Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D90/Olympus E-30

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nikon D90/Olympus E-30

    Oorspronkelijk geplaatst door rik6230 Bekijk bericht
    Interessant om te lezen. Dit hoeft ook niet te ontaarden in een stammenstrijd. Wel vind ik dat je bij de keuze van een camera de voorhanden zijnde objectieven zwaar moet laten meewegen. Je moet, naar mijn mening, kiezen voor een systeem en niet voor een camera. Zeker in dit digitale tijdperk waar velen van ons elke 5 jaar of nog sneller de body inruilen terwijl de objectieven vaak een levenlang meegaan.
    Dat mis ik vaak in discussies als deze.
    Volledig mee eens, maar het ging er mij eigenlijk in de eerste plaats om hoever de Fuji en de Oly achterlagen op de Nikon...

    Nu, en dat is een volledig *persoonlijk* oordeel (anderen kunnen andere prioriteiten hebben), ik blijf een beetje op mijn honger zitten wat betreft Nikkor lenzen, maar goed dat is een andere discussie die ik hier niet wil voeren...
    http://www.digifotofreak.nl

    Comment


    • #17
      Re: Nikon D90/Olympus E-30

      Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
      ... ik blijf een beetje op mijn honger zitten wat betreft Nikkor lenzen, maar goed dat is een andere discussie die ik hier niet wil voeren...
      En die honger heb je niet bij Zuiko ?
      Ik ben eerlijk gezegd verschoten van de prijzen van het professioneel glas...
      14-35 F2 = 1880 euro
      50mm F2 = 495 euro
      35-100 F2 = 2110 euro
      Vergelijkbare Nikon lenzen... ik ga niet vallen over die éne stop, want die haalt Nikon met gemak terug in met de sensor :
      24-70 F2,8 = 1525 euro
      50mm F1,4 = 354 euro
      70-200vr f2,8 = 1657 euro.

      Waar zit de honger dan ?

      Comment


      • #18
        Re: Nikon D90/Olympus E-30

        Prijs is één ding, kwaliteit is iets anders...

        Als ik een Oly zou aanschaffen (big if) dan zou ik niet kijken naar de 14-35 of 35-100 (ik heb nu ook geen 17-55 of 70-200 VR); en de 50 f/2 moet je vergelijken met de 60 f/2,8 en die hebben beide dezelfde adviesprijs...
        http://www.digifotofreak.nl

        Comment


        • #19
          Re: Nikon D90/Olympus E-30

          Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
          wie voor de drommel komt er op om dat uitgerekend dààr te plaatsen?
          Wie voor de drommel gaat dáár uitgerekend niet zoeken
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #20
            Re: Nikon D90/Olympus E-30

            Ik vind eerlijk gezegd de kwaliteit van de foto van de 3 camera's naast mekaar nogal bedroevend Met een beetje verbeelding moet dat toch beter kunnen. We hebben toch fotografie als hobby, niet?

            Comment


            • #21
              Re: Nikon D90/Olympus E-30

              Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
              En die honger heb je niet bij Zuiko ?
              Ik ben eerlijk gezegd verschoten van de prijzen van het professioneel glas...
              14-35 F2 = 1880 euro
              50mm F2 = 495 euro
              35-100 F2 = 2110 euro
              Vergelijkbare Nikon lenzen... ik ga niet vallen over die éne stop, want die haalt Nikon met gemak terug in met de sensor :
              24-70 F2,8 = 1525 euro
              50mm F1,4 = 354 euro
              70-200vr f2,8 = 1657 euro.

              Waar zit de honger dan ?
              Voordeel van de zuiko's is dat je dus altijd VR (of IS) hebt
              En als je een gemiddelde test van die zuiko's hebt zie je dat ze toch wel erg goed zijn
              Als je nu bijv een 50-200 2.8 -3.5 swd vergelijkt met een 70-200VR kom je al een stuk beter uit qua prijs
              En de 12-60 kan de 24-70 ook gemakkelijk aan

              Olympus zou eens lenzen moeten gaan maken voor Nikon

              Comment


              • #22
                Re: Nikon D90/Olympus E-30

                Hier een foto van de Nikon D90 daar zie je de ISO-knop goed staan voor diegenen die niet aan hun handleiding aan uit kunnen



                kon het niet latenGrapje hé

                Grtz Dirk
                D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                Comment


                • #23
                  Re: Nikon D90/Olympus E-30

                  Oorspronkelijk geplaatst door superduc Bekijk bericht
                  Olympus zou eens lenzen moeten gaan maken voor Nikon
                  Er mag veel gebeuren, maar FF geef ik nooit meer af

                  Comment


                  • #24
                    Re: Nikon D90/Olympus E-30

                    Dat waren duidelijk woorden in de wind voor jou..
                    Net zoals al je andere tekst...

                    Je blijft maar doorgaan over het ISO knopje dat ik niet vond, en hoe onwaarschijnlijk dat dat wel niet is, welnu: a) ze hadden het ook *onderaan* de camera kunnen aangebracht hebben, daar had ik ook nooit gezocht, b) je gaat voorbij aan het feit dat ik de handleiding echt wel meer heb moeten bovenhalen dan enkel voor het instellen van de ISO.
                    a) Als je het nu al niet kon vinden zou je het nooit kunnen vinden dus ik weet niet waar ze het zouden moeten zetten...

                    b) De meeste info zit achter het ? symbool. Dat bespaart je de moeite.

                    c) Hoe kan je nu een objectieve mening plaatsen op BD & het internet als je de toestellen niet lang in je bezit hebt gehad. En zeker voor ergonomie by the way. Zo zorg je voor foutieve beeldvorming voor mensen die zich wel een objectieve mening proberen te vormen. Ik ben zeker niet pro-Nikon, als je dit had geschreven nadat je beide toestellen een paar maanden in je bezit had gehad, no problem. Maar nu is het waardeloos.

                    Laat het rusten man. Veel plezier met je Oly en hopelijk is het glaswerk van je nieuwe bril van Nikon-kwaliteit.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Nikon D90/Olympus E-30

                      Oorspronkelijk geplaatst door Cubalistic Bekijk bericht
                      Net zoals al je andere tekst...
                      Als je zelf toegeeft dat je het diagonaal gelezen hebt, waarom moet je dan per se reageren?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Cubalistic Bekijk bericht
                      a) Als je het nu al niet kon vinden zou je het nooit kunnen vinden dus ik weet niet waar ze het zouden moeten zetten...
                      Man, ik zal het uitspellen voor jou, in de hoop dat het je dan duidelijk wordt. Als ze de knop links van de LCD zetten, dan ga ik er van uit dat je je linkerhand gaat gebruiken om die knop te bedienen. En voor je weer op je paard springt: ik heb niet van de kleinste handen en mijn lukte het in elk geval niet ver genoeg te reiken om het met mijn rechterduim te bedienen... Welnu, zet een lens a la 70-300VR of een 70-200VR op de camera en probeer dan eens met je oog aan de camera de ISO te verzetten. Ik zeg niet dat het niet gaat, ik zeg echter wel dat dat geen logische plaats is, en dat is waar het bij ergonomie om draait...

                      Oorspronkelijk geplaatst door Cubalistic Bekijk bericht
                      b) De meeste info zit achter het ? symbool. Dat bespaart je de moeite.
                      Kan ik daarmee ook terugvinden waar de ISO knop staat?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Cubalistic Bekijk bericht
                      c) Hoe kan je nu een objectieve mening plaatsen op BD & het internet als je de toestellen niet lang in je bezit hebt gehad. En zeker voor ergonomie by the way. Zo zorg je voor foutieve beeldvorming voor mensen die zich wel een objectieve mening proberen te vormen. Ik ben zeker niet pro-Nikon, als je dit had geschreven nadat je beide toestellen een paar maanden in je bezit had gehad, no problem. Maar nu is het waardeloos.
                      Hoezo, verschuiven de knoppen van een Nikon na verloop van tijd?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Cubalistic Bekijk bericht
                      Laat het rusten man. Veel plezier met je Oly en hopelijk is het glaswerk van je nieuwe bril van Nikon-kwaliteit.
                      Middelmaats?
                      http://www.digifotofreak.nl

                      Comment


                      • #26
                        Re: Nikon D90/Olympus E-30

                        Vergeet niet dat de Olympus-lenzen zeer duur zijn ivm Nikon of Canon. Wie een lichtsterke prime wilt bij Olympus zit snel aan 450€ (of de Sigma 30mm f1.4, zelfde prijs), terwijl de anderen je al voor 100€ dienen.
                        Sigma is amper geïnteresseerd in FT, Tokina en Tamron vinden het Olympus-systeem helemaal niet de moeite om voor te investeren.

                        De kwaliteit van de kitlenzen van Oly is dan weer iets beter dan de standaards van N of C. Maar die kwaliteit heb je dan wel betaald.

                        Nu full-frame stilaan betaalbaar wordt vrees ik het ergste voor die kleine Olympus-sensor.

                        Ik geef nu al op een blaadje dat die E30 een flopje wordt in België. Het wordt iets voor de harde fans.

                        De kleine zoeker, de blijvend aanwezige ruis (ok, al veel beter dan vroeger), het povere aanbod van tweedehandsartikelen (wegens beperkte verkoop nieuw), de hoge prijs (meer dan een D90, die nu wel de topper is in zijn genre), de dure accessoires, het magere netwerk van verkooppunten (een plaatselijke fotograaf durft niet te investeren in Olympus en doet er alles aan om dat uit je hoofd te praten, zelfs Vandenborre biedt maar 1 toestel aan), ....

                        zullen ervoor zorgen dat de E30 een zeldzaamheid blijft.

                        Think twice ...

                        D
                        Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

                        Comment


                        • #27
                          Re: Nikon D90/Olympus E-30

                          Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Dwight Bekijk bericht
                          De kwaliteit van de kitlenzen van Oly is dan weer iets beter dan de standaards van N of C. Maar die kwaliteit heb je dan wel betaald.
                          Ik heb eens een Oly E400 mogen gebruiken met 14-42 lens, en qua scherpte inderdaad zeer goed, maar het contrastverlies bij tegenlicht was wel een fikse tegenvaller Ik moet wel toegeven dat ik toen vergeleken heb met mijn D300 met 17-35mm f/2.8, maar toch, het verschil was enorm

                          Comment


                          • #28
                            Re: Nikon D90/Olympus E-30

                            @MarcFoto

                            Je werkt enorm op mijn zenuwen met je subjectieve zever dus ik ga er uit beleefdheid voor de medelezers niet meer op reageren. Case closed van mij part.

                            Hopelijk koopt er nooit iemand een camera op basis van jou "raad"...

                            Comment


                            • #29
                              Re: Nikon D90/Olympus E-30

                              Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Dwight Bekijk bericht
                              Vergeet niet dat de Olympus-lenzen zeer duur zijn ivm Nikon of Canon. Wie een lichtsterke prime wilt bij Olympus zit snel aan 450€ (of de Sigma 30mm f1.4, zelfde prijs), terwijl de anderen je al voor 100€ dienen.
                              Sigma is amper geïnteresseerd in FT, Tokina en Tamron vinden het Olympus-systeem helemaal niet de moeite om voor te investeren.

                              De kwaliteit van de kitlenzen van Oly is dan weer iets beter dan de standaards van N of C. Maar die kwaliteit heb je dan wel betaald.

                              Nu full-frame stilaan betaalbaar wordt vrees ik het ergste voor die kleine Olympus-sensor.

                              Ik geef nu al op een blaadje dat die E30 een flopje wordt in België. Het wordt iets voor de harde fans.

                              De kleine zoeker, de blijvend aanwezige ruis (ok, al veel beter dan vroeger), het povere aanbod van tweedehandsartikelen (wegens beperkte verkoop nieuw), de hoge prijs (meer dan een D90, die nu wel de topper is in zijn genre), de dure accessoires, het magere netwerk van verkooppunten (een plaatselijke fotograaf durft niet te investeren in Olympus en doet er alles aan om dat uit je hoofd te praten, zelfs Vandenborre biedt maar 1 toestel aan), ....

                              zullen ervoor zorgen dat de E30 een zeldzaamheid blijft.

                              Think twice ...

                              D
                              Kijk, de bedoeling van mijn artikel was nooit een pro Olympus of contra Nikon op te starten (of vice versa.) Trouwens, als je je voor de beslissing zou baseren op slechts één artikel ben je niet goed bezig.

                              Ik was vroeger ook vrij argwanend tegenover 4/3's (zoals je in mijn post geschiedenis zult kunnen lezen), maar stel me nu veel gereserveerder op. De Oly's hebben nadelen (dan vooral met betrekking tot de sensor), maar alle camera's hebben dat.

                              Over de lenzen: de prijs staat voor de kwaliteit. Olympus heeft er blijkbaar voor geopteerd om meer voor zoomlenzen te kiezen, en minder voor vaste brandpunten. Misschien is dat spijtig, misschien ook weer niet. De lijn bevat enkele hiaten, maar als ik kijk naar wat Sony en Pentax aanbiedt valt dat heel goed mee (en er komen er steeds meer bij. Wat mij persoonlijk betreft: ik shop vooral in het middensegment, en daar heeft Oly best een mooie lijn; ik vind er zeker mijn gading... En wat objectieven betreft denk ik te mogen stellen dat er bij Canon en Nikon veel kaf tussen het koren zit, zelfs in het midden- of prosegment (zo denk ik aan de 70-200 VR die niet helemaal de verwachting invult.) Niet zo bij Olympus.

                              Maar goed, je zal wel gelijk hebben: heel populair zal het niet worden, maar ik ben er alvast van overtuigd dat de kwaliteit an sich er niks mee te maken heeft...

                              Och ja, wat de zoeker betreft: die van de E-30 is niet minder goed dan van de D90. Hij is in elk geval een pak beter dan je louter uit de specificatie's kunt halen...
                              Last edited by MarcFoto; 26 januari 2009, 20:18. Reden: zoeker
                              http://www.digifotofreak.nl

                              Comment


                              • #30
                                Re: Nikon D90/Olympus E-30

                                Conclusie van deze test...
                                - Ben je te tam om knopjes te zoeken op je toestel en/of handleidingen te lezen, koop dan de E30.
                                - In het tegenovergestelde geval, koop de D90...

                                Amen.

                                Wat ben ik dom geweest om op deze bull**** te reageren .

                                Comment

                                Working...
                                X