Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Garantie Nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Garantie Nikon

    Ik hoop dat iemand kan verderhelpen ivm enkel vragen over de garantie van Nikon

    Ik ben van plan een D700 te kopen, bij winkels zoals Konijn, studio73, etc kost de body meestal tussen de 2050 en 2100 EUR
    Als ik een beetje zoek op 2dehands sites, vind ik mensen die deze camera nieuw aanbieden tegen +-1850 EUR, wat dus een heel interessante prijs is.
    Vooraleer ik de body bij zo iemand koop ga ik natuurlijk wel alles goed nakijken (gebruikssporen, aantal clicks etc).

    Maar mocht ik nu de camera van zo iemand kopen, kan ik dan gewoon bij Procirep (servicepoint Nikon volgens nikon.be) terecht voor eventuele herstellingen?
    En heb ik dan ook de 2 jaar garantie op het toestel (advertentie zegt van wel)?

    Alvast bedankt voor de reacties.
    Nikon D80,D700 | 2x Nikon SB-600 | Nikkor AF-S 18-135 f/3.5 - 5.6 (kitlens) | Nikkor AF-S 70-300 f/4.5 - 5.6 VR | AF-Nikkor 35-70 | Sigma 70-200 f/2.8 HSM APO Macro
    Foto-Alex

  • #2
    Re: Garantie Nikon

    Als je de garantiekaart erbij krijgt waarom niet ?
    Ik heb in de tijd ook mijn toestel 2éhands gekocht ,
    en er zit een garantiekaartje bij afgestempeld van Grobet voor 2j ,
    dus ik veronderstel dat dit geen probleem mag zijn ?

    just my 2 cents hé

    Comment


    • #3
      Re: Garantie Nikon

      Hallo,

      Met garantiekaart zou het geen probleem mogen zijn
      Ik heb toch even volgende opmerking :
      - Je hebt allemaal DX-lenzen denk ik (tenminste in je signature) maar wil een D700 kopen die een FX-sensor heeft ??? Ga je al je lenzen ook verkopen dan ?
      Mvg,David
      [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

      Comment


      • #4
        Re: Garantie Nikon

        Als het verschil tussen nieuw en tweedehands zo klein is zou ik hem toch nieuw kopen.

        Dan ben je helemaal zeker!

        Comment


        • #5
          Re: Garantie Nikon

          Oorspronkelijk geplaatst door Photoclix Bekijk bericht
          Hallo,

          Met garantiekaart zou het geen probleem mogen zijn
          Ik heb toch even volgende opmerking :
          - Je hebt allemaal DX-lenzen denk ik (tenminste in je signature) maar wil een D700 kopen die een FX-sensor heeft ??? Ga je al je lenzen ook verkopen dan ?
          die 70-300 vr is volgens mij toch geen dx lens
          die andere twee lenzen wel

          Comment


          • #6
            Re: Garantie Nikon

            Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
            die 70-300 vr is volgens mij toch geen dx lens
            die andere twee lenzen wel
            Indeed.... mea culpa
            Mvg,David
            [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

            Comment


            • #7
              Re: Garantie Nikon

              Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
              Als het verschil tussen nieuw en tweedehands zo klein is zou ik hem toch nieuw kopen.
              Dan ben je helemaal zeker!
              meer als 200 EUR noem ik toch niet 'zo klein'
              Als ik voor 1850 EUR dezelfde garantievoorwaarden krijg weet ik het toch wel hoor.
              Een argument zou kunnen zijn dat je als je hem in de winkel koopt je extra service krijgt, maar dat is wat mij betreft niet het geval bij grote zaken zoals konijn en studio73.
              Bij een kleine zaak om de hoek krijg je misschien wat extra service, maar die kunnen dan weet niet tippen aan zulke prijzen...

              Oorspronkelijk geplaatst door Photoclix
              - Je hebt allemaal DX-lenzen denk ik (tenminste in je signature) maar wil een D700 kopen die een FX-sensor heeft ??? Ga je al je lenzen ook verkopen dan ?
              Mijn 70-300 is geen DX.
              En ik heb nog een oude AF-Nikkor 35-70 van mijn vader zijn analoge reflexcamera welke ik mag gebruiken tot ik (waarschijnlijk) een Nikkor 24-70 f/2.8 VR koop.

              De D80 en huidige lenzen houd ik als backup en voor men vriendin
              Nikon D80,D700 | 2x Nikon SB-600 | Nikkor AF-S 18-135 f/3.5 - 5.6 (kitlens) | Nikkor AF-S 70-300 f/4.5 - 5.6 VR | AF-Nikkor 35-70 | Sigma 70-200 f/2.8 HSM APO Macro
              Foto-Alex

              Comment


              • #8
                Re: Garantie Nikon

                Oorspronkelijk geplaatst door vyruz Bekijk bericht
                meer als 200 EUR noem ik toch niet 'zo klein'
                das een 2de hands lensje erbij, of de 50mm

                Als ik voor 1850 EUR dezelfde garantievoorwaarden krijg weet ik het toch wel hoor.
                Een argument zou kunnen zijn dat je als je hem in de winkel koopt je extra service krijgt, maar dat is wat mij betreft niet het geval bij grote zaken zoals konijn en studio73.
                Bij een kleine zaak om de hoek krijg je misschien wat extra service, maar die kunnen dan weet niet tippen aan zulke prijzen...
                studio 73 lijkt mij vrij sterk op de kleine fotozaak om de hoek. het enige verschil is, dat als je iets moet hebben en ze hebben het niet in voorraad soms bij een andere vestiging kunt laten halen. Kost niets meer en gaat een stuk sneller dan wanneer het van de leverancier moet komen.


                De D80 en huidige lenzen houd ik als backup en voor men vriendin
                leuke kado voor je vriendin
                hoe meer f**k hoe meer vreugd

                **=ol

                Comment


                • #9
                  Re: Garantie Nikon

                  Oorspronkelijk geplaatst door vyruz Bekijk bericht
                  En ik heb nog een oude AF-Nikkor 35-70 van mijn vader zijn analoge reflexcamera welke ik mag gebruiken tot ik (waarschijnlijk) een Nikkor 24-70 f/2.8 VR koop.
                  Ik denk dat dat nog even zal duren want de Nikkor 24-70/2.8 is juist uitgebracht met Nano coating, dus verwacht ik dat nog enkele jaartjes zal duren eer ze die terug gaan vervangen. Trouwens VR is nuttiger op langere lenzen.
                  Hubert

                  Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Garantie Nikon

                    De garantie is in België enkel geldig als het om een toestel gaat dat afkomstig is van een officiële Belgische Nikon distributeur. Met andere woorden: er moet een Belgisch garantiecertificaat bijzitten.

                    Mijn toestel komt uit de Nikon store in Tokyo. Hoewel het toestel nog geen half jaar oud is mag ik bij Procirep zelf opdraaien voor de kosten. Om mijn garantie te verzilveren ( ik beschik over een geldig Japans garantiecertificaat) moest het toestel terug naar de winkel in Tokyo. Terugsturen naar Japan leek me te riskant.
                    In feite mag ik blij zijn dat ze er bij Procirep aan werken want op de Nikon site staat te lezen dat ze weigeren te werken aan zogenaamde grijze toestellen, ook als je ervoor wilt betalen.

                    Als je dus een tweedehands toestel koopt: toch even controleren. Want als de advertentie zegt dat het toestel nog onder garantie valt, betekent dit niet dat deze garantie in België geldig is.

                    groetjes Wouter

                    Comment


                    • #11
                      Re: Garantie Nikon

                      Ik heb vorige week de vraag gesteld aan nikon support of de garantie doorloopt bij de aankoop van een 2ehandstoestel (particulier-particulier) en dit was het antwoord:

                      Hartelijk dank voor uw vraag aan Nikon Support.
                      Helaas is de garantie niet overdraagbaar. Dit omdat de tweede eigenaar niet garant kan staan wat er misschien is gebeurd met de camera toen die nog in bezit was van de oorspronkelijke eigenaar. Nikon geeft 1 jaar garantie aan de oorspronkelijke eigenaar na aankoop van het product


                      Als de nieuwe eigenaar jouw factuur meeneemt en deze onder jouw naam binnensteekt is er geen kat die dit weet natuurlijk.
                      I love my D500

                      Comment


                      • #12
                        Re: Garantie Nikon

                        Als mijn wasmachine stuk is, ga ik er mee naar de winkel waar ik hem gekocht heb.
                        In Nederland is de garantie geregeld via de winkel waar je iets koopt.

                        Truuk: Als je de camera kunt registreren bij Nikon België, heb je bij Nikon België ook garantie.
                        Dit gaat alleen op voor D camera´s.
                        Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Garantie Nikon

                          Als het verschil tussen nieuw en tweedehands zo klein is zou ik hem toch nieuw kopen.

                          Dan ben je helemaal zeker!
                          Daar sluit ik mij bij aan. Als ik €2000 uitgeef ga ik niet prullen met 2dehands materiaal.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Garantie Nikon

                            Oorspronkelijk geplaatst door vyruz Bekijk bericht
                            ...welke ik mag gebruiken tot ik (waarschijnlijk) een Nikkor 24-70 f/2.8 VR koop...
                            je kan uiteraard een 24-70 kopen - dat is een fenomenale lens - maar je kan ook tweedehands regelmatig de 'oude' 28-70 kopen tegen zéér intressante prijzen . Ik heb er zelf ook zo een (twee jaar geleden nieuw gekocht toen de 24-70 nog niet aangekondigd was), ze is wat zwaarder dan de 24-70 (de eerste AF-S van nikon, dus ze moesten nog wat oefenen ), en ze mist inderdaad 4 mm aan de breedhoekkant, maar wat een schitterende lens!
                            erik, Nikon materiaal

                            'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Garantie Nikon

                              Bij N ikon Nederland staat er ook nog dit op hun site:



                              Regelmatig worden hoogwaardige Nikon camera’s voor stuntprijzen aangeboden, vooral op Internet. Voordat u overweegt op zo’n aanbieding in te gaan, dient u rekening te houden met het volgende: De verpakkingsinhoud van grijze importen van buiten Europa, bijvoorbeeld uit het Verre Oosten, komt niet altijd overeen met de originele verpakkingsinhoud van Nikon. Als gevolg hiervan bent u achteraf mogelijk duurder uit omdat u voor veel geld accessoires moet bijkopen.

                              Tot de originele verpakkingsinhoud behoort de originele Nikon Garantiekaart, die u voor heel Europa verzekert van de service van de officiële hooggekwalificeerde Nikon reparatiecentra. Zonder deze garantiekaart moet u zich afvragen wie noodzakelijke reparaties of garanties aan uw waardevolle camera zal uitvoeren en waarom u geen Nikon fabrieksgarantie krijgt.


                              Koopt u een Nikon spiegelreflex, bijvoorbeeld een Nikon D40, dan telt de Nederlandse gebruikshandleiding niet minder dan 139 bladzijden. Bij grijze import krijgt u vaak een gebruikshandleiding in een andere taal.

                              BRON: http://www.nikon.nl/news_room/news.h...&universe=home
                              Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

                              Comment

                              Working...
                              X