Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Garantie Nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Garantie Nikon

    Oorspronkelijk geplaatst door Hans Braakhuis Bekijk bericht
    Bij N ikon Nederland staat er ook nog dit op hun site:



    Regelmatig worden hoogwaardige Nikon camera’s voor stuntprijzen aangeboden, vooral op Internet. Voordat u overweegt op zo’n aanbieding in te gaan, dient u rekening te houden met het volgende: De verpakkingsinhoud van grijze importen van buiten Europa, bijvoorbeeld uit het Verre Oosten, komt niet altijd overeen met de originele verpakkingsinhoud van Nikon. Als gevolg hiervan bent u achteraf mogelijk duurder uit omdat u voor veel geld accessoires moet bijkopen.

    Tot de originele verpakkingsinhoud behoort de originele Nikon Garantiekaart, die u voor heel Europa verzekert van de service van de officiële hooggekwalificeerde Nikon reparatiecentra. Zonder deze garantiekaart moet u zich afvragen wie noodzakelijke reparaties of garanties aan uw waardevolle camera zal uitvoeren en waarom u geen Nikon fabrieksgarantie krijgt.


    Koopt u een Nikon spiegelreflex, bijvoorbeeld een Nikon D40, dan telt de Nederlandse gebruikshandleiding niet minder dan 139 bladzijden. Bij grijze import krijgt u vaak een gebruikshandleiding in een andere taal.

    BRON: http://www.nikon.nl/news_room/news.h...&universe=home
    Maar voor die handleiding hebben ze bij Nikon een gratis omruil in de taal die je wenst
    Ik heb pas geleden een SB900 gekocht in de UK en de engelstalige handleiding opgestuurd naar ierland
    En dan krijg ik als het goed is binnen kort de nederlandse terug (ik heb al een mailtje gehad dat ze de handlkeiding hadden ontvangen)
    Staat ook gewoon op de nikon site
    Wat betreft de garantie ,als je een gebruikte camera koopt ,zorg dat je er een aankoop bon bij krijgt

    Comment


    • #17
      Re: Garantie Nikon

      Oorspronkelijk geplaatst door erikdk Bekijk bericht
      je kan uiteraard een 24-70 kopen - dat is een fenomenale lens - maar je kan ook tweedehands regelmatig de 'oude' 28-70 kopen tegen zéér intressante prijzen . Ik heb er zelf ook zo een (twee jaar geleden nieuw gekocht toen de 24-70 nog niet aangekondigd was), ze is wat zwaarder dan de 24-70 (de eerste AF-S van nikon, dus ze moesten nog wat oefenen ), en ze mist inderdaad 4 mm aan de breedhoekkant, maar wat een schitterende lens!
      Bedankt voor de tip, zal het zeker overwegen

      Oorspronkelijk geplaatst door Hans Braakhuis
      De verpakkingsinhoud van grijze importen van buiten Europa, bijvoorbeeld uit het Verre Oosten, komt niet altijd overeen met de originele verpakkingsinhoud van Nikon. Als gevolg hiervan bent u achteraf mogelijk duurder uit omdat u voor veel geld accessoires moet bijkopen.
      Ik zal idd erop letten dat volgende accesoires erbij geleverd worden:
      - Camera (duh)
      - batterij
      - lader
      - riem
      - cameradop
      - Garantiekaart

      Handleiding hoeft er zelfs niet bij te zitten aangezien ik deze nu al (zonder dat ik een D700 heb) gewoon van de Nikon website kan downloaden. De software CD hoeft ook niet aangezien ik de Nikon software niet gebruik...

      Oorspronkelijk geplaatst door Hans Braakhuis
      Tot de originele verpakkingsinhoud behoort de originele Nikon Garantiekaart, die u voor heel Europa verzekert van de service van de officiële hooggekwalificeerde Nikon reparatiecentra. Zonder deze garantiekaart moet u zich afvragen wie noodzakelijke reparaties of garanties aan uw waardevolle camera zal uitvoeren en waarom u geen Nikon fabrieksgarantie krijgt.
      Dit is idd het meest belangrijke, maar zou volgens dat ik vernomen heb erbij zitten...

      Ik begrijp het goed dat Nikon liever heeft dat je hun producten in officiele verkooppunten koopt, maar dat is helaas voor mij geen 200 EUR waard...
      Of toch niet als ik er niks extra voor krijg.
      Nikon D80,D700 | 2x Nikon SB-600 | Nikkor AF-S 18-135 f/3.5 - 5.6 (kitlens) | Nikkor AF-S 70-300 f/4.5 - 5.6 VR | AF-Nikkor 35-70 | Sigma 70-200 f/2.8 HSM APO Macro
      Foto-Alex

      Comment


      • #18
        Re: Garantie Nikon

        lees m'n eerder genoemde truuk en je hebt zekerheid.
        Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

        Comment

        Working...
        X