Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5D Mark II probleem of niet?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 5D Mark II probleem of niet?

Oorspronkelijk geplaatst door Pong Bekijk bericht
    Na 3 weken weg van huis had hij hem terug en de sensor was "gerepareerd"?!?
    "Remapping" of "mapping-out" noemen ze zoiets.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PhilippeVDP Bekijk bericht
      weird, met het programma krijg ik 0 dead en 0 hot pixels maar op elke foto heb ik toch wel (natuurlijk knal in 't midden) een vierkant van 4pixels die fel blauw zijn (en één feller dan de 3 andere) en na enkele seconden in lightroom maakt die er zelf nog één zichtbare pixel van ..
      update, ik heb het alleen maar in sRaw1, niet als ik in volle resolutie foto's neem ..
      dus niet echt een super probleem maar eigenlijk zou 't niet mogen

hmm net 2 keer (op amper 100 foto's tussen) voorgehad dat mijn 580 flits gewoon bleef branden (even fel als een flits maar zo snel dat het gewoon continue wit licht bleef geven) ...not good als je in een donkere zaal vlak voor een artist staat en diene gewoon verblind wordt ...not good

iemand al eens voorgehad ? Zou het de flits zijn of de 5dmkII ...
      oké, op één avond heb ik dit dus zaterdag meer dan 10 keer gehad.
      De flits zou 't niet mogen zijn want op de 1D heb ik het nooit voorgehad (met dezelfde flits)
      Dit vind ik wel een zeer irritant probleem (en volgens mij helemaal niet goed voor flits)

probleem 3 ..je neemt een foto, je klikt op de play toets om je foto te bekijken en 't scherm valt regelmatig direct uit. In 't begin dacht ik dat het was omdat ik tegen de ontspanknop per ongeluk kwam maar blijkbaar is het een "feature"

nu probleem 2 en 3 gebeuren als ik de camera naar beneden richt (en dus de foto wil bekijken), ergens een vals contact/kortsluiting ??

Ik ben nog steeds tevreden van de fotos die uit de camera komen maar mijn vertrouwen in kwaliteit bij canon heeft een serieuze knauw gekregen de laatste 2 maand ..

Comment

"net 2 keer (op amper 100 foto's tussen) voorgehad dat mijn 580 flits gewoon bleef branden (even fel als een flits maar zo snel dat het gewoon continue wit licht bleef geven) ."

Wat je hier beschrijft lijkt mij gewoon de modeling flash functie te zijn? Je krijgt dat als je op de DOF Preview toets drukt.

Comment

alleen ook eens voorgehad als het toestel op een tafel stond ...zonder dat er iemand aan kwam.

nu ja, ik ga 't in 't oog houden. Voorlopig wat verder uittesten wanneer het voorvalt en wanneer niet. De foto's die eruitkomen zijn goed en ik heb toch 2 jaar garantie ...

Comment

alleen ook eens voorgehad als het toestel op een tafel stond ...zonder dat er iemand aan kwam....
            Dat is spooky, ja

Comment

Hmm, misschien is dat witte stippen gedoe op een 5D Mk II misschien toch echt wel een probleem:
              http://diglloyd.com/diglloyd/2009-01...24LongExposure
              Op deze link kwam het wel pas voor bij lange belichtingstijd...

Moet vervelend zijn als je het voor hebt, die 5D Mk II is anders echt wel een plezant toestel. Tijd zal uitwijzen of er daar ook een firmware fix voor komt....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                "net 2 keer (op amper 100 foto's tussen) voorgehad dat mijn 580 flits gewoon bleef branden (even fel als een flits maar zo snel dat het gewoon continue wit licht bleef geven) ."

Wat je hier beschrijft lijkt mij gewoon de modeling flash functie te zijn? Je krijgt dat als je op de DOF Preview toets drukt.
                wist ik niet omdat ik die knop nooit gebruik ...maar thanks voor de tip. Het probleem is dus dat het knopje veel, veeeeeeeeel te gevoelig is en onder een bepaalde hoek dus een contact maakt.
                De pixel die blijft zie ik ook op de filmpjes dus toestel gaat binnen ter reparatie ..ik zal 't wel snel genoeg volledig werkende terugkrijgen

Tegen dan is het misschien wat warmer buiten

Comment

Working...
                X