Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5D Mark II probleem of niet?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 5D Mark II probleem of niet?

Ik heb sinds gisteren mijn camera binnen. Heb zitten testen en merkte in de hoogste kwaliteit jpg op donkere achtergronden soms 1 of meerdere witte puntjes bij het uitvergroten. Heb net daarvoor de nieuwste firmware geinstalleerd dus weet ik niet of met de vorige firmware het probleem reeds bestond. Meestal is er 1 witte punt zichtbaar in ongeveer het midden vh beeld. In raw is dit niet. Op zich geen probleem met software is dit snel gecorrigeerd maar ik wil toch zeker zijn ofdat het geen camera maar een software probleem is. Ook heb ik verschillende lenzen geprobeerd maar daar ligt het niet aan.Iemand hetzelfde probleem?

Re: Canon 5D Mark II probleem of niet?

Ok, normaal gezien moet alles tip top in orde zijn, maaarreuhhh..
    Je hebt toch geen 5DII om in JPG te schieten?!

Comment

Ik zou denken aan death pixels? Zeker omdat het in RAW niet voorkomt maar met jpeg wel.. Dus niets te maken met software maar met de sensor. Al eens een death pixel test gedaan? http://www.starzen.com/imaging/deadpixeltest.htm Niet fijn natuurlijk maar wanneer je met Photoshop Camera RAW de foto opent zijn de death pixels toch al verwijderd, zonder dat je iets moet doen?
      Canon EOS 40D + BG-E2N grip | EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM | EF 24-70mm f/2.8 L USM | EF 70-200mm f/2.8L IS USM | EF 50mm f/1.8 II | 580EX II Flitser

Comment

en dit ook bij lage iso 100 ? Of alleen bij hogere iso's ?

Comment

Ik heb net de pixel test gedaan en jawel het programma raporteert 2 hot pixels op iso 100, 4 op iso 1600 10 op iso 3200 en op hogere iso's gaat het aantal ook stijgen dit is normaal (ruis) denk ik. Toestel in garantie terugsturen?
          Last edited by Mosaid; 22 januari 2009, 15:05.

Comment

Dode pixels zijn zwart, dus nu heb je 2 problemen: 2 dode pixels en 2 hot pixels(de witte)
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Heb net verder op andere forums gelezen over dit probleem, blijkbaar komt het vaker voor. Iemand heeft zelfs een oplossing namelijk camera op manueel reinigen zetten spiegel opklappen voor 1 minuut en terug afzetten niets aanraken! Vreemd maar ik zie geen hot pixels meer op lage iso's. Misschien kan het voor mensen met hetzelfde probleem helpen.
              Had daarvoor geen last van zwarte pixels enkel witte(hot pixels)
              Last edited by Mosaid; 22 januari 2009, 15:48.

Comment

De camera moet ook nog op Japan gericht worden, want dan kunnen ze rechtstreeks instralen op de sensor....want zo werkt deze optie met mijn Nikon doe ik dat elke week een keer en de beelden worden iedere keer beter..
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ChrisCooper Bekijk bericht
                  Ik zou denken aan death pixels? Zeker omdat het in RAW niet voorkomt maar met jpeg wel.. Dus niets te maken met software maar met de sensor.
                  Waarom zouden death pixels in raw niet en jpg wel voorkomen?
                  Als het in raw niet aanwezig is(data die rechtstreeks van de sensor komt) en in jpg wel(nadat software de raw-data heeft behandeld) heeft het imo niets met de sensor te maken maar eerder met de software(in dit geval firmware, tenzij je de raw data op de pc hebt omgezet naar jpg). Al eens met een andere raw-convertor geprobeerd.
                  Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                    Waarom zouden death pixels in raw niet en jpg wel voorkomen?
                    Als het in raw niet aanwezig is(data die rechtstreeks van de sensor komt) en in jpg wel(nadat software de raw-data heeft behandeld) heeft het imo niets met de sensor te maken maar eerder met de software(in dit geval firmware, tenzij je de raw data op de pc hebt omgezet naar jpg). Al eens met een andere raw-convertor geprobeerd.
                    Omdat RAW altijd met een extra programma moet geopend worden en bvb Photoshop Camera RAW de death of hot pixels voor jou automatisch bijwerkt. In mijn geval toch... En daarom zie je dit niet bij RAW en wel bij JPEG...
                    Canon EOS 40D + BG-E2N grip | EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM | EF 24-70mm f/2.8 L USM | EF 70-200mm f/2.8L IS USM | EF 50mm f/1.8 II | 580EX II Flitser

Comment

Als jullie dan toch Engels willen spreken, 't zijn dead pixels, geen death pixels.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                        De camera moet ook nog op Japan gericht worden, want dan kunnen ze rechtstreeks instralen op de sensor....want zo werkt deze optie met mijn Nikon doe ik dat elke week een keer en de beelden worden iedere keer beter..
                        Wel rekening houden met het tijdsverschil natuurlijk.
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ChrisCooper Bekijk bericht
                          Omdat RAW altijd met een extra programma moet geopend worden en bvb Photoshop Camera RAW de death of hot pixels voor jou automatisch bijwerkt. In mijn geval toch... En daarom zie je dit niet bij RAW en wel bij JPEG...
                          Kan zijn. Ik dacht dat er bedoeld werd: raw en jpg, op de camera bekeken. Vandaar.

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                          Als jullie dan toch Engels willen spreken, 't zijn dead pixels, geen death pixels.
                          Das de macht van het voorbeeld(en niet te herlezen )
                          Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

weird, met het programma krijg ik 0 dead en 0 hot pixels maar op elke foto heb ik toch wel (natuurlijk knal in 't midden) een vierkant van 4pixels die fel blauw zijn (en één feller dan de 3 andere) en na enkele seconden in lightroom maakt die er zelf nog één zichtbare pixel van ..

('t is maar één maar op foto's gemaakt in een cafe met 2 mensen poseren staat die pixel net in 't donkere gedeelte vlak tussen de mensen natuurlijk. Dus kan ik elke foto effe de clone toets gaan gebruiken ??)

Comment

Men vader had hetzelfde probleem met zen 1D MkIII, hier en daar een rood, groen en blauwe pixel.

De test werd gewoon gedaan op manuele scherpstelling met de dop op de lens.

In tegenstelling tot eerder gezegd, was het toch duidelijk op de RAW-afbeeldingen.

Na 3 weken weg van huis had hij hem terug en de sensor was "gerepareerd"?!?

Wat hebben ze hiermee gedaan, is dat mogelijk dat ze dat softwarematig aanpassen dat ze verdwenen zijn en zo, volgens mij toch, in kleine mate kwaliteitsverlies creëren?

Hopelijk weet er iemand meer...
                              Canon 30Dtje ; 2 zoomlensjes ; SpeedLite flitsertje ; een onstabiel statief ; Kleine rugzak

Comment

Working...
                              X