Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Hoe kan je op een D3 (zal wel hetzelfde zijn als D300 en D700) de witbalans PRE instellingen verwijderen, D1 tot D4 zou ik terug blanco willen zetten, maar kan het niet meteen terugvinden in de handleiding, wie weet hoe je deze kan wissen ?
Hoe kan je op een D3 (zal wel hetzelfde zijn als D300 en D700) de witbalans PRE instellingen verwijderen, D1 tot D4 zou ik terug blanco willen zetten, maar kan het niet meteen terugvinden in de handleiding, wie weet hoe je deze kan wissen ?
Geert.
Resetten zal niet gaan denk ik. Je zal hoogstwaarschijnlijk genoegen moeten nemen met enkel vervangen door een andere preset te copieren van d-0. En een volledige reset van de camera zal misschien soelaas brengen, maar dat is wel wat drastisch, niet
Resetten zal niet gaan denk ik. Je zal hoogstwaarschijnlijk genoegen moeten nemen met enkel vervangen door een andere preset te copieren van d-0. En een volledige reset van de camera zal misschien soelaas brengen, maar dat is wel wat drastisch, niet
Een volledige reset van de camera is inderdaad wel heel drastisch, maar ik denk te weten, dat ik dat vroeger (bij een van mijn vorige camera's) dat toch eens op de een of andere manier heb kunnen verwijderen, maar weet langs geen kanten meer hoe ik het zou gedaan hebben.
dat ik dat vroeger (bij een van mijn vorige camera's) dat toch eens op de een of andere manier heb kunnen verwijderen, maar weet langs geen kanten meer hoe ik het zou gedaan hebben.
Geert, als je weet hoe je de PRE instellingen plaatste (zie manuel), dan moet je toch ook kunnen verwijderen via die weg
Inderdaad, maar deze kan je snel terugzetten hé, zo weet je ook beter welke instellingen je best naar je hand zet, en welke niet, want sommigen hebben instellingen staan die soms vergeten raken en eigenlijk niet optimaal zijn.
Er zou dus een optie moeten zijn dat zo'n reset maandelijks auto gegeven wordt...
Inderdaad, zoiets maar kan jij nog uit je hoofd zeggen wat je reeds allemaal hebt aangepast sinds je met je camera werkt ? En ben jij nu zeker dat wat er staat ingesteld de beste optie is ?
Hier moet je niet op antwoorden, want dat antwoord ken ik (uit eigen ondervinding)
Blijkbaar resetten sommige fotografen regelmatig hun toestel, en kennen als geen ander het instelmenu vanbuiten, alsook het resultaat van die instellingen, maar jammergenoeg kunnen maar weinigen dat zeggen, waaronder ik ook niet trouwens, maar ik ken persoonlijk mensen die dat echt goed weten.
Vele van die instellingen hebben ook alleen maar effect op de JPG bestanden, die ik voor je weet nooit, wel mee wegschrijf, maar nooit gebruik, hier passeren alle raw bestandern Capture NX2 alvorens ik er een JPG van maak.
Comment