Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik ben nieuw hier...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Ik ben nieuw hier...

    Oorspronkelijk geplaatst door Pixelke Bekijk bericht
    Is een 18-55 IS lens voldoende voor een beginneling om goeie foto's te nemen? Blijkbaar is dit de standaardlens die meegeleverd wordt met de 450D.

    heb hier en daar gelezen dat het aan te raden is om meteen een UV-filter bij te kopen en die op de lens te plaatsen. Zou de lens ook goed beschermen.

    Allereerst ook van mijn kant uit: welkom op BD!

    De 18-55IS lens is een goede beginnerslens, ok het is niet de beste lens ooit gebouwd maar goed. Hoe dan ook kom je aan de 55 kant mm'ers tekort. Zoals eerder hier aangehaald zou ik voor de 18-200 van Canon gaan, maar dit is puur eigen mening.

    Gouden regel, zeker in het begin: plaats op iedere lens een UV-filter. Moet niet het duurste van het duurste zijn, maar het beschermt je lens. Liever een gebroken UV-filter dan een gekrast frontelement.

    Groetjes,

    Vincent

    (het bewijs dat ik wel kan schrijven )
    Vincent blogt

    Comment


    • #17
      Re: Ik ben nieuw hier...

      Oorspronkelijk geplaatst door viniv Bekijk bericht
      Allereerst ook van mijn kant uit: welkom op BD!



      Gouden regel, zeker in het begin: plaats op iedere lens een UV-filter. Moet niet het duurste van het duurste zijn, maar het beschermt je lens. Liever een gebroken UV-filter dan een gekrast frontelement.

      Groetjes,

      Vincent
      Gouden regel , zeker in het begin (maar ook veel later):
      Vergeet dat domme geleuter over filters en koop een goeie zonnekap.
      Het is me een raadsel hoe iemand in Jezusnaam een bekraste frontlens kan krijgen....

      Groetjes,Kees

      Comment


      • #18
        Re: Ik ben nieuw hier...

        Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
        Gouden regel , zeker in het begin (maar ook veel later):
        Vergeet dat domme geleuter over filters en koop een goeie zonnekap.
        Het is me een raadsel hoe iemand in Jezusnaam een bekraste frontlens kan krijgen....
        en geloof je het niet van Kees, geloof het dan maar van mij (en ik heb véééél lenzen en géén enkele met een filter op).

        Comment


        • #19
          Re: Ik ben nieuw hier...

          Hier ook een filter-hater Gewoon de zonnenkap er op laten, ook binnen.
          Sommige filters en lenzen gaan ook helemaal niet samen, je krijgt onscherpe platen met veel kans op flare.

          Comment


          • #20
            Re: Ik ben nieuw hier...

            Is een 18-55 IS lens voldoende voor een beginneling om goeie foto's te nemen?
            Goh, ik kan enkel spreken voor de Nikon 18-55 VR of non-VR. Ik heb op ebay een 18-55 kitlensje bijgekocht voor €40 of zoiets. Ik wou bewust die zonder VR terug (had ze allebei al gehad vroeger). Wel...zeer tevreden van. Ik heb ook een 18-200VR als "allrounder" en ook deze valt enorm goed mee. De 18-105VR heb ik ook omdat die erbij zat in de D90 kit en ook een prima lensje. Maar voor moeilijkere licht omstandigheden heb ik de 50mm 1.8 . En indien je je niet gaat toespitsen op het fotograferen van indoor volleybaltornooien of voetbalwedstrijden in eerste klas kom je al een heel eind met de gewone kitlenzen...hou er wel rekening mee dat er veel graag commentaar geven op de kitlenzen, but I don't care (nog een mening over de 18-55 kan je hier vinden)

            Ik haat het namelijk dat ik de investering doe in een nieuw toestel en er dan een paar maanden later voor ongeveer dezelfde prijs een nieuwer model verschijnt dat beter is op bepaalde vlakken.
            Dat snap ik wel, zo heb ik in 2008 respectievelijk de D40x, D60, D80 en uiteindelijk de D90 gekocht . Van de D90 ben ik het meest tevreden van allemaal en ik vind hem nog een pak beter dan de D80. Ik zie mij hem nog niet snel omruilen

            Comment


            • #21
              Re: Ik ben nieuw hier...

              hou er inderdaad rekening mee: dat je voor de hoogste divisies in welke sport dan ook, duurdere lenzen nodig hebt???
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #22
                Re: Ik ben nieuw hier...

                Oorspronkelijk geplaatst door lennert Bekijk bericht
                hier ook een filter-hater gewoon de zonnenkap er op laten, ook binnen.
                Sommige filters en lenzen gaan ook helemaal niet samen, je krijgt onscherpe platen met veel kans op flare.
                ++++1

                Comment


                • #23
                  Re: Ik ben nieuw hier...

                  Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  hou er inderdaad rekening mee: dat je voor de hoogste divisies in welke sport dan ook, duurdere lenzen nodig hebt???
                  grt,bouk.
                  Is dat een vraag?

                  Comment


                  • #24
                    Re: Ik ben nieuw hier...

                    Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                    Is dat een vraag?
                    (voetbalwedstrijden in eerste klas kom je al een heel eind met de gewone kitlenzen)

                    geen vraag, maar een reactie op bovenstaande zin!
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #25
                      Re: Ik ben nieuw hier...

                      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      geen vraag, maar een reactie op bovenstaande zin!
                      Dan vraag ik me af waarom je de zin eindigt met vraagtekens. Je zet telkens een vraagteken waar je eventueel een uitroepteken of niks zou verwachten en omgekeerd.

                      Zie bijv. hier:
                      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      doen ze tegenwoordig bij Fotopic, maar wat betekend het!!
                      grt,bouk.
                      maar je doet dit heel vaak. Erg verwarrend allemaal, Bouk, en meestal is 1 vraag- of uitroepteken trouwens ook wel voldoende.
                      Last edited by Leonidas; 23 januari 2009, 09:49. Reden: Er = Erg

                      Comment


                      • #26
                        Re: Ik ben nieuw hier...

                        Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                        Dan vraag ik me af waarom je de zin eindigt met vraagtekens. Je zet telkens een vraagteken waar je eventueel een uitroepteken of niks zou verwachten en omgekeerd.

                        Zie bijv. hier:


                        maar je doet dit heel vaak. Er verwarrend allemaal, Bouk, en meestal is 1 vraag- of uitroepteken trouwens ook wel voldoende.
                        denk dat het komt, omdat ik Smileys haat en ook nooit gebruik, maar toch iets extra's aan de zin(nen) wil toevoegen, maar zal het proberen te beperken.
                        maar als het echt zo verwarrend is, vreemd dat er nooit eerder een opmerking over gemaakt is.
                        grt,bouk.
                        Last edited by bouk; 23 januari 2009, 10:01. Reden: komma stond helemaal verkeerd.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #27
                          Re: Ik ben nieuw hier...

                          Ik vermoed dat je bedoelt :

                          Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                          ErG verwarrend allemaal, Bouk, en meestal is 1 vraag- of uitroepteken trouwens ook wel voldoende.
                          (zucht)
                          Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Ik ben nieuw hier...

                            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                            denk dat het komt, omdat ik Smileys haat en ook nooit gebruik, maar toch iets extra,s aan de zin(nen) wil toevoegen, maar zal het proberen te beperken.
                            maar als het echt zo verwarrend is, vreemd dat er nooit eerder een opmerking over gemaakt is.
                            Dank Bouk. Ik kan niet over anderen spreken maar ik vond het erg verwarrend, dat verwisselen van ? en !

                            Als tegenprestatie zal ik niks zeggen over extra,s en extra's.

                            Comment

                            Working...
                            X