Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Datum op foto

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Datum op foto

    Ik heb me pas een canon eos 450 aangeschaft ,nu is mijn vraag of het mogelijk is met dit toestel de datum op de foto te laten verschijnen.
    In de gebruikersgids heb ik niets kunnen terugvinden.

  • #2
    Re: Datum op foto

    Als je toch een datum op de foto wil, dan zal je dat achteraf met een fotobewerkingsprogramma moeten doen.

    Het voordeel dat je de datum niet via de camera op de foto kan zetten is dat je niet met die storende datum opgescheept zit als je een afdruk van een mooie foto tegen de muur wil hangen...


    De datum zit ook in het EXIF-bestand van de foto, als je wil weten wanneer je die gemaakt hebt, dan kan je dat altijd opzoeken als je de foto op de computer bekijkt.
    Het is dus niet nodig om een datum zichtbaar op alle foto's te zetten.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Datum op foto

      Je bedoeld zoals vroeger met een databack? Van die dikke rooie letters onder in een hoekje op je foto? Erg oldschool...

      Nee, zover ik weet niet.... Je hebt daarvoor in de plaats de exif. Daar staat alle informatie van de foto in opgeslagen, waaronder de datum.
      Canon 5D / Canon 17-40L / Canon 24-105L / Canon 70-200L F4 / Canon 50 1,8 / 580 EXII en 420EX / Canon G9 snapshotter

      Comment


      • #4
        Re: Datum op foto

        Bij de installatie van mijn PIXMA kwamen er een extra printfunctie in het menu van Digital Photo Professional waarmee je dit kan doen

        Wel handig als je een 10x15 weggeeft bv

        Comment

        Working...
        X