Wat zijn de voordelen en eventuele nadelen als die er zijn , van een spiegelreflexcamera ten opzichte van een gewone fotocamera , geen rekening houdend met de zoomafstanden van een spiegelreflexcamera . Bijvoorbeeld een spiegelreflexcamera met een lens 18-55
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Voordelen van spiegelreflexcamera
Collapse
X
-
-
Re: Voordelen van spiegelreflexcamera
-Veel betere resultaten op hoge iso-waarden.
-Veel kortere reactietijd.
-Snellere AF.
-Mogelijkheid tot kleinere scherptediepte (maar dat valt wat tegen met een kitlens).
-....
Maar er zijn ook nadelen, als je alles optelt, dan is een DSLR altijd duurder (en soms véél duurder) dan een compact met een vergelijkbaar zoombereik.
Een DSLR met een setje lichtsterke objectieven is veel zwaarder dan eender welke compact.http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
-
Ik zou ook nog aanvullen:- vollere kleuren
- zoomen op de lens zelf (ook wel voorhanden op sommige niet dslrs)
- mogelijkheid
Sony en Olympus
Fotoseries
Comment
-
Wat ik de voordelen van de DSLR vind, boven de bovenstaande:
je hebt wat om vast te houden
je hoeft niet zo vaak het menu in
geen tunnelvisie zoekers of geen zoekerNikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...
Comment
-
voordeel: als je je er een beetje in verdiept heb je alles beter in de hand, vb: met een compact kan je nooit een goede foto maken als het wat donker wordt met een dslr kan dat wel.
Nadeel: groter, zwaarder dus moeilijker om mee te nemen in sommige omstandigheden.
Vroeger liep ik met een compactje in mijn vestzak, nu hangt er een rugzak op mijn rug met dslr en objectieven.I love my D500
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door stevie007 Bekijk berichtDus als ik het goed begrijp raden jullie een Spiegelreflexcamera aan boven een gewoon fototoestel.
gr Stevie
Ik zie hier al jaren topics verschijnen van mensen die heel erg teleurgesteld zijn in de resultaten van hun DSLR. Maar dat zijn er bijna altijd die hopen dat ze met een DSLR zomaar perfecte foto's kunnen maken door gewoon op het knopje te drukken.
Met een minimum-kennis van de basisbegrippen (sluitertijd, iso, diafragma, scherptediepte, witbalans...) kan je beginnen experimenteren, en op die manier leer je het beste uit de camera te halen. Zet je een DSLR op de voorgeprogrammeerde standen, dan is de kans groot dat je betere foto's maakt met een compactje.
Voor de meeste DSLR's kan je handboeken kopen met een uitgebreide handleiding + een goede uitleg van de basisbegrippen.http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
Comment
-
Een compact of bridge heeft veelal een lens die veel bereik heeft maar nergens uitblinkt.
Voor een SLR koop je een lens die heel goed is in het bereik wat jij wilt.
Greetz richD700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw
Comment
-
welk instaptoestel stellen jullie dan eventueel voor?
NIKON D60 of CANON 1000 , en kan je met de combinatie van de lenzen 18-55 en 55-200mm al veel doen.Ik vraag jullie dit omdat daar ook kits van bestaan waar beide lenzen inzitten.
Comment
-
Wat ik nog niet las, is dat de meeste mensen houden van "larger than life", qua weergave dan : felle kleuren, goed afgelijnd, ... Compactcamera's - de meeste dan toch - zijn standaard ingesteld om felle kleuren te geven. Een DSLR is ingesteld op een neutrale weergave. Wil je dit veranderen, dan moet je ofwel de instellingen wijzigen - in het menu duiken dus - of nabewerken. Ook hier weer het besluit : wil je enkel "mooie foto's" zonder er veel voor te moeten doen, dan kan een DSLR ontgoochelend zijn ! Wil je wat tijd steken in het leren van de techniek, dan kun je met een DSLR veel betere resultaten halen. Is dat niet de bedoeling, dan zou ik geen reflexcamera kopen, want het enige dat je dan bereikt is dat je meer materiaal moet meeslepen.
Comment
-
-
Bedenk wel eens je een toestel koopt, je u inkoopt in een bepaald merk.
Je moet dus zien dat het systeem u ligt en biedt wat je nodig hebt.
Je gaat immers vanalles gaan bijkopen : lenzen, flitser(s), accessoires,... en dan is het niet evident nog te veranderen.
Wat is daar interessant :
* lenzen : canon en nikon leggen verschillende accenten
* ergonomie: canon en nikon leggen verschillende accentenNikon heeft een powerinterface, vol met knopjes aan uw camera; alles bij de hand. Canon heeft een rustiger interface die focust op de fotografische essenties.
Ga zeker eens binnen in een shop en voel hoe de camera in de hand ligt want dat is ook belangrijk. Test ook de zoeker.
* flitsen : nikon zal daar wat beter zijn
* prijs : canon is typisch goedkoper en zeker zo voor zijn lenzen
* bouwkwaliteit : nikon heeft typisch wat betere (maar dan ook duurdere) bodies. Ga je naar hetzelfde prijsniveau, dan staan ze zowat gelijk. Bouwkwaliteit van lenzen is gelijk.
* beeldkwaliteit: aan elkaar gewaagd
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jan2 Bekijk berichtWat ik nog niet las, is dat de meeste mensen houden van "larger than life", qua weergave dan : felle kleuren, goed afgelijnd, ... Compactcamera's - de meeste dan toch - zijn standaard ingesteld om felle kleuren te geven. Een DSLR is ingesteld op een neutrale weergave.snip .....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door pdrke Bekijk berichtvoordeel: als je je er een beetje in verdiept heb je alles beter in de hand, vb: met een compact kan je nooit een goede foto maken als het wat donker wordt met een dslr kan dat wel.
Dus de twee eerste foto's hier: http://forum.belgiumdigital.com/f40/...st-155067.html zijn brol ?
Genomen met een FZ30 van Panasonic met een brugleuning als "statief".
Wil ik die foto met mijn DSLR nemen dan heb ik evengoed een statief nodig hoor.
En de laatste hier in een kerk zonder flits is ook brol ? http://forum.belgiumdigital.com/f52/...st-155126.html
Dus met DAT argument sla je de bal serieus mis denk ik, of niet ?Last edited by nete; 18 januari 2009, 09:56.BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye
Comment
Comment