Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voordelen van spiegelreflexcamera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Voordelen van spiegelreflexcamera

Oorspronkelijk geplaatst door stevie007 Bekijk bericht
    Wat zijn de voordelen en eventuele nadelen als die er zijn , van een spiegelreflexcamera ten opzichte van een gewone fotocamera , geen rekening houdend met de zoomafstanden van een spiegelreflexcamera . Bijvoorbeeld een spiegelreflexcamera met een lens 18-55
    naast alle volledig terechte technische voordelen,... geven bepaalde doelgroepen van mensen jou op events of andere omgevingen veel betere plaatsen en vooral ook kansen (of poses) als je met een reflex afkomt.
    Imagination is more important than knowledge...
    http://www.kiekje.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
      naast alle volledig terechte technische voordelen,... geven bepaalde doelgroepen van mensen jou op events of andere omgevingen veel betere plaatsen en vooral ook kansen (of poses) als je met een reflex afkomt.
      Nja... op evenementen vraagt iedereen om een foto te maken. Is dat een voordeel van de camera ?

Na al wat hiervoor vermeld is... Een ander groot voordeel vind ik de optische zoeker, maar daartegenover staat dat je je foto pas op je schermpje ziet, na dat hij gemaakt is.

Oorspronkelijk geplaatst door stevie007 Bekijk bericht
      NIKON D60 of CANON 1000 , en kan je met de combinatie van de lenzen 18-55 en 55-200mm al veel doen.Ik vraag jullie dit omdat daar ook kits van bestaan waar beide lenzen inzitten.
      Je hebt al ietwat bereik en groothoek met die twee lensjes. Ik denk dat heel veel mensen met dat bereik beginnen. Afhankelijk van het soort fotografie dat je nadien gaat doen, kan je naar minder of meer mm uitbreiden.

Nikon heeft zo'n combinatie op de D60 met 2 VR(beeldstabilisator) lenzen aan zo'n €660.
      Canon heeft ook zo'n combinatie met 2 lenzen, niet gestabiliseerd op de eos1000D aan ongeveer €575, en op de eos450D met gestabiliseerde lenzen, 18-55IS + 55-250IS aan zo'n €820.

Weet dat er ook nog andere merken zijn... Olympus en Sony maken ook spiegelreflexen en hebben in het "instapsegment" toch wel een redelijk gamma.

Aanraden ga ik niets doen... Ik werk zelf met Nikon, maar weet dat niet de camera het beeld maakt, maar het manneke. Je goed informeren, veel lezen, en die dingen eens gaan vastnemen is essentieel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Man man, wat een vooroordelen....

.....................
        En de laatste hier in een kerk zonder flits is ook brol ? http://forum.belgiumdigital.com/f52/...st-155126.html

Dus met DAT argument sla je de bal serieus mis denk ik, of niet ?
        Het hoeft niet zo extreem geschetst te worden; uiteraard kan iedereen met ietwat ervaring en statief mooie landschapfoto's maken, alsook stadscènes, zelfs zoals jij met een compact dan, als je de instellingen beheerst... Ik ben zo es op een portfolio gebotst van een spanjaard die fantastische foto's maakt, ongelooflijk talent, maar hij gebruikt een gsm !

Het is wel zo dat je met dat soort toestellen geen deftige A3 en hogere afdrukken zult maken, al zijn er altijd die beweren van wel uiteraard, misschien dat dat een kwestie is van wat je ervan verlangt ook.
        Voor mij is één van de hoofdredenen van een slr in ieder geval de mogelijkheid groot af te drukken. Doe ik dat veel, ba neen, maar als ik het ooit wil, kan ik wel die paar uitzonderlijke foto's groter afdrukken dan A3 en zelfs A2....

Comment

Prachtige beelden.....
          Als je met een DSR fotografeerd en deze beheerst....zal je natuurlijk veel meer uit een compact kunnen halen omdat je weet "hoe je het toestel hebt ingesteld en wat het resultaat zal zijn"
          Beide soorten soorten toestellen zijn zinvol en in veel gevallen kan je of heb je de DSR niet bij...en een compactje kan je steeds meenemen..soms heb je spijt dat je de DSR niet bij had...maar een foto is beter dan geen foto!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aeolis Bekijk bericht
            Het hoeft niet zo extreem geschetst te worden; uiteraard kan iedereen met ietwat ervaring en statief mooie landschapfoto's maken, alsook stadscènes, zelfs zoals jij met een compact dan, als je de instellingen beheerst... Ik ben zo es op een portfolio gebotst van een spanjaard die fantastische foto's maakt, ongelooflijk talent, maar hij gebruikt een gsm !

Het is wel zo dat je met dat soort toestellen geen deftige A3 en hogere afdrukken zult maken, al zijn er altijd die beweren van wel uiteraard, misschien dat dat een kwestie is van wat je ervan verlangt ook.
            Voor mij is één van de hoofdredenen van een slr in ieder geval de mogelijkheid groot af te drukken. Doe ik dat veel, ba neen, maar als ik het ooit wil, kan ik wel die paar uitzonderlijke foto's groter afdrukken dan A3 en zelfs A2....
            Akkoord, maar het wordt in die post wel zo extreem gesteld. Vandaar mijn reactie.
            En met jouw argumenten kan ik perfect akkoord gaan hoor.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door L.Cavalier Bekijk bericht
              Prachtige beelden.....
              Als je met een DSR fotografeerd en deze beheerst....zal je natuurlijk veel meer uit een compact kunnen halen omdat je weet "hoe je het toestel hebt ingesteld en wat het resultaat zal zijn"
              Beide soorten soorten toestellen zijn zinvol en in veel gevallen kan je of heb je de DSR niet bij...en een compactje kan je steeds meenemen..soms heb je spijt dat je de DSR niet bij had...maar een foto is beter dan geen foto!!
              Ik had toen helemaal nog geen DSLR... (en nu geen FZ30 meer).

Er worden een groot aantal argumenten gebruikt tegen een bridge of compact die nergens op slaan.
              Maar een compact of bridge op een statief, da's voor de meesten geen zicht, maar met een DSLR staat dat "professioneel".

DSLR:
              Hoe dan ook betere ruisprestaties op hoge ISO. Dus om posters af te drukken beter.
              Véél meer mogelijkheden voor spelen met DOF.
              Mogelijkheid voor extreme lenzen (ultra groothoek of ultra tele).
              Beetje snellere focus.
              Manuele focus doorgaans beter.

Enne, bedankt voor het compliment.
              Last edited by nete; 18 januari 2009, 16:13.

Comment

Dus de twee eerste foto's hier: http://forum.belgiumdigital.com/f40/...st-155067.html zijn brol ?
                Genomen met een FZ30 van Panasonic met een brugleuning als "statief".
                Wil ik die foto met mijn DSLR nemen dan heb ik evengoed een statief nodig hoor.

En de laatste hier in een kerk zonder flits is ook brol ? http://forum.belgiumdigital.com/f52/...st-155126.html

Nete, intussen heb je ook zelf een DSRL, niet?
                Je hebt dus zelf ook argumenten gehad om te gaan upgraden - voor de TS ware het misschien intressant om deze argumenten te vertellen?

(PS inderdaad bijzonder mooie foto's - je kan er zo prentbriefkaarten of posters van maken)
                erik, Nikon materiaal

'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erikdk Bekijk bericht
                  Nete, intussen heb je ook zelf een DSRL, niet?
                  Je hebt dus zelf ook argumenten gehad om te gaan upgraden - voor de TS ware het misschien intressant om deze argumenten te vertellen?

(PS inderdaad bijzonder mooie foto's - je kan er zo prentbriefkaarten of posters van maken)
                  Ik haal mijn argumenten eigenlijk aan in de post juist boven de uwe.

Maar één argument haalt het bij mij niet: dat je bij slecht licht zoveel beter af bent met een DSLR. Je hebt dan evengoed een statief nodig hoor, tenzij je vele honderden euro's uitgeeft aan een ultra lichtsterke lens.
                  Een Bentley is ook nog wel iets beter dan een Skodaatje hé.

Comment

Maar één argument haalt het bij mij niet: dat je bij slecht licht zoveel beter af bent met een DSLR. Je hebt dan evengoed een statief nodig hoor, tenzij je vele honderden euro's uitgeeft aan een ultra lichtsterke lens.
                    Bij statische onderwerpen gebruik je een statief, maar als de onderwerpen in beweging zijn, en er is niet veel licht, dan is een DSLR duidelijk in het voordeel omdat er daarmee zonder problemen op iso 800 of 1600 gewerkt kan worden.
                    Bij concertfotografie kom je al heel snel in de problemen met een compact, maar dan heb je met een DSLR ook wel de betere (=duurdere) objectieven nodig als het licht wat tegenvalt.

Het grotere dynamisch bereik van een DSLR is dan ook een voordeel bij dat soort fotografie.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

Comment

Dus de twee eerste foto's hier: http://forum.belgiumdigital.com/f40/...st-155067.html zijn brol ?
                      Genomen met een FZ30 van Panasonic met een brugleuning als "statief".
                      Wil ik die foto met mijn DSLR nemen dan heb ik evengoed een statief nodig hoor.

Dit zijn inderdaad zeer mooie fotos , niks op aan te merken maar het toestel dat je gebruikt is ook niet zomaar een compactje.
                      Ik heb met mijn compact toestel nooit zulke fotos kunnen nemen s avonds, zal dus waarschijnlijk ook wel aan het soort compact liggen zeker, wanneer ik mijn compact op nachtopname zet heb ik veel te veel ruis en manueel is er niks in te stellen. Overdag wel mooie fotos.
                      I love my D500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pdrke Bekijk bericht
                        Dit zijn inderdaad zeer mooie fotos , niks op aan te merken maar het toestel dat je gebruikt is ook niet zomaar een compactje.
                        Ik heb met mijn compact toestel nooit zulke fotos kunnen nemen s avonds, zal dus waarschijnlijk ook wel aan het soort compact liggen zeker, wanneer ik mijn compact op nachtopname zet heb ik veel te veel ruis en manueel is er niks in te stellen. Overdag wel mooie fotos.
                        Dat lukt wel hoor. Ik had het eigenlijk ook nog niet gedaan, en eens een keertje geprobeerd dus...

Deze is gemaakt in september in Brugge met de Olympus Mju 790, met een tafelstatiefje, alles zoveel mogelijk manueel ingesteld... (ISO, flash uit, belichtingscompensatie, zelfontspanner, en je bent al een eind op weg...) Ik heb hem ook proberen te maken in de speciale stand voor "nachtopnames met langere sluitertijd", maar ik kreeg steeds een overbelicht beeld. Deze is dus "zo manueel mogelijk".
                        Last edited by FestinaLente; 19 januari 2009, 00:56.

Comment

ultra compact van 100€, 4 jaar terug
                          met een compact valt dus wel "iets" te doen, maar het heeft ook zijn beperkingen.

zelfs met m'n gsm, zoals hierboven te zien, kun je iets doen.

voordelen voor de dslr voor mij en die hier vreemd genoeg nog niet staat:
                          burst fire
                          I will harness all available light with super-fast aperture lenses

Comment

...
                            Geef mij maar dat Skodatje tegenover die Bentley
                            Kwestie van dat er minder verbruik gemeten word en ik ook mijn km tjes doe
                            Wil zeggen dat je met pro objectieven verder komt maar daar staat tegenover het kosten kaartje
                            En dat skodatje dus de standart objectieven zijn ook voldoende om de eerste passen te maken in de DSLR wereld.
                            Werd ooit vermeld door een gewaardeerd lid hier en is mij steeds bijgebleven
                            '' Er zijn geen slechte DSLR camera's meer"
                            En klopt er is enkel en alleen zoveel keus dat je door het bos de bomen niet meer ziet.
                            Koop wat het best in je handen ligt, dus neem een toestel vast en bekijk hoe handig het voelt
                            Ze verschillen nogal van grote, bedieningsgemak enz...

En de laatste reactie van PJH burst
                            Teven Nete mooie reeks van Budapest
                            Lees veel probeer het thuis uit en oefen meer kan ik niet zeggen.
                            Ieder kan werken op de auto stand maar niet ieder kan op de manuele stand werken en eenmaal je daar mee weg bent zal je versteld staan van de resultaten.
                            Mijn voordeel van de DSLR is dat je de mogelijheid hebt om te wisselen van lenzen
                            Naar keus wat je wil fotograferen zoals macro(lenzen)voor de kleine beestjes,
                            groothoek(lenzen) voor landschap fotografie en tele(lenzen) voor in de natuur de vogeltjes wat dichter bij te halen en er zijn er nog zo wel een paar.

Comment

Working...
                            X