Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D80 verouderd? misschien 450D dan?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: D80 verouderd? misschien 450D dan?

    Oorspronkelijk geplaatst door autumnkid Bekijk bericht
    Ik bedoelde eigenlijk : 'Welk apparaat heeft de beste beeldsensor, en zal het beste eindresultaat geven?' In de praktijk dan.
    De 450D heeft een CMOS-sensor, die iets hogere ISO-waarden zonder ruis toelaat. De D80 gebruikt de CCD-sensor, die eigenlijk niet slechter is, behalve in de hogere regionen van de ISO's. Als ik samen met iemand die een D300, die ook een CMOS-sensor heeft, foto's ga maken, van een gelijkaardig evenement, met dezelfde instellingen van de camera, valt het ook op dat er weinig verschil is in de foto's. Een camera is niet alleen een sensor, maar ook de software die nadien in de camera werkt om dat beeld op het scherm te krijgen.

    Comment


    • #17
      Re: D80 verouderd? misschien 450D dan?

      Bedankt aan jullie allemaal voor jullie uitleg en raad.

      Ik heb besloten om een Nikon D80 te nemen. Tis besteld nu wachten tot hij binnekomt.

      Weet ieman dwaar ik een tweedehands Nikkor 50 mm 1.8 kan vinden voor een goeie prijs. Heb overal gelezen dat dit een uitstekend objectief is.

      Nog eens bedankt.
      Last edited by fotowannabee; 27 januari 2009, 11:56. Reden: daarom
      Nikon D7000, een beginnende verzameling lenzen en flitsen

      Comment


      • #18
        Re: D80 verouderd? misschien 450D dan?

        Bedankt aan jullie allemaal voor jullie uitleg en raad.

        Ik heb besloten om een Nikon D80 te nemen. Tis besteld nu wachten tot hij binnekomt.

        Weet ieman dwaar ik een tweedehands Nikkor 50 mm 1.8 kan vinden voor een goeie prijs. Heb overal gelezen dat dit een uitstekend objectief is.

        Nog eens bedankt.
        Nikon D7000, een beginnende verzameling lenzen en flitsen

        Comment


        • #19
          Re: D80 verouderd? misschien 450D dan?

          Oorspronkelijk geplaatst door fotowannabee Bekijk bericht
          Bedankt aan jullie allemaal voor jullie uitleg en raad.

          Ik heb besloten om een Nikon D80 te nemen. Tis besteld nu wachten tot hij binnekomt.

          Weet ieman dwaar ik een tweedehands Nikkor 50 mm 1.8 kan vinden voor een goeie prijs. Heb overal gelezen dat dit een uitstekend objectief is.

          Nog eens bedankt.
          dat is het een van de weinige objectieven waar ik zelfs geen moeite voor gedaan heb om 2de hands te zoeken.
          kost nieuw een 110-120 euro (beetje afhankelijk van de winkel). 2de hands heb je geen garantie, slechte/moeilijke service in je fotoshop als er iets mis gaan en betaal je 30euro minder. De richtprijs voor 2de hands 50mm is nog steeds rond de 80-90 euro in goede staat!!

          maar ik moet wel zeggen: lekker lensje
          hoe meer f**k hoe meer vreugd

          **=ol

          Comment


          • #20
            Re: D80 verouderd? misschien 450D dan?

            Ik had ook een D80 besteld bij een foto winkel in de buurt,na 3 dagen ne telefoon dat hij niet meer te krijgen was,en dat zou nergens het geval zijn zeiden ze,ff naar konijnenberg gebeld,daar waren ze wel nog,ik ben hem dan maar dadelijk gaan halen en er heel content van.
            Toevallig had ik een paar dagen eerder wat fotos genomen met een 450d van een kammeraad,maar ik ben toch blij dat ik voor de d80 gegaan ben.Veel plezier ermee!!!

            Comment

            Working...
            X