Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
twijfel nog tussen de canon D40 of gelijkaardig nikon (welk type komt dichts in de buurt ?) toestel .
voor en nadelen van deze 2 merken ??
Als alternatief van Nikon voor de Canon 40d zou je de Nikon D90 kunnen nemen. Je kan ze hier side by side zien en verder in diepte vergelijken, indien gewenst.
Hubert
Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.
Als alternatief van Nikon voor de Canon 40d zou je de Nikon D90 kunnen nemen. Je kan ze hier side by side zien en verder in diepte vergelijken, indien gewenst.
Na enkele dagen een 40D getest te hebben op vermoedde focusproblemen is mijn belangrijkste conclusie dat het LCD-scherm op de 40D minder goed is dan dat op de D300.
Ik kan op het scherm van de 40D geen conclusie trekken of een foto scherp is (ook niet na inzoomen), en kleur en belichting eigenlijk ook niet (alhoewel de histogrammen hiervoor beter op hun plaats zijn, en dat bij beide toestellen kan). Dezelfde kaart in de D300 plaatsen en daar de foto (enkel JPG) bekijken geeft een compleet ander beeld.
De D300 heeft ook een leuke optie om een hotkey op 100% zoom zetten, en deze werkt ook onmiddellijk in postview mode.
De 40D had naar mijn gevoel ook bij lage ISO's een hoeveelheid kleurruis in donkere partijen, maar dat kan eventueel aan conservatieve instellingen gelegen hebben (ik ben een Nikon gebruiker, en niet echt vertrouwd met de ins-en-outs van Canon).
Deze week heb ik ook een paar uurtjes kunnen spelen met de 5D MkII, en daar is, behalve hetzelfde zoomaspect weinig op aan te merken. Deze zit natuurlijk in een compleet andere (prijs)categorie.
De D300 is natuurlijk wel duurder dan de Canon 40D en de kostprijs van de betere objectieven ligt gemiddeld hoger bij Nikon. De Nikon D90 ligt dichter qua prijs, maar heeft een andere opbouw dan de D300, de constructie ligt dichter bij de D70. Misschien is de Canon 50D een alternatief voor de 40D?
Zowel over de D90 en 50D kan ik weinig ervaring geven, hopelijk anderen wel...
Na enkele dagen een 40D getest te hebben op vermoedde focusproblemen is mijn belangrijkste conclusie dat het LCD-scherm op de 40D minder goed is dan dat op de D300.
Ik kan op het scherm van de 40D geen conclusie trekken of een foto scherp is (ook niet na inzoomen), en kleur en belichting eigenlijk ook niet (alhoewel de histogrammen hiervoor beter op hun plaats zijn, en dat bij beide toestellen kan). Dezelfde kaart in de D300 plaatsen en daar de foto (enkel JPG) bekijken geeft een compleet ander beeld.
De D300 heeft ook een leuke optie om een hotkey op 100% zoom zetten, en deze werkt ook onmiddellijk in postview mode.
De 40D had naar mijn gevoel ook bij lage ISO's een hoeveelheid kleurruis in donkere partijen, maar dat kan eventueel aan conservatieve instellingen gelegen hebben (ik ben een Nikon gebruiker, en niet echt vertrouwd met de ins-en-outs van Canon).
Deze week heb ik ook een paar uurtjes kunnen spelen met de 5D MkII, en daar is, behalve hetzelfde zoomaspect weinig op aan te merken. Deze zit natuurlijk in een compleet andere (prijs)categorie.
De D300 is natuurlijk wel duurder dan de Canon 40D en de kostprijs van de betere objectieven ligt gemiddeld hoger bij Nikon. De Nikon D90 ligt dichter qua prijs, maar heeft een andere opbouw dan de D300, de constructie ligt dichter bij de D70. Misschien is de Canon 50D een alternatief voor de 40D?
Zowel over de D90 en 50D kan ik weinig ervaring geven, hopelijk anderen wel...
Ben over hetzelfde aant denken als u. weet echt niet wat te kopen!
Voor vrijwel onbekende te zijn in fotografie en dan 50% Goed en 50% Slecht over 50D en 40D te lezen word ik echt
En hoe meer reviews je gaat lezen hoe meer je zal twijfelen ,
laat je eigen gevoel spreken , neem beide body's vast ,
bekijk ze , schrijf voor jezelf de pro's en contra's op ,
koop en laat je niet teveel zot maken door reviews .
Sorry dat ik niet meer kan vertellen over de toestellen ,
ik persoonlijk heb het meer voor nikon + toebehoren
mijn beste maat meer voor canon + toebehoren ,
zo zal je altijd voorstanders hebben van dit , dat , ginder ...
Laat je eigen gevoel spreken , dit is de enigste raad die ik kan geven
Hallo;
Waarom niet eens kijken naar de Fuji finepix S5 Pro?
OP veel plaatsen is deze in aanbieding te vinden, en ik heb er al leuke dingen over gelezen.
vergelijk een Canon 40D met een Nikon D90
en een Nikon D300 met en Canon 50D.
Dan zitten we wat betreft prijsklasse in een betere verhouding.
Ík zie wat ik moet zien op m'n lcd-tje en de rest kan ik diepgravend onderzoeken op mijn goed pc scherm.
Daar kan géén 3" lcd schermpje tegenop...
Comment