Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon View 4 <-> Mac OS X

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon View 4 <-> Mac OS X

Heeft er iemand een oplossing voor het feit dat het inlezen van mijn foto's via Nikon View niet lukt met Mas OS X.
    Ondanks een aangepast programma komen de foto's komen altijd binnen in iPhoto, daardoor moet je altijd extra bewerkingen maken om ze in Photoshop te krijgen (geen probleem als het om enkele foto's gaat, ergelijk wanneer je 120 foto's moet inladen)
    Wie heeft dit probleem intussen kunnen omzeilen?

Carola

Er is een nieuwe versie van Nikon View uit (6.0.1).
    http://www.europe-nikon.com/support.aspx?countryId=20&languageId=22
    Bij technical support kun je kiezen 'software' als categorie, en dan 'software download' als subcategorie; zo vind je de link naar deze pagina:
    http://nikon-ikdeng.custhelp.com/cgi-bin/nikon_ikdeng.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_sid=BzASxwPg&p_lva=&p_faqid=3682&p_c reated=1048694500&p_sp=cF9zcmNoPTEmcF9ncmlkc29ydD0 mcF9yb3dfY250PTkmcF9zZWFyY2hfdGV4dD0mcF9zZWFyY2hfd HlwZT0zJnBfcHJvZF9sdmwxPTQyJnBfcHJvZF9sdmwyPTQ0JnB fY2F0X2x2bDE9MjImcF9zb3J0X2J5PWRmbHQmcF9wYWdlPTE*& p_li=

Zelf heb ik geen MAC ervaring, maar ik vermoed dat die iPhoto ertussen komt als 'standaard' programma om foto's over te zetten. Is er ergens een optie bij Nikon View om dit te voorkomen ?

Jörg
    Nikon D100 | Nikon SB800 | Nikkor AF 24-85 f/2.8-4 D IF | HiTi PhotoShuttle

Comment

Hoi Carola,

Ik gebruik zelf Nikon View 6.0.1 en heb daar geen problemen mee.
      Mijn MAC OS X versie is 10.2.6.
      Probeer eerst even Nikon View 6.0.1 uit. Deze kun je wel downloaden.
      Mocht het dan nog niet lukken, je kunt me altijd mailen.

Rick

Comment

Jörg, alvast bedankt voor de tip! Carola

Comment

Originally posted by Carola Van den Wijngaert
          Heeft er iemand een oplossing voor het feit dat het inlezen van mijn foto's via Nikon View niet lukt met Mas OS X.
          Ondanks een aangepast programma komen de foto's komen altijd binnen in iPhoto, daardoor moet je altijd extra bewerkingen maken om ze in Photoshop te krijgen (geen probleem als het om enkele foto's gaat, ergelijk wanneer je 120 foto's moet inladen)
          Wie heeft dit probleem intussen kunnen omzeilen?

Carola
          iPhoto staat inderdaad als standaard inleesprogramma ingesteld.
          Dit kan je veranderen als volgt (heb een engels OSX, dus ik leg het met de engelse termen uit):
          Ga naar de 'Applications' folder. Daarin staat het programma 'Image Capture' (heeft als icoontje een camera). Start dit op, en daarin kan je aanduiden wat je mac moet doen als hij detecteert dat je een digitale camera aansluit.
          Dus hier in moet je specifieren dat hij in plaats van iPhoto te openen, het door jou geprefereerde programma opstart. Verder zijn er daarin nog andere opties in te stellen. Ikzelf gebruik iView Media Pro als inleesprogramma, dus heb alle opties uitgeschakeld behalve 'start iView Media Pro op'.

Zo simpel is het.

PS: Blij te merken dat ertoch nog een enkeling op het forum met mac werkt.
          Kleine hint misschien: er bestaat een goede vlaamse website voor mac-users, http://www.intermactivity.be/ , met bijhorend forum. Daar kan je terecht met al je vragen ivm het macgebruik. Misschien komen we elkaar daar nog wel eens tegen.

Comment

Working...
          X