Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D300 LCD Scherm

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• D300 LCD Scherm

Op mijn D300 zie ik op het LCD scherm niet welk scherpstelveld ik geselecteerd heb. Op de D200 zag ik dat wel en dat vond ik erg handig. Ik heb de handleiding geraadpleegd en de menu's maar het scherpstelveld blijft gewoon pal in het midden en ik vind nergens uitleg. Doe ik iets verkeerd of is dit zo met de d300?
    Bedankt!

Re: D300 LCD Scherm

Je doet niks verkeerd hoor. Het is gewoon zo. Het LCD scherm laat zien welke AF mode je gebruikt (aantal punten, single of 3-d matrix etc.)
    Groetjes, KC
    www.sportbeelden.com

Comment

Op het lcd-schermpje achteraan (dus niet bovenaan) zie je dit wel hoor.
      Het gekozen scherpstelpunt licht hier anders op.

Je zet dit aan door op 'sleuteltje' te drukken, links van het schermpje.
      Weet niet of je dit in de menu niet ergens constant aan kunt zetten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poncho Bekijk bericht
        Op mijn D300 zie ik op het LCD scherm niet welk scherpstelveld ik geselecteerd heb. Op de D200 zag ik dat wel en dat vond ik erg handig. Ik heb de handleiding geraadpleegd en de menu's maar het scherpstelveld blijft gewoon pal in het midden en ik vind nergens uitleg. Doe ik iets verkeerd of is dit zo met de d300?
        Bedankt!
        Manual p. 250.

Comment

p250 gaat toch over de info die wordt weergegeven in het scherm met foto-informatie en niet op het LCD scherm??
          Echt jammer dat je dat scherpstelveld wel bij de d200 en niet meer bij de d300 ziet op het lcd... maar goed...klein nadeel uiteindelijk...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poncho Bekijk bericht
            p250 gaat toch over de info die wordt weergegeven in het scherm met foto-informatie en niet op het LCD scherm??
            Echt jammer dat je dat scherpstelveld wel bij de d200 en niet meer bij de d300 ziet op het lcd... maar goed...klein nadeel uiteindelijk...
            Je kan het zeker en wis zien.
            Zie dan ook maar eens p.208 en 209, waarnaar verwezen wordt op p.250.

Comment

pagina 250 (en 208/209) gaat toch over de info die je krijgt van een genomen foto, en toch niet over geselecteerde scherpstelpunt voor je een foto neemt ?

Comment

Display uit en dan op het vraagteken drukken en dan zie je het hele bovendisplay + scherpstelpunten, daar heb je zelfs geen handleiding voor nodig. Als het display een foto toont kun je die met die knop opslot zetten.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PurePleasureSeeker Bekijk bericht
                  pagina 250 (en 208/209) gaat toch over de info die je krijgt van een genomen foto, en toch niet over geselecteerde scherpstelpunt voor je een foto neemt ?
                  p.209 punt 4 in de tabel.

Edit: ik heb het over scherpstelpuntweergave van een al genomen foto.
                  Uit de vraagstelling van TS kan ik niet afleiden dat het gaat om een nog niet genomen foto. Voor nog niet genomen foto's kijk ik gewoon hoe de scherpstelpunten oplichten in mijn zoeker.
                  Last edited by pol parasol; 13 januari 2009, 09:46.

Comment

Wat ik doe als ik iets niet snel terugvind is de pdf van het toestel afhalen bij Nikon en dan de zoekfunktie gebruiken in het pdf bestand.
                    Dit gaat veel sneller als in het boekje zoeken.

Groeten
                    Marc
                    Nikon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tep Bekijk bericht
                      Wat ik doe als ik iets niet snel terugvind is de pdf van het toestel afhalen bij Nikon en dan de zoekfunktie gebruiken in het pdf bestand.

Groeten
                      Marc
                      En waar kan je die pdf in het toestel vinden?
                      En moet je daar speciaal voor naar Nikon gaan, om die pdf van je toestel af te halen?

Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                        En waar kan je die pdf in het toestel vinden?
                        En moet je daar speciaal voor naar Nikon gaan, om die pdf van je toestel af te halen?

Ja dat zou een mooie uitbreiding zijn hé. De handleiding in het toestel.

Marc
                        Nikon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tep Bekijk bericht

Groeten
                          Marc
                          Ik heb het even voor jou getest.
                          En waar kom je dan uit?
                          Juist ja, na ik weet niet hoeveel keer klikken op "Find Next", op p.208, 209 en 250...
                          De index op de laatste bladzijden gebruiken (en dat kan ook in een pdf) is véél gemakkelijker.

Comment

Leuke discussie.. even terug naar het onderwerp...
                            Het ging mij inderdaad over het zien van het gekozen scherpstelveld op het LCD-scherm, voor het nemen van de foto. In de zoeker zie ik het uiteraard ook maar wat ik vaak deed als ik een compositie met mensen in gedachten had was het scherpstelveld via het lcd scherm vlug op de juiste plek zetten, richten en afdrukken. Dat ging bij de d200 en naar wat ik begrijp dus niet meer bij de d300. Klopt dat?? Bedankt!

Comment

dat moet je me eens uitleggen, hoe je voor het nemen van de foto op de lcd achteraan een scherpstelpunt selecteert.

Comment

Working...
                              X