Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rariteit op dit forum

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Ach, was helemaal mijn bedoeling niet reclame te maken vermomd, waarom zou ik ook En dat meen ik. Leek me beter als buitenstaander alles te volgen. Dus Pol, bij deze mijn excuses voor het misverstand. En als ik jullie allemaal hoor, is niet één van jullie klant bij Photohall, dus waarom dan reclame maken. Nee, ik geef gewoon mijn opinie zoals ik ze zie en wil maar duidelijk maken dat wij met onze handen gebonden zijn aan de reglementen van onze werkgever. Velen zien verkopers als verantwoordelijke aan voor alels wat er fout gaat. Nu moet ik toegeven dat in dit forum vooral Photohall en niet de personen zelf geviseerd worden, wat idd. op realiteit lijkt.
    En uiteraard vind ook ik een maand wachten enrom lang voor (laten we eerlijk zijn) 4 batterijkes. Maar dit is een uitzondering door het probleem van die referenties. Het is er één teveel, maar de uitzonderingen bevestigen de regel

Comment

Mijn pa heeft daar een Sony DV gekocht tegen een ongezien lage prijs. Eerst vergelijken en Testaankoop lezen Vraag me nu niet welk type want dat weet ik niet vanbuiten, maar het toestel kostte bij Photohall zo'n 1200 Euro en dat was er een paar 100 minder dan bij de concurentie. Voor de rest vind ik Photohall ook vrij duur en het personeel hier weet vaak minder over de toestellen dan ikzelf. Daarom ga ik er ook niet meer. Een verkoper moet je tenminste wel de verschillen tussen sommige toestellen kunnen uitleggen zonder ze van de doos af te lezen, want dat kan ik zelf ook.

Comment

Een verkoper moet je tenminste wel de verschillen tussen sommige toestellen kunnen uitleggen zonder ze van de doos af te lezen, want dat kan ik zelf ook

Niet met akoord, een verkoper is geen technieker, een verkoper moet kunnen verkopen, en of het nu zijn schoonmoeder is of het nu een digitale camera is, dat mag in principe niks uitmaken
        To make your dreams come true, wake up

Comment

Raptor, beste raptor. Ga eens in een Photohall binnen en kijk eens wat er allemaal wordt verkocht. Van wekkerradiokes tot mp3 spelers tot digitaal, printers, tv'sn hifi. Ga dan eens na hoeveel nieuwe produkten er zoal binnen komen per maand. Denk dan ook eens na over alle ontwikkelingen op de markt. En dan ga je verkopers hebben, zoals ik, die ts Athlon XP, P IV, usb 2.0 , firewire, optische zoom, dig. zoom, ccd-sensor ..... alle verschillen heel goed weten, en deze dan uitleggen aan de klant. Maar verwacht jij nu echt dat wij, verkopers, van al die honderden produkten zomaar even uit het hoofd alles kennen zonder een geheugensteun. Geloof me, ga je in september drie weken op verlof, tegen dat je weerkomt zijn er 5 nieuwe PC's, vier nieuwe TV's, 6 nieuwe printers, enz. Je kan in één zaak meer interesse tonen dan in de andere, maar alles weten, hum ... Wat uiteraard ook niet wegneemt dat er verkopers zijn die absoluut niets weten, en das weer wat anders hé. Als je het verschil tussen dig. en opt. zoom niet kent (en nee ik ga dit hier niet mooi zitten uitleggen om mijn gelijk te halen) dan zit je idd bij de verkeerde verkoper. Om maar te zeggen dat ook ik wel eens aflees, en dan uitleg geef en de mensen bijsta bij hun beslissing (ja, ik ben eerlijk en waarom? Of ik nu een digitaal fototoestel verkoop van 200 of van 700 euro, in mijn portemonnee blijft dat hetzelfde. Dus, ik ga zeker niet pushen naar te duur.
          En uiteraard heb je altijd freaks, techneuten en andere die het beter weten. Maar dat is omdat zij zich voor één welbepaald toestel hebben geïnformeerd of gewoon dat bv. reflexfotografie net hun passie is.

Enfin, gesproken uit ervaring, want als je niet in de verkoop zit is het echt allemaal zo makkelijk gezegd hé. Ik heb nog bij een bank gewerkt. En er waren héél wat minder produkten dan in een winkel, en al die produkten, daar kregen we nog curcussen voor ook. Tja, misschien was ik er beter gebleven. MAar een kantoorjob, je wil het of je wilt het niet.

Groeten aan de ongelovigen.

Comment

Als de keten zich wilt positioneren als verkoper-van-alles-gaande-van-radiowekkers-over-tv-tot-spiegelreflex vind ik dat ze de mensen ook fatsoenlijk moeten kunnen inlichten. Nu leg ik niet de schuld bij de verkopers. Die modellen bijhouden zal wel lukken hoor, er verandert veel en snel maar niet radicaal op korte tijd. Het probleem is dat de motivatie ontbreekt. Waarom zou iemand die moeite doen om in zijn vrije tijd alles bij te houden als zijn collega die die moeite niet doet evenveel verdient? Dat is de fout vd keten, als ze nu enkele tijdschriften per winkel heeft voor de verkopers, bv computer magazine/pc magazine/... , what's hifi, ... en zo v alle takken (video, audio, informatica,...)op een algemeen tijdschrift abonneren dat in de privéruimte ligt. Op de middag blader je daar al eens in en kom je meer te weten. Maarja dat zijn extra kosten die doorgefactureerd worden aan de klanten waarschijnlijk

Tom
            --Canon PS A40--
            --BD0180BE--

Comment

Tja, kosten. Vertgeet niet dat buiten het wat uitleg geven aan de klanten de winkel proper moet liggen, alles moet uitgepakt worden, herstellingen en leveringen nagevolgd moeten worden, backorders aangepast, promoties in de kijker gezet, ... Mochten wij alleen maar moeten verkopen, ik had de droomjob. En mocht alles dan nog werken wat we verkochten, amaai nog niet ! En betreffende die motivatie. Als je merkt dat je kennis als verkoper voor 99% van de klanten voldoende is en dan komt die één procent binnen met een vraag, dan zoek je die gewoon op't net op. Waarschijnlijk heeft die klant dat al gedaan. Maar je weet ook dat de verscheidenheid tussen de verkopers ongelofelijk groot is.
              Onze Photohall had zelfs een eigen site. Hierin stonden de promoties van de winkel, de problemen die klanten hadden, zelfs ons eigen forum. Na 6 maanden waren er welgetelt 4 mensen ingelogd. De site hebben wij dan ook niet verder betaald (uit eigen zak, niet uit die van Photohall). Om maar te zeggen dat we ermee bezig zijn. EN het zou inderdaad ontzettend leuk zijn mocht onze hoofdzetel ons een netwerk, PC-magazien en andere kopen (nu doen we dit uit onze eigen zak, alweer).
              Ach, ieder werk heeft voor - en nadelen. Dat weet ik best.

Comment

Interessante topic,

'k Heb een klein beetje medeleven met de verkoper van Photo-hall, die gast meent het blijkbaar echt wel goed met zijn klanten. Jammergenoeg kan hij niet ingrijpen in het concept van Photo-hall. Ik vraag me al lang af hoe het komt dat de prijzen hier zo hoog zijn, enfin, afvragen, 'k weet het antwoord al: Monopolie!
                En dat hoofdzakelijk van de invoerders.('k vraag me zelfs af of er geen prijsafspraken gemaakt worden met de grote ketens= totaal illegaal!) Met de komst van Mediamarkt wordt de druk wel opgevoerd. Vandenborre laat z'n prijzen ook al dalen...Het lijkt me niet onlogisch dat de prijzen in Belgische winkels zullen dalen in de toekomst. Wat men nu durft vragen voor bv. digitale camera's is soms werkelijk schandalig. Vroeg of laat zal de consument zich hiervan wel bewust worden, de mensen zijn niet dom hoor. Veel kans dat dit afgestraft zal worden.

Just my 2 cents,

Elo

Comment

Ik heb niet alle betrokken topics gezien waarschijnlijk, maar wil wel iets tegen zowel de forumleden als Benjamin kwijt.

De forumleden zou ik erop willen wijzen dat ik al vele malen opmerkingen gelezen als 'ik wou dat die verkopers van die fotozaken eens op BD kwamen... nu wist ik na enkele malen BD al méér dan die stomme verkoper die alleen maar zijn commissie zat te berekenen...'

En terechte opmerking overigens. Sommige verkopers weten inderdaad veel minder dan de frequente BD-bezoeker. Dat is een goed teken voor BD trouwens, maar een minder goed teken voor 'de verkopers' (in het algemeen dus). Op zich dus alleen maar goed indien deze verkopers zich ook op BD aanmelden om zowel met de markt, de kopers als het publiek in contact te blijven.

Benjamin zou ik erop willen wijzen dat het daarom juist beter is om je meteen als een dergelijke verkoper aan te melden. BD is op een of andere manier toch een andere club dan de meeste internetsites. Hier kun je denk ik meer respect krijgen door direct aan te geven dat je 'zo'n verkoper' bent, dan proberen ertussen te glippen. Je had je natuurlijk ook onder een of andere schuilnaam kunnen aanmelden (wat je nu denk ik niet hebt gedaan), maar dat zou alleen maar lastig te verklaren zijn wanneer men er toch achter komt dat jij het bent. En niet iedereen koopt zijn spullen op de goedkoopste plek, dus ik wil geen enkele prijstechnische discussie opstarten. Persoonlijk koop ik liever bij iemand die ik ken of respecteer dan dat die goedkoper is. Zal niet voor iedereen gelden, zeker niet, maar toch.

Dus forumleden; ga niet op zoek, en zeker geen heksenjachten (burn, burn, allright we did the nose, and the hat ). En verkopers en anderen onder 'schuil-alias': meldt je opnieuw aan, zeg wie je bent, wat en waarom, en ik denk dat je op meer respect en respons kunt rekenen dan proberen achter de schermen de opinie te sturen...

Comment

(burn, burn, allright we did the nose, and the hat ).
                    LOL , so true !
                    ToM.___ //Fuji s602.
                    www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                    It goes to 11 you know? 1 louder.

Comment

Working...
                    X