Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies gevraagd: Nikon D100\Olympus E10\Canon10D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Advies gevraagd: Nikon D100\Olympus E10\Canon10D

Een vriend van me wil een digitale spiegelreflex kopen.
    Hij wil graag een nikon doen ivm lenzen die hij al heeft. Heeft iemand daar ervaring mee?
    Hij wil ook wel eens actiefoto's maken. Nu weet ik dat de E10 daar niet zo geschikt voor is. Hoe zit dat met de nikon en de canon?
    Olympus Om-d e-M1 Mark II, M.Zuiko Pro 12-40 F/2.8, M.Zuiko Pro 40-150 F/2.8, 1.4 converter, M.Zuiko 60mm F/2.8 macro

Wel op een Canon kunnen geen nikkor lenzen, dus als hij die al heeft, is de keuze snel gemaakt.... Er zijn twee toestellen die de f-vatting van nikon ondersteunen in het bufget tot 2000 euro :

Nikon D100 en Fuji S2pro.

beide camera's hebben plus en minpunten, en beide genieten een stevige aanhang. De Fuji levert net iets betere Jpegs af zo uit de camera, werk je in RAW dan zijn foto's van beide toestellen evenwaardig in afwerking en kwaliteit. De Nikon kan je voorzien van een vertikale greep de S2 niet, De S2 heeft een iets hogere resolutie.
    Het zijn allemaal details, beide camera's zijn goede aanbevelingen. Het komt meestal neer op enkele details die de doorslag geven.

Ik raad aan beide toestellen zeker eens in de hand te nemen.

suc6

Comment

Working...
    X