Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

30d gaat niet meer uit!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 30d gaat niet meer uit!

deze week foto's gaan maken met m'n 30d, en wat merk ik? Als ik hem op Off zet, blijft hij gewoon aan staan !!

Mogelijke verklaringen die ik kan bedenken:
    1) de camera heeft tijdens die 'vriesdagen' in mijn fototas in de koffer van de auto gelegen (dom, ik weet het) , zou het kunnen zijn dat de vrieskou (tegen Sint-Niklaas, een -8°?) dit defect heeft veroorzaakt ?

2) Tijdens het nemen van foto's begon het zéér lichtjes te regenen/sneeuwen/ hagel (een soort van mix tussen deze 3) en zijn er enkele druppeltjes op de camera gekomen.

3) Iets anders ?

Welke verklaring zou het meest aannemelijk zijn ?
    (Vind het eerlijk gezegd wel maf dat zo'n camera niet tegen die dingetjes zou kunnen ... )

Ik vermoed dat het beste wat ik nu kan doen is de camera bij Etbass binnen steken?
    Last edited by morbektev; 8 januari 2009, 23:29.

Re: 30d gaat niet meer uit!

Het eerste wat je in dat geval moet doen is de accu er even uithalen, als het probleem daarna niet opgelost is, dan zit er misschien toch vocht in de camera (of is er een ander probleem).

Een camera gaat niet stuk door in de vrieskou te liggen, maar als je die in bevrozen toestand naar binnen haalt, dan krijg je gegarandeerd condensatie op (en in) het toestel.

Dat vocht kan problemen veroorzaken in de elektronica.

Een paar druppeltjes aan de buitenkant is meestal niet zo erg, vocht aan de binnenkant is wel een groot probleem.

Leg de camera op een verwarmde plaats, haal de accu eruit en laat eventueel het batterijvak open (dan kan het vocht er nog langs ergens uit, de lens eraf halen helpt ook, maar dat geeft dan weer problemen met stof). En probeer dan na een paar dagen nog eens of de camera weer normaal werkt.
    Als dat niet het geval is, dan moet die binnen voor een nazicht.

In het geval van een 30D laat je best een bestek maken, want als ze teveel onderdelen moeten vervangen dan koop je beter een ander toestel tweedehands.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Ik zou de batterij en de BU-batterij er eens uithalen ... ook eens proberen een reset te doen.

Een herstelling is een forfaitair bedrag, dus veel of weinig stukken maakt niet uit want je betaalt even veel.
      Als er te veel schade is weigeren ze wel te herstellen maar dit zal hier wel niet het geval zijn.
      Vergeet niet ... als je een bestek laat maken en het is te veel dan moet je bestekkosten betalen en ook nog eens een extra als je het toestel nog terug wil.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Een kleine 2 maand later ...
        ==> vandaag pakje toegestuurd gekregen van ETB, alles kostenloos (ook geen verzendkosten, niets 0,00 €)!
        Dat maakt mijn vakantie weer goed zie
        Het probleem bleek een foutje in het elektrisch circuit te zijn...

Comment

Working...
        X