Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fotos op cd zetten

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Met Nero gaat het zeker. Je kan zelfs kiezen om de foto's manueel te vertonen of in een slideshow.

Sluit de wizard, kies nieuwe compilatie, kies videocd, aanvinken "sla bron afbeeldingen op in" en klik op "nieuw". In het venster dat zich opent zoek je de foto's (rechts) en versleep ze naar de nieuwe map(links) voor de slideshow selecteer alle foto's in het linkse vak - rechts klikken en eigenschappen. Er opent nu een scherm waar het aantal seconden kan ingegeven worden. Dan klikken op het icoontje branden en klaar.

Oliver.

Comment

Originally posted by Hombre

Wel één belangrijke opmerking bij versie2: in DVD formaat heb je ZEKER en VAST de update nodig, zoniet zit je met een geweldig flikkerend beeld!!
      kun je hem in dvd-formaat plaatsen op een gewone cd? of hoe werkt dat juist?
      Panasonic dmc fz28

Comment

Originally posted by Oliver
        Met Nero gaat het zeker. Je kan zelfs kiezen om de foto's manueel te vertonen of in een slideshow.

Oliver.
        is dit eenmaal de cd geschreven is, of kan je eenmaal die geschreven is, ergens kiezen dan op je tv om ze te tonen 1 voor 1 of dmv slideshow?
        Panasonic dmc fz28

Comment

Originally posted by skank

kun je hem in dvd-formaat plaatsen op een gewone cd? of hoe werkt dat juist?
          Neen, DVD-formaat kan enkel op een DVD-R(w) of DVD+R(w) schijfje en je hebt er een DVD-brander voor nodig.

Met een gewone CD-brander kan je kiezen tussen VCD-formaat,( dit werkt in 99% van de DVD-spelers voor op TV), of je kan branden op CDR in het SVCD formaat.
          Deze resolutie is dubbel zo groot als VCD en een pak beter beeld, vergelijkbaar met DVD. Nadeel is dat niet alle DVD-spelers dit formaat aankunnen (70á80%), vooral de oudere generatie DVD (home-) spelers hebben er moeite mee.

Overigens kan je op http://www.dvdrhelp.com/dvdplayers opzoeken of jou speler bepaalde formaten af kan spelen.

Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

mijn speler ondersteund alles dus is het best dat ik svcd neem want ik heb geen dvd-writer

nu zit ik nog met vraagjes weeral

als je bv een rechtstaande foto hebt genomen, plaats hij dan automatisch die foto recht? of moet ik hem aanpassen? en wat met de randen?

Bij ulead dvd pictureshow kan ik enkel kiezen new slideshow, add video, en nog 2 andere knopjes

mijn terugkerende vraag is dan

hoe maak ik dan menukes? en is die slideshow dan altijd? of kan ik dat op het moment dat de gebrande cd in mn speler zit, dat dan nog kiezen?
            Panasonic dmc fz28

Comment

Originally posted by Oliver

Sluit de wizard, kies nieuwe compilatie, kies videocd, aanvinken "sla bron afbeeldingen op in" en klik op "nieuw". In het venster dat zich opent zoek je de foto's (rechts) en versleep ze naar de nieuwe map(links) voor de slideshow selecteer alle foto's in het linkse vak - rechts klikken en eigenschappen. Er opent nu een scherm waar het aantal seconden kan ingegeven worden. Dan klikken op het icoontje branden en klaar.

Oliver.
              Weeral wat bijgeleerd.Wist ik niet!
              Danny's Photosite

Comment

is dit eenmaal de cd geschreven is, of kan je eenmaal die geschreven is, ergens kiezen dan op je tv om ze te tonen 1 voor 1 of dmv slideshow?
                Ik neem altijd de slideshow op 5 seconden. 1 voor 1 gaat ook (en wordt ook zo standaard aangemaakt) maar dat is een gedoe met de afstandsbediening, daarom brandt ik nu enkel nog slideshows (die je kan pauzeren als het nodig is)

Oliver

Comment

als je bv een rechtstaande foto hebt genomen, plaats hij dan automatisch die foto recht? of moet ik hem aanpassen? en wat met de randen?
                  Nee, foto's die plat liggen eerst draaien door bvb windowsviewer - de standaardviewer van je xp,2000,98,linux of wat dan ook kan die draaien.

hoe maak ik dan menukes? en is die slideshow dan altijd? of kan ik dat op het moment dat de gebrande cd in mn speler zit, dat dan nog kiezen?
                  Eens gebrand kan je dvdspeler niet meer kiezen.

Slideshow is bij nero niet standaard. Wanneer je de foto's gekozen hebt (die op de cd moeten komen), selecteer er dan 1 (in het linkse venster. Dan ctrl+a (zo selecteer je ze allemaal) - eigenschappen - in het venster dat dan opent is er een keuze: onbepaald of seconden. Onbepaald is handmatig foto's wisselen met je remote - met seconden maak je een slideshow, links daarvan mag je dan wel niet het aantal seconden vergeten invullen (ik neem altijd 5)

Oliver.
                  PS: vergeet de foto's niet te draaien, het zal anders een foto waard zijn om je met de familie je kiekjes te zien bekijken

Comment

Kijk eens op deze link waar je ook een demo versie kan downloadenhttp://www.broco.nl/ebook/flipalbum/...flip_suite.htm
                    groetjes
                    sibo

Comment

bedankt voor de vele reacties
                      Panasonic dmc fz28

Comment

Ik heb niet alle berichten gelezen (mijn IE doet momenteel raar, zeer trage scrolling), dus misschien is het al geschreven, maar heb de volgende tip:

Zet NOOIT achtergrondmuziek bij je VCD slideshows! (het maakt hierbij niet uit welk prog je gebruikt om je VCD's samen te stellen).

De zaak zit zo: op een VCD kunnen 2 soorten bestanden gezet cq afgespeeld worden: "video" (films dus) en "stills" (stilstaande beelden oftewel foto's). Beiden formaten zijn zeer strikt bepaald. Voor PAL is dat:

-een VIDEO heeft het verplichte' formaat 352x288 pixels
                        -een STILL heeft het verplichte formaat 704x576 pixels

Zoals je ziet heeft een "still" een veel hogere resolutie dan "video", en ziet er op TV dus ook stukken beter (verbazend goed zelfs m.i.) uit dan video. Normaal gesproken zal een prog als Ulead Picture Show dan ook je jpg's omzetten naar still-mpg's. D.w.z. voor iedere jpg wordt een eigen still-mpg aangemaakt.

ECHTER,
                        still-mpg heeft z'n beperking. De belangrijkste is dat er geen achtergrondmuziek bij mogelijk is. Dat komt voornamelijk omdat op de VCD iedere jpg z'n eigen still-mpg krijgt. Je kunt het vergelijken met JPG's op je computer: aan een serie jpg's kun je in feite ook geen achtergrondmuziek hangen.

Daarom zal een prog als Picture DVD Show, als jij er voor kiest achtergrondmuziek toe te passen, (zonder daar eerst voor te waarschuwen!) je JPG's encoden naar een 352x288 filmbestand i.p.v. een serie 704x576 still-mpg's. Hierbij is achtergrondmuziek inderdaad mogelijk (namelijk gewoon in het audiospoor van de betreffende mpg). Maar zo'n film heeft wel, zoals gezegd, een veel lagere resolutie.

Persoonlijk vindt ik een VCD bestaande uit een 253x288 videofilm er zeer matig uitzien. Veel slechter in ieder geval dan een VCD die bestaat uit 704x576 still-mpegs.

Comment

Ik heb alles grondig nagezien alle oude en nieuwe programma's getest en het beste is ulead picture 1 de 2is stukken minder van kwaliteit
                          ja zo zie je maar he nieuwer is niet altijd beter hé
                          Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

Comment

klopt het dat ulead 1 beter is dan 2? en ook wat menob zegt ivm muziek toevoegen?
                            Panasonic dmc fz28

Comment

Ik weet niet of het bij anderen ook zo is, maar met Nero kan ik niet meer dan 100 foto's op SVCD zetten. Het menu zou dat niet ondersteunen of zo...

Comment

Working...
                              X