Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fuji S3?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: fuji S3?

Dacht het wel:
    Learn how the budget-friendly TTArtisan 100mm f/2.8 2x Ultra-Macro lens opens up a world of close-up photography, with practical tips for achieving sharp, detailed focus-stacked images despite its quirks and limitations.

Battery power on the S2 Pro is provided by both 4 AA cells in a removable tray in the base and also 2 CR-123A batteries. These two lithium batteries primarily power the built-in pop-up flash, and also the camera's autofocus. The AA batteries power the rest of the camera and, in a pinch, can also power the autofocus if the lithiums run down, but not the built-in flash.

Geen idee of de AF of de camera trager is als de kleine batterijtjes er niet in zitten.

Comment

Ik heb zowel de S3 als de S5 gehad, moest ik nu kiezen voor een backup camera dan krijgt de S3 zeker de voorkeur, de ingebouwde grip is ideaal.
      Voorlopig nog geen goede 2de handse tegengekomen maar dat komt nog wel hoop ik
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

ik heb nu net men 2de setje erin gestoken nadat ik meer dan een jaar zonder gewerkt heb.
        Het probleem is dan dat de flits minder goed werkt (ook externe) en je AF op de AA's moet draaien, die meer vermogen moeten leveren dan goed is. Daardoor gaan ze voor ze helemaal leeg zijn een lege batterij geven.

Dus de 2 kleintjes zijn misbaar, net zoals een auto niet noodzakelijk als zijn ramen moet hebben. Zonder rijdt hij ook, maar het is een stuk minder comfortabel.
        hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

ik ben mijn S2 definitief beu

nog niet in die mate dat ik hem het treinraam uitgooi, maar die ruis is bagger (400 ISO is echt wel teveel) en een 50mm f1.8 is lang niet altijd genoeg om uit de hand te fotograferen

Ik ben nu dus echt aan het uitkijken voor een nieuw toestel. Hoewel ik dit jaar nog geen nieuwe aankoop van materiaal gepland had, ga ik toch mijn spaarrekening plunderen en een vervanger kopen.

Ik zou een 700 euro willen uitgeven samen met een mini laptop (omdat ik nu eenmaal veel op de trein zit/werk). Ik ben wat aan het rondkijken geweest en ik schat dat ik voor die mini notebook ongeveer 300-400 euro nodig heb. Dus blijft er nog tussen de 300-400 euro over.

vanzelfsprekend 2de hands.

fuji S3: pro: kleuren
          contra: snelheid, hoewel ik zelden op de limiet van de S2 zit, dus dat tel ik niet zwaar mee
          D700: wel, een D700 voor 300 à 400 euro op dit moment vertrouw ik nog niet echt (wel eens ik wat meer geld te besteden heb een optie)
          fuji S5: ik hoor vooral dat die batterijen vreet en een AA kan er niet in terwijl ik vorige week nog 2 nieuwe setjes gehaald heb (die ook in mijn flits passen)
          andere? --> nikon lenzen en fuji S2 gewoon

**=ol

Comment

Ik heb enkele maanden geleden de S3 verkocht voor 200 euro. Een prachtig toestel maar de wegschrijfsnelheid werkte op mijn zenuwen. (Ik gebruikte hem af en toe naast de Nikon d200) De instellingen zijn anders dus dat werkte ook niet echt mee. Neemt niet weg dat de s3 prachtige plaatjes maakt en als snelheid geen item is, denk ik dat je niets beters kunt krijgen binnen jouw budget.
            groet, Rik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tyrr Bekijk bericht
              ....
              D700: wel, een D700 voor 300 à 400 euro op dit moment vertrouw ik nog niet echt (wel eens ik wat meer geld te besteden heb een optie)
              ...
              Geef maar een gil als je een D700 kan kopen voor €300 - €400 tweedehands en je die zelf niet wil kopen, altijd interesse :-

Comment

volgens mij ga je die dan enkel kunnen gebruiken om in je kast te leggen (kapot dus), maar goed:

zijn er andere opties die een vergelijkbaar resultaat halen als de S3 voor ongeveer eenzelfde 2de handsprijs?

er zijn blijkbaar 2 types, die met de grote buffer geniet dan natuurlijk de voorkeur, maar voor 100 verschil ben ik met een kleinere ook tevreden.

**=ol

Comment

ohja: ik heb het niet meteen gevonden, maar wat is de standaard iso (of hoe moet ik dat noemen) bij een S3? Bij een S2 is dat blijkbaar 160 ISO.

**=ol

Comment

De iso waarde bij de S3 begint bij 100 en stopt bij 1600.
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.

Comment

Ik heb ze allemaal gehad en gebruikt; als ik jou was zou ik voor S5 gaan (vreet bij mij hoegenaamd geen batterijen) en ik twijfel er eigenlijk sterk aan dat de S3/S5 vandaag de dag er nog beter zal uitkomen als de D90/D300 qua iso (qua dyn range: dat is een andere zaak - fuji power!). En voor die kleine meerprijs tov een 2dehandse S3 zou ik het zeker nu niet laten om voor de S5 te gaan.

Ik kies zeker de S5 tov de S3 (bij de S5 zit de snelheid voor mij goed, goeie performance - en je kwakt er een extra grip onder (grip is iets minder solide, but who cares...), ittl & je bent verlost van AA's (yay!!!).

Besides, als je een replacement wilt, mijn S2 staat te koop
                      The soul would have no rainbow, had the eyes no tears.
                      http://www.duister.org - http://www.facebook.com/duisterdotorg

Comment

ik vind de AA net handig.
                        Die zijn overal te krijgen, en voor 20 euro heb je een setje, wat kost een S5 batterij? 50 euro of iets?
                        D90/D300 vallen sowieso af omwille van de prijs

ik hoor eigenlijk soms mensen die hun S5 willen ruilen (met goeie lens) tegen een S3 met 50mm f1.8, waarom?

Wat zijn de voordelen van de S3 tov S5?

**=ol

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tyrr Bekijk bericht

Wat zijn de voordelen van de S3 tov S5?
                          Ingebouwde grip misschien?

Comment

S3 ligt beter in de hand. En zo slecht deed de S3 het niet met 4 AA batterijen.
                            Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                              Ingebouwde grip misschien?
                              als dat het enige is, is dat maar een mager voordeel. Betere handligging klinkt al beter. Nog andere (ik denk aan batterij kostprijs-perstatie verhouding enzo)

ik heb al AA's, dus die moet ik niet meer kopen

**=ol

Comment

Working...
                              X