Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon eos 450d kit of enkel body??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon eos 450d kit of enkel body??

Oorspronkelijk geplaatst door Deverfre Bekijk bericht
    Na veel lezen en surfen ben ik tot besluit gekomen dat volgende lensen een zeer goede reputatie hebben. Voorlopig heb ik enkel de resultaten van Canon gecheckt en nog niet deze van Tamron en Sigma. Wat Telekees heeft geschreven over de beeldkwaliteit van Tamron en de betere AF van Canon maakt het voor me dan alleen maar moeilijker om een goede keuze te maken. Toch graag jullie mening want mijn kennis is echt nihil en door jullie commentaar zal ik zeker geholpen worden in mijn keuze.

Dus ik wens vooral portret foto’s te nemen, landschappen en gebouwen.
    Graag zou ik de volgende lensen willen aankopen maar helaas zit ik dan ver over het budget dat ik voorlopig wens te spenderen. Welke lens koop ik best als eerste?

-Canon EF-S 17-55 f2.8 IS USM
    -Canon EF-L 2.8/70-200 IS cps (kan men met een niet IS even mooi resultaat hebben als men zonder statief zou fotograferen, dit daar een IS zoveel duurder is in deze reeks)
    -En een vaste 50/1.8 (deze voor de portret foto’s)

De andere lensen dat in mijn ogen ook zeer goed bleken te zijn waren;

- Canon EF 16-35 f/2.8L USM (IS of niet?)
    - Canon EF 17-40 f/2.8L USM (IS of niet?)
    - Canon EF 24-70 f/2.8L USM (IS of niet?)

Alle commentaar is welkom
    Als je echt tegen je plafond zit van je budjet zou ik toch eens uitkijken naar een tamron lens, dan heb je nog wat geld over voor iets anders
    Robby
    Minder tijd achter de computer
    Is meer tijd achter de camera

Comment

Na veel lezen en surfen ben ik tot besluit gekomen dat volgende lensen een zeer goede reputatie hebben. Voorlopig heb ik enkel de resultaten van Canon gecheckt en nog niet deze van Tamron en Sigma. Wat Telekees heeft geschreven over de beeldkwaliteit van Tamron en de betere AF van Canon maakt het voor me dan alleen maar moeilijker om een goede keuze te maken. Toch graag jullie mening want mijn kennis is echt nihil en door jullie commentaar zal ik zeker geholpen worden in mijn keuze.

Dus ik wens vooral portret foto’s te nemen, landschappen en gebouwen.
      Graag zou ik de volgende lensen willen aankopen maar helaas zit ik dan ver over het budget dat ik voorlopig wens te spenderen. Welke lens koop ik best als eerste?

-Canon EF-S 17-55 f2.8 IS USM
      -Canon EF-L 2.8/70-200 IS cps (kan men met een niet IS even mooi resultaat hebben als men zonder statief zou fotograferen, dit daar een IS zoveel duurder is in deze reeks)
      -En een vaste 50/1.8 (deze voor de portret foto’s)

De andere lensen dat in mijn ogen ook zeer goed bleken te zijn waren;

- Canon EF 16-35 f/2.8L USM (IS of niet?)
      - Canon EF 17-40 f/2.8L USM (IS of niet?)
      - Canon EF 24-70 f/2.8L USM (IS of niet?)

Alle commentaar is welkom
      Stel je hogere eisen dan de 18-55IS (ik vind dat ding prima voor een beginner, ik gebruik hem veel en ben geen beginner) dan is de Tamron 17-50 F2.8 een hele goede , kost plm. 340€
      Laat die L lenzen voorlopig maar, dat geeft weinig rendement bij een beginner.
      Ben je een beetje vertrouwd met de camera, dan kan je eens kijken wat je aan tele nodig hebt, daar is ook keus genoeg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
        Stel je hogere eisen dan de 18-55IS (ik vind dat ding prima voor een beginner, ik gebruik hem veel en ben geen beginner) dan is de Tamron 17-50 F2.8 een hele goede , kost plm. 340€
        Laat die L lenzen voorlopig maar, dat geeft weinig rendement bij een beginner.
        Ben je een beetje vertrouwd met de camera, dan kan je eens kijken wat je aan tele nodig hebt, daar is ook keus genoeg.
        Ik ben vandaag de 450d geweest kopen met een 18-55 IS lens, eveneens het Easy Computing boek voor de Canon Eos 450D (zal het nodig hebben:-))

Zo kan ik nu tenminste al beginnen en zeker met dit mooi weer zijn er prachtige foto's te maken. Terwijl zoek ik toch verder naar een 50mm f/1.8 lens een zou toch graag
        de Canon 70-200 mm 2,8 L USM hebben, het enige waar ik daarmee twijfel heb is de IS versie nemen of niet. Waar ik mijn toestel heb aangekocht hebben ze mij IS aangeraden, toch lees van zeer ervaren mensen dat de resultaten zonder IS beter zijn en men absoluut geen IS nodig heeft, zelf met de losse hand niet.

Voor de landschappen zou ik een groothoeklens kopen maar zou niet weten dewelke.

Er komt meer bij kijken dan ik had kunnen denken, maar het is alvast een leuke bezigheid

Comment

Ik ben vandaag de 450d geweest kopen met een 18-55 IS lens,
          Voor de landschappen zou ik een groothoeklens kopen maar zou niet weten dewelke.

Er komt meer bij kijken dan ik had kunnen denken, maar het is alvast een leuke bezigheid
          Dat kitlensje doet het heel goed voor landschapjes hoor.
          18mm is al behoorlijk groothoek, lichtsterkte heb je niet nodig en scherp tot in de hoeken is ie ook.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
            Dat kitlensje doet het heel goed voor landschapjes hoor.
            18mm is al behoorlijk groothoek, lichtsterkte heb je niet nodig en scherp tot in de hoeken is ie ook.
            Ongeduldig wacht ik op morgen zodat ik het toestel en lens buiten eens kan testen.
            Heb hem nu even getest en het resultaat was al zeer behoorlijk t.o.v mijn Ixus75

Wat ik wel merk is dat ik na enige tijd lichte krampen krijg in de handpalm, misschien omdat ik zulke houding met mijn handen niet gewoon ben.

Comment

de kitlens voelt niet zo goed aan vind ik
              veel te licht
              ik heb een sigma 24-70 als allround lens erop en die doet dat goed :d
              lichtsterk ook en ze korst maar iets meer als 400 dacht ik
              daarna kan je nog zien wat je mist, groothoek of tele
              nuja, groothoek heb ik eigenlijk genoeg hoor
              No rules. Great shots.
              -

Comment

Het is niet dat het toestel te licht is, maar de vatting is te klein om dat gewicht te dragen.
                Doe er nog es een flitser op en dan zal je zeker merken dat het niet licht aan het gewicht.
                Een batterijgrip + handstrap helpt al veel.

Comment

Ongeduldig wacht ik op morgen zodat ik het toestel en lens buiten eens kan testen.
                  Heb hem nu even getest en het resultaat was al zeer behoorlijk t.o.v mijn Ixus75

Wat ik wel merk is dat ik na enige tijd lichte krampen krijg in de handpalm, misschien omdat ik zulke houding met mijn handen niet gewoon ben.
                  Ik zal een tijdje off topic zijn, mijn moeder is eergisteren plotseling overleden
                  en voorlopig staat mijn kop er niet naar om me met mijn toestel bezig te houden
                  Last edited by Deverfre; 10 januari 2009, 10:15.

Comment

Ik zal een tijdje off topic zijn, mijn moeder is eergisteren plotseling overleden
                    en voorlopig staat mijn kop er niet naar om me met mijn toestel bezig te houden
                    Innige deelneming bij uw verlies.

Comment

innige deelneming
                      -----------

misschien ook interessant, of voor andere lezers

ik ben vandaag naar media markt roeselare (belgie) gegaan
                      eos 450d met 18/55 = 599
                      eos 450d met 18/55 en 55/250 = 799

vandenborre
                      eos 450d met 18/55 = 599
                      eos 450d met 18/55 en 55/250 = 887

dus als je het vertrouwd om in zo'n winkels te kopen, ben je in media markt het goedkoopst af, ofwel met de terugbetaling-garantie van vandenborre.
                      en het is toch al een redelijk verschil met de 899 in het 1e bericht
                      450d met glas van 10 tot 250mm en een flits

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ik.niet Bekijk bericht
                        Innige deelneming bij uw verlies.
                        Dank u

Oorspronkelijk geplaatst door dennis_l Bekijk bericht
                        innige deelneming
                        -----------

misschien ook interessant, of voor andere lezers

ik ben vandaag naar media markt roeselare (belgie) gegaan
                        eos 450d met 18/55 = 599
                        eos 450d met 18/55 en 55/250 = 799

vandenborre
                        eos 450d met 18/55 = 599
                        eos 450d met 18/55 en 55/250 = 887

dus als je het vertrouwd om in zo'n winkels te kopen, ben je in media markt het goedkoopst af, ofwel met de terugbetaling-garantie van vandenborre.
                        en het is toch al een redelijk verschil met de 899 in het 1e bericht
                        Jullie zijn bedankt voor de steun.
                        Sorry dat ik niet eerder heb geantwoord maar mijn zinnen stonden er niet naar.

De dag voor mijn moeder is overleden heb ik een toestel aangekocht dat slechts 1 maand oud was, met factuur en het canon EOS 450D boek voor 500 euro. En de standaard lens EF-S 18-55mm 1:3.5 – 5.6 IS. lensen.
                        Het is aangekocht geweest bij digicamshop.be te Antwerpen, naarschijnt geven deze indien er een defect zou optreden goede service, de nieuwprijs was 640 euro zonder het boek van easy computing dat toch ook al bijna 40 ero kost. Dacht dus wel een goede zaak te hebben gedaan.
                        Het toestel werkt perfect en ben nu op zoek naar de
                        Canon 70-200 F/2.8 L USM
                        50mm f/1.8
                        Canon EF 24-70 f/2.8L USM

Toch zijn de prijzen die jij geeft wel zeer schappelijk tov de prijzen dat ik had gezien.

De lens die ik nu het liefst zou hebben is de Canon 70-200 F/2.8 L USM, dus indien iemand zo eentje verkoopt mag hij me altijd een pb sturen. Nieuw heb ik ze gevonden ergens in de limburg voor 1030 euro, maar een 2de hands mag het ook zijn.
                        Voorlopig kan ik verder met de kit lens.

Ook heb ik het boek Pieter Dhaeze bijgekocht over de EOS 450D en vind dit op het eerste zicht beter dan het boek van easy computing.

Vanaf volgende week ga ik me weer verdiepen in het fotograferen, zo verzet ik tenminste mijn zinnen.
                        Last edited by Deverfre; 17 januari 2009, 22:37.

Comment

Working...
                        X