Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon eos 450d kit of enkel body??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon eos 450d kit of enkel body??

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum maar volg het al geruime tijd daar ik al enige jaren belangstelling heb voor fotografie. Daar ik voorlopig met een canon toestelletje (isxus75) werk en me toch meer wens te verdiepen in fotografie ben ik op zoek gegaan naar een degelijk en betaalbaar toestel.

Na vele uren zoekwerk en vergelijkingen is mijn voorkeur gevallen voor de Canon EOS 450D. Deze ben ik in de winkel al gaan bekijken en blijkt me eveneens ook redelijk goed in de hand te liggen.

Waar ik zelf niet meer aan uit kan is de kit te kopen met de lensen EF-S 18-55 mm IS + EF-S 55-250 mm IS aan 899 euro) of enkel de body (+/- 480 euro) en een goede lens afzonderlijk aan te schaffen. Mijn doel is om natuurlandschappen, dieren en mensen te fotograferen eveneens monumenten of gebouwen, beter gezegd een beetje van alles.

Nu weet ik dicht bij me in de buurt een 2dehands kitlens EF-S 18-55 mm IS te koop voor slechts 35 euro, als ik dan enkel het body zou kopen met de 2dehands lens wil ik nog wel een 400 spenderen aan een betere lens. Wel zo dat ik voorkeur geef aan een lens met stabilisatie (blijkt me makkelijker).

Wat doe en koop ik het best? (want hoe meer ik lees hoe minder ik er zelf nog aan uit raak

Re: Canon eos 450d kit of enkel body??

Doe zoals mij...

Canon EOS 450D + 18-200 IS 3.5-5.6

Super gewoon...

(foto's kan je beijken bij beginnershoek:

'k Moet zeggen, 'k heb hem ong. 2 weken en ben er toch wel zeeer tevreden over hoor!
    Zeker een aanrader, in totaal was't zo'n 1100€ incl zak + doekjes en allerlei tralala.

Groetjes

Comment

Ik zou de kitlensen niet meer bijkopen. Niet omdat ze zo slecht zijn, dat valt nog wel mee, maar met de tijd zul je toch andere lenzen willen die beter zijn en dan heb je in feite veel geld betaald voor de nieuwe lensen omdat je de prijs van de kitlensen er bij moet tellen, Kitlensen die je dan toch niet meer gebruikt en verkopen als tweedehands brengt ook niet veel meer op.
      Ik zou zeggen ga hier op zoek naar de geschikte lenzen voor u en voor uw portefeuille.
      Ik heb nu voor 572 euro een
      Canon EF-S 55-250mm F4-5.6 IS (met stabillisator) en een Tamron 17-50MM Di II Canon EOS gekocht.
      Twee lenzen die hier op BD goede kommentaren hebben gekregen.
      Laat u niet beinvloeden door uw ongeduld maar denk 5 minuten na.
      Robby
      Minder tijd achter de computer
      Is meer tijd achter de camera

Comment

Koop dan de body, de 2de handskitlens (voor 35 kan je niet sukkelen, en is prima om te ontdekken wat je behoeftes zijn) en de 55-250 IS. Die kost niet zoveel dacht ik, 200-300 euro? Dan heb je die kit ook, maar goedkoper.

Ik zou echt niet nu al speciale duurdere lenzen gaan kopen, zeker als je gewoon een beetje vanalles wil fotograferen. Leer de stiel met deze twee, en daarna kun je eventueel rustig uitkijken naar iets beters.
        Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

Comment

Ik heb mij het toestel en de kitlenzen ook gekocht voor de prijs van 899 euro.
          Gewoon doen.Het zijn prima lenzen.
          Ik vind ze super.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
            Ik zou zeggen ga hier op zoek naar de geschikte lenzen voor u en voor uw portefeuille.
            Ik heb nu voor 572 euro een
            Canon EF-S 55-250mm F4-5.6 IS (met stabillisator) en een Tamron 17-50MM Di II Canon EOS gekocht.
            Twee lenzen die hier op BD goede kommentaren hebben gekregen.
            Heb ik ook gelezen, daarom dat ik dus ben beginnen twijfelen over de kit met lensen.
            Ik heb liever om nu eventueel iets meer uit te geven maar te beschikken over materiaal dat me in de toekomst meer en langer plezier zal geven.

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
            Laat u niet beinvloeden door uw ongeduld maar denk 5 minuten na.
            Robby
            haha, daar ben je wel naast, weet je ik ben al meer dan 1 jaar aan het uitkijken naar een toestel. Ook wist ik niet dat fotografie me zou blijven boeien maar blijkbaar nu toch al 2 jaar en de kriebels worden sterker. Daarom besloten om dan toch een degelijk toestelletje aan te kopen.

De lensen dewelke jij hebt had ik op mijn lijstje maar ik weet echt niet of deze geschikt zijn voor wat ik wil doen en of het prijs kwaliteit de moeite loont.
            Daarom dat ik dit topic ben gestart zodat jullie mij wat kunnen helpen om een betere of goede keuze te kunnen maken.

Wat ik nu wel al weet is dat ik geen kit zal aankopen maar enkel de body en waarschijnlijk de 2dehands lens om in het begin al iets te kunnen fotograferen.
            Zo heb ik nog maar weinig betaald en kan ik jullie raad wat volgen voor een geschikte lens of lensen aan te kopen. Een lens wil ik best ook in occassie kopen, denk niet dat men daar kwaad me kan of vergis ik me?

Comment

Als ik van jou was zou ik ook enkel de body kopen en deze erbij (eventueel tweedehands): http://www.fotokonijnenberg.be/produ...canon_eos.html

Als je meteen de een goeie wil kopen, met welke je nog JAREN plezier zult hebben (denk ik toch) dan kan je ook voor deze gaan (dit zal ook mijn volgende aankoop worden): http://www.fotokonijnenberg.be/produ..._zonnekap.html

Hij mist wel een degelijke groothoek (voor gebouwen, landschappen), maar het is een allround lens, en zeker heel goed om portretten mee te trekken. Wat je daarna nog kan doen is een zoomlens aanschaffen en een groothoek. En dan denk ik toch dat je voor een hele tijd goed zit..
              Canon EOS 5D MKIV | Canon 24-70mm F/2.8 USM | Canon 70-200mm F/2.8 IS MK II USM | Canon 135mm F/2 USM | Canon 50mm F/1.4 USM

Comment

Ik had inmiddels deze combinatie al gevonden dat binnen mijn budget ligt wat ik voorlopig wil spenderen.

Canon EOS 450D Body, Nederlands € 446.95
                Sigma 18-200mm Ca F/3.5-6.3 OS DC Digital (Optical Stabilizer) - Canon (EF-S) € 316.00

Daarbij nog een extra batterij, zonnekap, draagtas en een statief.
                Een flits zal voor later als ik al degelijke foto's kan nemen met gewoon daglicht.

Wat wel interessant is zijn de groothoek lensen, eentje van 180° heb je dan werkelijk het volledige landschap zoals men dit ziet? Ooit heb ik me laten wijsmaken dat er opzet stukken bestaan voor gewone lensen of is dit nonsens?

Comment

Tussenstukken is een goedkope en solide oplossing, maar lang niet zo ideaal als de echte lenzen.. Verder is het niet zo simpel om een 180° groothoek te halen omdat je een crop camera hebt en gaat er sowieso vervorming optreden.

De lens die je wilt kopen (18-200) is een allround lens, maar dit ga je wel merken aan de kwaliteit.. Omdat hij een breed spectrum covered (groothoek tot een redelijke zoom) gaat dit aan beide kanden inboeten aan kwaliteit.

En als je dan toch voor een batterij wilt gaan zou ik ook ineens de battery grip erbij kopen.. Hierdoor zal de camera veel beter in de hand liggen en zal je ook wanneer je verticaal trekt het comfort hiervan ondervinden..
                  Canon EOS 5D MKIV | Canon 24-70mm F/2.8 USM | Canon 70-200mm F/2.8 IS MK II USM | Canon 135mm F/2 USM | Canon 50mm F/1.4 USM

Comment

Ik zou het geld van die Sigma superzoom bijhouden en ineens goede dingen kopen

bv een groothoek 10-20 als je dat graag hebt

als normaallens beginnen met iets zeer eenvoudig en goedkoop evt tweedehands (kitlens 18-55 IS, tenzij je bv die Tamron 17-50 op de kop kan tikken)

ook tele(zoom)s tot 200 mm vind je voor een redelijke prijs, als je geen IS nodig hebt, de 70-400L f:4 en de 200L f:2.8 gaan max 500 EUR, dat is geen weggegooid geld.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Deverfre Bekijk bericht
                      Ik had inmiddels deze combinatie al gevonden dat binnen mijn budget ligt wat ik voorlopig wil spenderen.

Canon EOS 450D Body, Nederlands € 446.95
                      Sigma 18-200mm Ca F/3.5-6.3 OS DC Digital (Optical Stabilizer) - Canon (EF-S) € 316.00

Citaat uit openingspost:
                      Ik heb liever om nu eventueel iets meer uit te geven maar te beschikken over materiaal dat me in de toekomst meer en langer plezier zal geven.
                      Dan ben je toch op de verkeerde weg.
                      De kit 18-55 + 55-250 is die Sigma veruit de baas, met name op 18mm en aan het lange eind.
                      Geen kwaliteit, alleen geen wisselen, maar wat heb je eraan als de plaatjes tegenvallen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                        Dan ben je toch op de verkeerde weg.
                        De kit 18-55 + 55-250 is die Sigma veruit de baas, met name op 18mm en aan het lange eind.
                        Geen kwaliteit, alleen geen wisselen, maar wat heb je eraan als de plaatjes tegenvallen?
                        Thanks voor deze reactie, ik dacht dat sigma kwalitatief veel beter zou geweest zijn dan de kit lensen.

Ik ga me dan maar weer verdiepen in het aanbod lensen.

Comment

Mocht je nog twijfelen aan wat ik eerder schreef:

Let ook op de Tamrons (beste beeldkwaliteit) en Canon 18-200 (veel betere AF) je kan zelf kiezen wat het zwaarste weegt voor jou.

Je kan natuurlijk kiezen voor een superzoom, maar echte kwaliteit haal je daar niet mee in huis. Nuttig voor vakanties ofzo, maar dan neem ikzelf liever een compact mee.
                          Recentelijk heb ik nog een "oude"Powershot G5 op de kop getikt voot 65€ , verbazend goede plaatjes maakt zo'n ding nog, alleen beetje traag voor moderne begrippen.
                          Last edited by Keeskanon; 3 januari 2009, 18:31.

Comment

Na veel lezen en surfen ben ik tot besluit gekomen dat volgende lensen een zeer goede reputatie hebben. Voorlopig heb ik enkel de resultaten van Canon gecheckt en nog niet deze van Tamron en Sigma. Wat Telekees heeft geschreven over de beeldkwaliteit van Tamron en de betere AF van Canon maakt het voor me dan alleen maar moeilijker om een goede keuze te maken. Toch graag jullie mening want mijn kennis is echt nihil en door jullie commentaar zal ik zeker geholpen worden in mijn keuze.

Dus ik wens vooral portret foto’s te nemen, landschappen en gebouwen.
                            Graag zou ik de volgende lensen willen aankopen maar helaas zit ik dan ver over het budget dat ik voorlopig wens te spenderen. Welke lens koop ik best als eerste?

-Canon EF-S 17-55 f2.8 IS USM
                            -Canon EF-L 2.8/70-200 IS cps (kan men met een niet IS even mooi resultaat hebben als men zonder statief zou fotograferen, dit daar een IS zoveel duurder is in deze reeks)
                            -En een vaste 50/1.8 (deze voor de portret foto’s)

De andere lensen dat in mijn ogen ook zeer goed bleken te zijn waren;

- Canon EF 16-35 f/2.8L USM (IS of niet?)
                            - Canon EF 17-40 f/2.8L USM (IS of niet?)
                            - Canon EF 24-70 f/2.8L USM (IS of niet?)

Alle commentaar is welkom

Comment

Ik heb vorig jaar in februari een 400D + kitlens 18-55mm gekocht. Nu bijna 1 jaar later heb ik wel wat spijt dat ik de kitlens erbij gekocht heb. De bouwkwaliteit van de lens is niet echt optimaal te noemen, ik had al snel speling op de scherpstelring en de focus is echt traag. Ik ga nu na veel reviews lezen een EF-S 17-55 f2.8 IS USM kopen, ik ben zeker dat ik nog lang met fotografie zal bezig zijn dus als ik een andere body koop (geen FF) kan ik deze lens ook nog gebruiken. Wat ik dus wil zeggen, als je relatief zeker bent dat je genoeg met fotografie bezig zal zijn zoals je zelf aangeeft, kan je evengoed bij de eerste aankoop een superlens kopen. Ik heb als tussenoplossing een 50mm 1.8 en de 70-200 staat zoals bij zovelen ook op mijn verlanglijste...
                              Palmares: 400D - 70D - 6DII - R6 + Holy Trinity

Comment

Working...
                              X