Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

twijfel bij lenzen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• twijfel bij lenzen

Hallo ik heb me een week geleden de Olympus E-520 aangeschaft met lenzen:

-EZ 14-45mm F:3.5-5.6 Zuiko Digital
    -EZ 40-150mm F:4.0-5.6 Zuiko Digital

Ik gebruik de camera vooral bij feestjes, portretten, vakantiefoto's... gewoon in het dagelijkse leven dus.

Nu krijg ik een lens erbij maar ik geraak er niet uit welke, ofwel
    12-60mm F2.8-4.0 voor €828,7
    50-200MM 2.8-3.5 ED voor €889,71
    Ik had ook eerst gedacht aan de fisheye-lens maar hier geraak je naar het schijnt snel op uitgekeken?

Kan iemand mij helpen met kiezen?
    Last edited by xLotjeuhx; 1 januari 2009, 17:42. Reden: Verandering van de lenzen

Re: twijfel bij lenzen

De 12-60 mm zou moeten dienen ter vervanging van je 14-45 mm (28-90 mm kbe) lensje.
    Het bereik van 24-120 mm (kleinbeeld equivalent) is in het dagelijks gebruik prettiger en wellicht zul je minder snel van lens wisselen, ook is deze lens aanmerkelijk lichtsterker en heeft een SWD scherpstelmotor.
    12 mm (24 mm kleinbeeld equivalent) is geen fisheye op een Olympus!!
    Ik zou de 12-60 mm nemen en de 14-45 mm verkopen, maar dat komt omdat ik al een 200 mm prime lensje heb.

Comment

Welke van je twee lenzen gebruik je nu het meeste (aan welke lens heb je het meeste plezier)? Vervang deze door het nieuwe exemplaar en hij zal je nog veel meer plezier brengen....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
        De 12-60 mm zou moeten dienen ter vervanging van je 14-45 mm (28-90 mm kbe) lensje.
        Het bereik van 24-120 mm (kleinbeeld equivalent) is in het dagelijks gebruik prettiger en wellicht zul je minder snel van lens wisselen, ook is deze lens aanmerkelijk lichtsterker en heeft een SWD scherpstelmotor.
        12 mm (24 mm kleinbeeld equivalent) is geen fisheye op een Olympus!!
        Ik zou de 12-60 mm nemen en de 14-45 mm verkopen, maar dat komt omdat ik al een 200 mm prime lensje heb.
        Met de fisheye lens bedoel ik dan 8mm 1:3.5 Fisheye eh
        En misschien is dat wel een goed idee maar die lens verkopen kan ik denk ik onmogelijk want ik ben 15 jaar en ik heb een deel vn mijn ouders gekregen en een deel van mijn petere (en een deel zelf betaalt) dus gaat het wel erg zijn denk ik als ik al niet tevreden ben met een lens en even een andere koop

Comment

Working...
        X