Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk geheugen en hoeveel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welk geheugen en hoeveel

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    Als je maar één kaartje gebruikt, dan zit dat altijd in de camera.
    Een camera verlies je minder snel dan een los geheugenkaartje.
    of een crach!!
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      das dan ook meteen het nadeel, voor als je hem kwijtraakt.
      grt,bouk.
      Sorry dat ik een oud topic ophaal. Maar je kan dus beter 2 kaarten van 4Gb nemen dan 1 van 8Gb?
      "The only easy day was yesterday"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mental-marco Bekijk bericht
        Sorry dat ik een oud topic ophaal. Maar je kan dus beter 2 kaarten van 4Gb nemen dan 1 van 8Gb?
        vind van wel hoor, gewoon het risico (ver)delen.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Je moet prijs/aantal overwegen denk ik.

2x een kaartje van 4Gb of 1x eentje van 8Gb.
          Ik zou vandaag voor de 8Gb gaan.
          Maar het hangt er ook vanaf hoeveel foto's je op 1 dag moet kunnen schieten natuurlijk.

Je moet de kaart regelmatig naar je harde schijf van PC overbrengen en daar best nog eens backuppen ook. De kans dat een kaartje stuk gaat is er wel, maar is ook redelijk klein.

In de 4 jaren dat ik ze gebruik heb ik nog geen problemen gehad. Het is wel zo dat mijn eerste kaartjes bijna nooit meer gebruikt worden omdat de capaciteit mij nu veel te laag is.

Ik gebruik nu 2x een 8Gb kaartje. En op sommige dagen (voorstelling dansgroep) gebruik ik die beide helemaal op.
          Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk bericht
            Tussen haakjes: professionele camera's hebben meestal wél sneller geheugen nodig .
            Niet nodig, maar kan gebruikt en het vertraagd de camera ook niet, alleen de tijd tussen burst zal langer worden.
            Last edited by hjanssen; 19 april 2009, 11:29.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ben ook nog altijd voorstander om het (eventuele) risico te verdelen. Dit gezegd zijnde, merk ik dat ik bij aanschaf van elk nieuw toestel (mind you, niet enkel voor mezelf! ) naar een groter kaartje grijp. Op mijn 350D (8 Mpx) kwam ik vlot toe met een 4GB compact flash, maar ik heb mijn 50D (15 Mpx) meteen uitgerust met het dubbele. Omdat ik zowel in RAW als in de hoogste kwaliteit (L) van jpg schiet, kan ik op die 8GB kaart minder foto's kwijt (±292) dan op de 350D met z'n 4GB kaart (±330).
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                Ben ook nog altijd voorstander om het (eventuele) risico te verdelen. )
                Ik gebruik een 16 GB kaartje. 800 foto's in raw. Volgens mij verdeel je het risico niet door gebruikmaking van meerdere kleinere kaartjes maar creeer je risico's. (kwijt raken of beschadiging.)
                Ik heb wel altijd een reserve kaartje bij me. Ook 16 gb.
                groet, Rik

Comment

Working...
                X