Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D40 vs D60 (vs Canon 1000D)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon D40 vs D60 (vs Canon 1000D)

voor de internet onderzoekers

op website van chip.de heeft de 1000d de beste beeldkwaliteit en de minste ruis
    ( nikon 40 x is beter dan d 60)
    De d 1000 is het beste toestel onder de 500 euro

dp review stelt de 1000 d ook boven de nikons

iedere site heeft zijn eigen waarheid

hido

Comment

Ikzelf heb voor de nikon D40 gekozen en heb nog geen moment spijt gehad.
      We stofje op de sensor , heb hem binnengebracht bij een fotospeciaalzaak hier in Brugge en het heeft me 20 euro gekost en alles is terug als nieuw
      Dus door die automatische sensorreiniging zou ik me niet laten beïnvloeden .

greetz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door misti Bekijk bericht
        "Digitaal fotograferen met een reflexcamera" (vernieuwde versie) kost 4,95 euro en is te vinden in de krantenwinkel. De "basics" van de (digitale) fotografie worden er keurig en helder uit de doeken gedaan. Zie ook http://www.digitaal-fotograferen.com.
        Bedankt voor de tip, dit ga ik zeker halen in de krantenwinkel nadat ik m'n camera ben gaan kopen.

Bedankt sugar voor het bespreken van mijn gestelde vragen, jammer dat er geen live view op de D40 zit dan..

Oorspronkelijk geplaatst door pdrke Bekijk bericht
        Het boek van Christiaan Haasz "Nikon D40" is een goed boek.

succes met je D40.
        Ook dit is een handige tip! Wist dat er zo boeken waren over een specifieke camera (van die zwarte boeken over bepaalde modellen van canon), maar was op zoek naar zo een voor de D40 maar vond dit niet, dus bij deze bedankt

Aan al de rest ook bedankt voor de reacties,
        ik denk dat ik nu zowat alle informatie heb die ik zocht!
        misschien dat jullie nog wat sites kunnen posten ivm fotografie die jullie regelmatig bezoeken of interessant vinden ( indien hier al geen topic van op het forum bestaat? )

dus hartelijk bedankt allemaal, binnekort heb ik dus een D40 in huis en jullie een extra actief forumlid erbij

groetjees
        Nikon D60 + 18-55mm Tokina 12-24mm DX II

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hido Bekijk bericht
          ken rockwel prijst de d40 de hemel in, en raadt de d60 af
          Uhm... hij prijst de D40 inderdaad de hemel in, maar de D60 afraden doet hij nu ook weer niet. Het komt erop neer dat hij zegt dat de D60 de duurdere prijs niet waard is. Daar ga ik akkoord mee. Ik was trouwens ook van plan een D40 te kopen, maar omdat er op dat moment geen voorraad meer was en ik te lang had moeten wachten, heb ik dan maar de D60 gekocht (die op dat moment toevallig in promotie stond en die me maar een goeie 40€ meer gekost heeft dan de D40). Wou ik toch even kwijt, voor de OP onterecht de indruk zou krijgen dat de D60 geen goeie camera is...
          Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Misschien kan je het ook zo stellen :

De D40 is misschien een oud/verouderd/gedateerd/uitlooptoestel/niet-hedendaags/weinig gesofisticeerd/..../ apparaat, doch zeer goed.

De D60 is nieuw, en heeft vanalles wat meer en mag dus wat meer kosten.

Het is hier een beetje de kunst om oudere modellen te bevoordelen tegenover hun opvolgers. Mensen hebben moeite met de vooruitgang. Op het Vlaamse platteland zeggen de boerkes ook dat de Mercedessen van 20 jaar geleden veel beter waren dan de nieuwe...

Wie kiest voor een D40 kiest voor een goed toestel, dat wat goedkoper is. En de portefeuille telt steeds meer en meer mee, terecht.

D
            Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

Comment

Ik zal binnenkort ook overstappen naar mijn eerste DSLR. Nu gebruik ik nog een Canon PowerShot A700. Waarschijnlijk wordt het een Nikon D40 met kitlens 18-55mm. Eventueel koop ik er nog een extra lens bij met VR.

Ik kan niet wachten!

Comment

Mijn keuze is dan uiteindelijk toch gevallen op de Nikon D60 bij mijn lokale fotograaf.
                D40 is een verouderd toestel en buiten de stockverkoop gaan er geen meer over de toonbank gaan wist hij mij te vertellen. Keuze was dus tussen de D60 en de 1000D, daar de D60 mij beter in de hand lag en robuuster aanvoelde dan de (eerder plastic achtige) 1000D was mijn keuze gemaakt.

Binnenkort het boek van de D60 aanschaffen zodat ik mijn leerprocess kan starten

Voor degene die gereageerd hebben op dit topic, hartelijk bedankt voor jullie comentaren
                Jullie zullen nog wel horen van mij op dit forum

groeten

Comment

Veel plezier ermee
                  I love my D500

Comment

bedankt pdrke, zal zeker en vast wel lukken

Comment