Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Liveview - Nikon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Liveview - Nikon

Ik kan mezelf niet herinneren dit gelezen te hebben in de handleiding (maar ik lees die dan ook nooit helemaal), en ik heb het ook nog niet gelezen op BD, maar het beeld dat je op je LCD te zien krijgt in Liveview hangt af van de keuze tussen 'Handheld' en 'Tripod' mode.
    • Handheld mode : max diafragma
    • Tripod mode : ingesteld diafragma voor de foto

Maw, als je via Liveview de scherpte/diepte wil beoordelen voor een foto, gebruik dan tripodmode

De D90 heeft slechts één mode ... deze informatie is dus vooral van belang voor D700 D300 en D3(x) gebruikers
    Last edited by sugar; 10 januari 2009, 15:22.
    "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Re: Liveview - Nikon

Over welke camera heb je het nu ? Op mijn D90 zit namelijk geen tripodmode (of ik heb 'm nog niet gevonden).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Marco_ Bekijk bericht
      Over welke camera heb je het nu ? Op mijn D90 zit namelijk geen tripodmode (of ik heb 'm nog niet gevonden).
      De D90 heeft maar één live-view mode, ik ben niet zeker welke mode dat is...
      De tip geldt dus aleen voor D3-D300-D700

De D90 gebruikt Contrast-Detection AF, dit komt overeen met de tripodmode van de D700-D300-D3
      Last edited by sugar; 10 januari 2009, 15:27.
      "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht

De D90 gebruikt Contrast-Detection AF, dit komt overeen met de tripodmode van de D700-D300-D3
        bij de canons druk je gewoon op de DOF preview knop
        as da nie makkelijk is
        5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht

wordt het scherpstellen via contrast AF niet een pak trager als je met tripod mode zit? je krijgt dan immers heel wat minder licht binnen als je je diafragma hebt toegedraaid
          5DmkIII en wat glas

Comment

Net geprobeerd en je kan het diafragma helemaal dichtdraaien in beide modi en blijft hetzelfde, alleen bij de handmode klappert de spiegel nog een keer om licht op de fasedetectie te brengen.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
              wordt het scherpstellen via contrast AF niet een pak trager als je met tripod mode zit? je krijgt dan immers heel wat minder licht binnen als je je diafragma hebt toegedraaid
              contrast AF is sowieso trager dan fase detectie, daarom tripod mode

Comment

Working...
              X