Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

d60 of d90

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• d60 of d90

Ik heb hulp nodig! Ik wil een nieuwe camera kopen en ben aan het twijfelen tussen de d90 en de d60
    ik zou de d60 kiezen omdat hij goedkoper is, maar de d90 is wel nieuwer (en beter?)
    welke zou ik kiezen?

groetjes
    els

Re: d60 of d90

Hallo,

Ik denk dat je de 2 niet met elkaar kan vergelijken.
    Als budget geen rol speelt kan je kiezen voor de D90.
    Hier en daar kan je nog de D80 vinden aan sterk verminderde prijzen.
    Zou eerder de D80 nemen dan boven de D60.

Salut

Comment

Als je er het budget voor hebt (en eventueel nog wat extra euro's voor een goede lens) niet
      twijfelen en gaan voor de D90

Comment

Het grote en naar mijn mening belangrijke (technische) verschil is dat je bij de D60 idealiter altijd AFS lenzen moet gebruiken.
        [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Buster Bekijk bericht
          Het grote en naar mijn mening belangrijke (technische) verschil is dat je bij de D60 idealiter altijd AFS lenzen moet gebruiken.
          Het grote verschil is de sensor van de D90, CMOS ipv CCD bij de D60 die ietwat hogere ISO-waardes ruisloos toelaat bij de D90.
          Er zijn nog verschillen, zoals, 11 scherpstelpunten bij de D90 ipv 3 bij de D60, draadloze flitssturing en AUTO-FP functie bij de D90, het prachtige 920000 pixels scherm van de D90, snelheid, pixels, richtgetal van de interne flitser (17 bij D90 ipv 10 bij D60), dat je met de D90 ook kan filmen en live-view functie hebt...

De D80 heeft, naast de sensor, het grote scherm, en het interne richtgetal van de flitser, de film- en live view functie, ongeveer dezelfde functies als de D90, alleen geen sensorcleaning.

Dit alles rechtvaardigt het prijsverschil. Uiteindelijk moet JIJ beslissen of je al die dingen nodig hebt.

Let wel... ik schrijf NERGENS dat de D60 een slechte camera is. Ik haal alleen de verschillen aan.
          Last edited by FestinaLente; 21 december 2008, 12:05.

Comment

Ik zou ook voor de D90 gaan.
            Kheb 5 maand geleden een D60 gekocht, en zit serieus te overwegen om al over te stappen op de D90 . Vanwege de interne focusmotor, ruisprestatie, live-view en filmfunctie voor de fun

Maar op de D60 heb ik maar 1 AF-S lens gebruikt, de gewone 18-55 kitlens. Ik heb de gewone AF-lenzen en MF lenzen die ik dan gewoon manueel gebruikte, wat je moet liggen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BoBo_Igor Bekijk bericht
              Kheb 5 maand geleden een D60 gekocht, en zit serieus te overwegen om al over te stappen op de D90 . Vanwege de interne focusmotor, ruisprestatie, live-view en filmfunctie voor de fun

Maar op de D60 heb ik maar 1 AF-S lens gebruikt, de gewone 18-55 kitlens. Ik heb de gewone AF-lenzen en MF lenzen die ik dan gewoon manueel gebruikte, wat je moet liggen.
              idem!!

Comment

bedankt iedereen, ik denk dat ik ga voor de d90

Comment

Daar ga je geen spijt van hebben

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door els_ Bekijk bericht
                    bedankt iedereen, ik denk dat ik ga voor de d90
                    Ongetwijfeld een camera waar je jaren plezier aan gaat hebben. Vergeet er geen lens bij te kopen, he

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                      Ongetwijfeld een camera waar je jaren plezier aan gaat hebben. Vergeet er geen lens bij te kopen, he
                      haha neenee ik denk dat ik ergens een kit heb zien staan, ik denk dat ik die zal kopen. en als ze geen kit hebben koop ik er gewoon een standaardlens bij

Comment

De 18-105VR is zeker aan te raden als "kitlens"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BoBo_Igor Bekijk bericht

Dus als je toen de D80 had gekocht stelde het probleem zich niet?
                          Nikon D80 - Nikkor 18-200 - Nikon SB900

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
                            Dus als je toen de D80 had gekocht stelde het probleem zich niet?
                            De D80 heeft geen liveview, geen filmfunctie en geen betere ruisprestaties hé. Enkel de interne focusmotor. Wat is volgens jou dan 'het probleem'?
                            De D90 is gewoon beter, niet dat ik een probleem heb met de D60 (buiten dan de ISO dat wel beter mag ).

En manuele focus is ook geen probleem voor mij hoor. Met een beetje oefening lukt dat heel goed.

Comment

Working...
                            X