Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Photohall, ja als het echt moet...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

<font face="Comic Sans MS"></font id="Comic Sans MS">
    Heb ooit bij Photohall de vraag gesteld hoeveel korting ik kreeg als ik contant betaalde. Niks was het antwoord...

Pol.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ja Pol,ik heb ze dat enkele jaartjes geleden ook gevraagd en kreeg hetzelfde antwoord.Ik was toen aan het rondkijken voor een PC.
      Als je daar dus iets duurders koopt zou je dus eigenlijk maar gek moeten zijn als je dat krediet niet aanneemt.Je betaald toch hetzelfde bedrag dus...
      Danny's Photosite

Comment

Dus daarom zijn ze zo keiduur !!! om hun intresten aan de banken te beltalen.

Comment

Ze werken samen met Citybank.Als je daar iets koopt via krediet verwacht je dan maar een een heus bombardement brieven van Citybank vol met aanbiedingen,speciale intresten...
          Danny's Photosite

Comment

Originally posted by roadrunner
            Ze werken samen met Citybank.Als je daar iets koopt via krediet verwacht je dan maar een een heus bombardement brieven van Citybank vol met aanbiedingen,speciale intresten...
            hahaha LOL ik vind Citybank goed...
            Ik ben al meer dan 26 jaar bij deze bank klant, vroeger noemde het hier in België Famibank.
            Ik heb er mijn rekeningen, spaarboekjes, belegingen, Visa enz... Heel vriendelijke mensen & goede service.
            Ik was ooit nog één van hun pioneers en testers op gebied van het computerbankieren, later internetbanking...
            Maar idd, ze sturen veel reclame om toch maar een lening aan te gaan.

Comment

<font face="Comic Sans MS"></font id="Comic Sans MS">
              En men blijft maar met de klant lachen bij Photo hall. Eerlijk als een mens is : je hebt een bestelling geplaatst van GP'kes,al zijn ze er duurder, je hebt je woord gegeven en gaat er dus ook om als men je zegt dat ze binnen zijn. Schande alom, voor de vierde keer in een maand tijd laten ze je op je honger zitten. Weer zijn de bestelde artikelen niet binnen. Problemen met de ref.nrs aldus de verkopers. Niets aan te doen. Er beter wegblijven, dat is de boodschap...

Groetjes,
              Pol.
              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Onlangs had ik in Photohall Basilix een soortgelijk probleem. En toen werd mij inderdaad uitgelegd dat er een problematiek bestond bij die GP-batterijen. Er bestond blijkbaar maar één referentie voor zowel de 2000 als de 2100 mAh. Nu duurde het ook een tijdje en uiteindelijk na verscheidene leveringen had ik dan de 2100 mAh die ik wenstte. Ik geef u dus wel gelijk dat Photohall hier iets kan aandoen om zo'n problemen te verhelpen. Zowel voor ons als klant als voor de verkopers.

Ik ga vaak naar andere Photohalls (met dat ik in Brussel werk) en moet zeggen dat de vriendelijkheid enorm varieerd. En wat betreft de prijs is het alom hetzelfde hoor. Het ene produkt staat goedkoper bij Fnac, het andere bij Action Shop en nog een ander bij Photohall. Dat is gewoon zo. Dit hangt af van de hoeveelheid die ze aankopen, iedere firma wil klanten lokken met promoties, getuige de Carrefour en Aldi.

Comment

Originally posted by Vinckx Benjamin
                  Onlangs had ik in Photohall Basilix een soortgelijk probleem. En toen werd mij inderdaad uitgelegd dat er een problematiek bestond bij die GP-batterijen. Er bestond blijkbaar maar één referentie voor zowel de 2000 als de 2100 mAh. Nu duurde het ook een tijdje en uiteindelijk na verscheidene leveringen had ik dan de 2100 mAh die ik wenstte. Ik geef u dus wel gelijk dat Photohall hier iets kan aandoen om zo'n problemen te verhelpen. Zowel voor ons als klant als voor de verkopers.

Ik ga vaak naar andere Photohalls (met dat ik in Brussel werk) en moet zeggen dat de vriendelijkheid enorm varieerd. En wat betreft de prijs is het alom hetzelfde hoor. Het ene produkt staat goedkoper bij Fnac, het andere bij Action Shop en nog een ander bij Photohall. Dat is gewoon zo. Dit hangt af van de hoeveelheid die ze aankopen, iedere firma wil klanten lokken met promoties, getuige de Carrefour en Aldi.
                  Tja Benjamin...

Je noemt er daar nog zo twee op... Photohall is zowiezo de duuste en heeft de slechtste verkopers (lees; dozenschuivers). Maar die andere twee mogen er ook zijn...

-Bij Actionshop vroeg ik ooit de prijs van de B300 teleconvertor (ten tijde van de B300-schaarste in US). Antwoord; "1250€, maar min korting is dat... 1000€! Levertijd 2 weken..." Dan zelfde vraag gesteld bij een lokale fotowinkel (Woudec, Dilbeek), antwoord; "er is er nog ene op stock bij de invoerder, als je wil is die binnen twee dagen hier. Prijs is 189€." Onmiddelijk besteld, de dag erna rond 17h00 (!) al telefoon gekregen: "lens is binnen, als ge hier nog moet passeren kom ze maar halen".
                  -Er was een tijd dat ik al mijn apparaten bij FNAC kocht (vooral audio-apparatuur, omdat mijn twee van mijn ooms - ook audiofielen - mij dat aanraadden). Later wou ik een CD-speler kopen, maar het type dat ik wou was er niet meer. Enkel nog die uit de winkel zelf (had al een lange tijd staan spelen). Mijn vraag: "gaat er dan iets aan af als ik deze meeneem?". Hun antwoord: "nee mijnheer". Toch gekocht, wegens absoluut nodig (ga je de technische details besparen). Later verhaal verteld aan beide ooms. Hun reaktie: "koopt gij daar nog altijd?! Niet meer doen, want door hun marktaandeel zetten ze de prijzen nu (te) hoog, en ze geven er steeds slechtere service!". Tja...

Dit is trouwens een trend die ik overal merk. Normaal gezien (zoals in het buitenland) gaat het zo: hoe groter de keten, hoe groter de omzet wordt, en hoe kleiner de winstmarges, dus hoe scherper de prijzen.

Ik heb al meermaals gemerkt dat het in België iets anders gaat: hoe groter de keten, hoe groter het marktaandeel, hoe dichter bij het monopolie, hoe slechter de service en hoe meer de prijzen weer omhoog.

Een voorbeeld? Free Record Shop. Overal werd deze "goedkope" ketenneergeplant. Democratische prijzen, en zelfs een spaarkaart. En een goede service en ruime winkels. Pronkstuk van de keten was de Gaité in Brussel: een winkel met 2 verdiepen, en met verkopers die per muziek-genre warenuitgekozen wegens "de beste". De spaarkaart verdween (men ging het "direct incalculeren in de prijzen". right...), de goedkope prijzen ook. De service al helemaal (Gaité is nu nog één verdiep, en vraag kje info dan krijg "Sais pas , m'sieur". Neen, niet in het nederlands). En in de winkels in Gent, Antwerpen Aalst en Ninove (die ken ik) zijn klein, onoverzichtelijk, wanordelijk, en ze hebben een klein aanbod. Hun situatie is: ze hebben de andere ketens voldoende weggeconcureerd om geen moeite meer te moeten doen.

http://www.theafricabug.com

Comment

Beste Benjamin,

Eerst en vooral, welkom het dit buitengewoon forum. Excuseer, maar hier heb ik wel en bepaald vermoeden .
                    Met jou eerste reactie op dit druk bezochte forum zullen de grote ketens blij zijn. Als ze meermaals dit forum bezoeken zullen ze echter van tijd tot tijd minder goeie reacties lezen over hun verkoopspolitiek. Jammer voor hen zou ik zeggen, maar wij weten al beter. De ketens die jij hier opnoemt zijn toevallig allemaal ketens waarbij een goed ingelicht fotoamateur meermaals zal nadenken vooraleer er te kopen.
                    Alle respect nochtans voor jou reactie. Het komt me echter wel wat vreemd voor dat er op dit juiste moment iemand die hier voor de eerste keer een antwoord geeft op een topic over klachten bij aankoop van bepaalde artikelen, de verdediging op zich neemt van praktijken die sommigen van deze bedrijven voeren.
                    Na mijn bezoek aan Photo hall deze morgen, heb ik aan de verkopers duidelijk gemaakt dat ik deze situatie zou doormailen naar de bevoegde instanties van hun bedrijf en tevens mijn grieven nog eens zou kenbaar maken op een door fotofielen druk bezocht forum. Ik heb er zelfs nog een mailtje bijgedaan naar de invoerder van GP-batterijen omdat ik vind dat ook deze mensen mogen weten wat er met hun goed product gebeurd. Tot mijn verbazing heb ik zelfs al een antwoord gekregen van een verantwoordelijke van Photo hall dat mijn batterijtjes,indien ik dit wil, ter mijner beschikking zullen liggen op maandag e.k. in het filiaal waar ik ze besteld heb.
                    Zouden jou eerste stappen op deze site toeval kunnen zijn Ra.. Ra..

Groetjes,

Pol.

Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Beste Benjamin, hier ben ik nog eens terug. Dit zinnetje uit je reply
                      "Zowel voor ons als klant als voor de verkopers" past perfect in het scenario van deze morgen toen ik in discussie ging met twee verkopers van Photo hall. Diezelfde woorden werden toen verkondigd door één van de verkopers.
                      Hopelijk mogen wij jou in de toekomst hier eens meer begroeten.

Pol.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ok, dan mogen inderdaad de verantwoordelijken van Photohall al hun woord hebben gegeven, maar in de praktijk is het wel vaak anders. EN betreffende de problemen omtrend vele winkels : in zaken als bv. Photohall komen vaak mensen solliciteren op jobaanbiedingen. Maar : welke bekwame mensen wensen er zaterdagwerk bij te nemen, uren tot 19u, en vooral : voor geen grote vergoeding. De verkoop is nog steeds slecht betaalt. Bij Photohall ken ik mensen die goed zijn in informatica, die goed zijn in hifi, die zelfs goed zijn in fotografie. Maar een mix van alle ? Ja, meer dan de doorsnee (let : op dit forum ben je liefhebber, anders zit je hier niet) persoon. Maar perfect ?

Dan betreft dat probleem met u batterijen. De winkel tersprake heeft van de hoofdzetel, waar u naar gemaild hebt, de batterijen bestelt. Stonden ze de eerste weken in back-order (niet meer in voorraad in de stock) dan kwamen ze de week nadien wel binnen. Waren het dan de 2100 mAh geweest, niets aan de hand. Maar: het waren de 2000 mHa. Dus: nogmaals besteld en ondertussen hebben ze daar 4 pakken 2000 mHa. Toen werd er naar een ander filiaal gebeld naar de verantwoordelijke daar en de batterijen gingen worden opgestuurd. Ondertussen zijn die nog steeds niet ter plekke. Tenslotte werd naar een nog een ander filiaal bebeld en deze hebben de dag zelf (zijnde vandaag) de batterijen nog met hun levering meegegeven. Dus de onvriendelijke verkopers hebben gedaan wat in HUN mogelijkheden ligt.

Comment

Betreffende zaken als bv. de Minolta dimage 304 (die nu nog 520 euro staat) zijn dit toestellen waarvan er niet veel in de firma zitten en waar inderdaad Photohall te lang heeft gewacht om zijn prijs te doen zakken. Maar Photohall past wel constant zijn prijzen aan. Maar er is inderdaad veel concurrentie en Photohall begint ook met 'agressieve' prijzen. Vooral om de concurrentie aan te gaan met Mediamarkt. Ach, concurrentie is er altijd. En je kan altijd naar de goedkoopste zaak, waarom ook niet. Maar leken zijn vaak tevreden over de uitleg bij een Photohall. Zelfs kenners soms Jaja, het gebeurd wel eens.
                          Dus beste mensen : ieder zijn mening en zijn passie. En ik heb die ook. Normaal vertoef ik op een forum van autowereld daar auto's mijn passie zijn. Maar af en toe zal ik op dit forum eens piepen.

Comment

Haha meisjes en jongens, we hebben toch vangst, ééntje van Photo hall op het forum. Allé geef maar jullie goeie en minder goeie ervaringen. Ze kunnen daar misschien nog wat bijleren, als ze tenminste willen.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Betreffende zaken als bv. de Minolta dimage 304 (die nu nog 520 euro staat) zijn dit toestellen waarvan er niet veel in de firma zitten en waar inderdaad Photohall te lang heeft gewacht om zijn prijs te doen zakken. Maar Photohall past wel constant zijn prijzen aan. Maar er is inderdaad veel concurrentie en Photohall begint ook met 'agressieve' prijzen. Vooral om de concurrentie aan te gaan met Mediamarkt. Ach, concurrentie is er altijd. En je kan altijd naar de goedkoopste zaak, waarom ook niet. Maar leken zijn vaak tevreden over de uitleg bij een Photohall. Zelfs kenners soms Jaja, het gebeurd wel eens.
                              Dus beste mensen : ieder zijn mening en zijn passie. En ik heb die ook. Normaal vertoef ik op een forum van autowereld daar auto's mijn passie zijn. Maar af en toe zal ik op dit forum eens piepen.
                              Oh, Oh, zou Jaja ook bij jullie komen...
                              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

het ligt er inderdaad wel heel dik op, Pol. diene Benjamin van Photo Hall gaat mij toch niet kunnen overtuigen om daar ooit nog een voet binnen te zetten, hoor.

wat ik trouwens raar vind: als hun prijzen daar zo hoog zijn, waarom betalen ze hun personeel dan zo weinig? en dan zeggen ze dat het moeilijk is om bekwaam personeel te vinden. slechte firma dus. zakkenvullers zijn het.

Comment

Working...