Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Werkt een X-Drive ook zonder accu ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Werkt een X-Drive ook zonder accu ?

Hello,

Werkt een x-drive ook zonder accu, op netspanning dus?

Ik las eerder in een topic op BD
    dat iemand zijn toch nog nieuwe accu van zijn x-drive het begaf.

Daarom dus deze vraag, als een x-drive op netspanning zonder accu
    nog kaartjes kan inlezen is er geen probleem!

Anders is een extra accu een must
    indien je er zeker wil van zijn dat je op reis je kaartje's kan overzetten.

met vriendelijke groeten
    Bert Docx

Een X-drive met lege "accu" kan je aan de stroom hangen, en zal onmiddelijk werken. Dat doet mij geloven dat in dit geval

-de stroom pas naar de "accu" gaat (om deze op te laden) als de X-drive niet in gebruik is.

OF...

-dat de stroom wordt verdeeld over de Xdive zelf en de batterijen (zoals een laptop; opladen terwijl je ook werkt).

In beide gevallen lijkt het in elk geval dat de X-drive zonder accu kan. Maar dat kan je alleen met zekerheid weten als je de accu er eens uitneemt. Want, wie weet; misdchien bevat die accu bvb. bedrading die nodig is om de stroom van het stopcontact naar de X-drive te krijgen...
    http://www.theafricabug.com

Comment

Idd. dat klopt, trouwens dat was ik met die defecte accu, heb het naat Vasa gestuurd (normale air-mail) en een nieuwe accu is "onderweg"

Comment

Hoi,

Weet iemand dan het volgende?

Na bv. 300 laadbeurten is de accu versleten...
        Kun je dan het toestel nog gebruiken via netstroom?

Groetjes,
        550D - Canon 15-85 f/3.5-5.6 IS USM - Tamron SP 90 mm F2.8 Di VC USD Macro 1:1 - Tamron SP 70 300 mm f4 5.6 di vc usd
        http://www.photos-by-gianni.be

Comment

Misschien ook nuttig van eraan toe te voegen dat wanneer je de X-Drive gebruikt als card-reader hij helemaal geen spanning nodig heeft en die krijgt van de USB-aansluiting. De X-Drive heeft alleen zijn batterij of netspanning nodig voor de interne harddisk.

Nu, wanneer ik mijn X-Drive aan mijn PC hang, koppel ik die sowieso ook op de netspanning aan om er zeker van te zijn dat een copy van de interne disk naar de PC ononderbroken kan doorgaan. Zeker gezien de snelheid (lees: traagheid) waarmee dat gebeurt, is dat geen overbodige luxe.

Henk

Comment

Originally posted by dejavu
            Kun je dan het toestel nog gebruiken via netstroom?
            Nu is het voor iedereen duidelijk waarom jouw naam hier 'dejavu' is .

Henk

Comment

Originally posted by henkvw

Misschien ook nuttig van eraan toe te voegen dat wanneer je de X-Drive gebruikt als card-reader hij helemaal geen spanning nodig heeft en die krijgt van de USB-aansluiting. De X-Drive heeft alleen zijn batterij of netspanning nodig voor de interne harddisk.
              Hé, dat wist ik niet, weeral wat bijgeleerd, "merci" henkvw..

Comment

Originally posted by teddy-bear
                Idd. dat klopt, trouwens dat was ik met die defecte accu, heb het naat Vasa gestuurd (normale air-mail) en een nieuwe accu is "onderweg"
                Hallo Teddy-Bear,

en kon je de x-drive nog gebruiken met de defekte accu?

Groeten
                Bert

Comment

Tuurlijk, op stroom dan, maar ik had gelukkig bij mijn toenmalige bestelling een reserve batt. besteld.

Comment

Originally posted by teddy-bear
                    Tuurlijk, op stroom dan, maar ik had gelukkig bij mijn toenmalige bestelling een reserve batt. besteld.
                    Dag Teddy-Bear,

Dat is wat ik wou weten, een extra accu is dus niet nodig
                    bij een defekt werkt deze toch nog op stroom, bedankt.

Ik twijfel nog steeds wat de aankoop van zo'n x-drive betreft
                    binnen 14 dagen gaan we op reis dus het word dringend.

Ik heb een kingston 1024mb die normaal nog voor mijn vakantie moest geruild worden door AC-Foto in 2x512 met SLC memory maar deze willen maar niet binnenkomen ?
                    Word een beetje ongerust aangezien er op BD er toch nog problemen gemeld worden met MLC memory.

Ik kan wel als extra de microdrive van mijn broer meenemen.

Groeten
                    Bert

Comment

Working...
                    X