Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is mijn cardreader veilig?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Is mijn cardreader veilig?

Hi,

Ik merk dat als ik mijn sm kaartjes in mijn cardreader steek, dat er krasjes opkomen. Het valt me ook op dat wanneer ik een sm kaartje in mijn camera stop, dat die er eerder in glijdt. Doe ik dit in mijn cardreader dan moet ik toch wat enige kracht uitoefenen op het kaartje vooraleer het volledig in de reader zit...

Een tijdje geleden had ik al een topic geopend omdat een sm kaartje defect was gegaan.

http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=20513&SearchTerms=vuilnisbak

Met de hulp van Infernoken (waarvoor nog eens mijn dank) is gepoogd geweest om het kaartje te herstellen via een format op een speciale reader. Dit leek aanvankelijk gelukt te zijn totdat een paar dagen later het kaartje weer de geest gaf.

Nu ben ik toch niet meer gerust in mijn reader, aangezien ik gisteren merkte dat er ook krasjes komen op een ander kaartje.

Mijn vraag is dus eenvoudig...
    Is het normaal dat ik enige druk moet uitoefenen om een kaartje in de reader te stoppen? Of anders gesteld, krijgen smartmedia gebruikers ook krasjes na verloop van tijd ?

Groetjes,
    550D - Canon 15-85 f/3.5-5.6 IS USM - Tamron SP 90 mm F2.8 Di VC USD Macro 1:1 - Tamron SP 70 300 mm f4 5.6 di vc usd
    http://www.photos-by-gianni.be

Kaartje omdraaien????

Originally posted by dejavu
    Hi,

Ik merk dat als ik mijn sm kaartjes in mijn cardreader steek, dat er krasjes opkomen. Het valt me ook op dat wanneer ik een sm kaartje in mijn camera stop, dat die er eerder in glijdt. Doe ik dit in mijn cardreader dan moet ik toch wat enige kracht uitoefenen op het kaartje vooraleer het volledig in de reader zit...

Een tijdje geleden had ik al een topic geopend omdat een sm kaartje defect was gegaan.

http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=20513&SearchTerms=vuilnisbak

Met de hulp van Infernoken (waarvoor nog eens mijn dank) is gepoogd geweest om het kaartje te herstellen via een format op een speciale reader. Dit leek aanvankelijk gelukt te zijn totdat een paar dagen later het kaartje weer de geest gaf.

Nu ben ik toch niet meer gerust in mijn reader, aangezien ik gisteren merkte dat er ook krasjes komen op een ander kaartje.

Mijn vraag is dus eenvoudig...
    Is het normaal dat ik enige druk moet uitoefenen om een kaartje in de reader te stoppen? Of anders gesteld, krijgen smartmedia gebruikers ook krasjes na verloop van tijd ?

Groetjes,

Comment

Hey Dejavu,

Een klein beetje kracht is niet verkeerd. Maar flinke kracht uit oefenen op een klein dun kaartje is niet de meest gelieve manier. Mijn cardreader geeft wel wat weerstand, maar als ik de kaartjes er goed recht voor insteek dan gaan ze er vrij soepel in. Ik zou je aanraden om bij een fotozaak een paar foto's af te laten drukken vanuit je kaartje en dan kan je kijken hoe dat ze er bij de winkel in de cardreader gaan. Je kan natuurlijk ook altijd bij een kennis langsgaan die ook een cardreader heeft.

Greetz en succes,

Neo
      IF you do something, DO IT GOOD!!!

Comment

Bij mij glijdt de CF kaart in mijn CP5700 maar in de cardreader moet je die inderdaad precies tussen een wasknijpper "duwen." Net alsof je de rode en witte stekkers in een scartaansluiting moet schuiven. Ik vermoed dat de manier van verbinden gewoon anders is. En wanneer je iets over elkaar wrijft krijg je inderdaad "krassen." Wanneet deze niet diep zijn en op niet 1 plaats zou ik me geen zorgen maken. Wanneet het lijkt alsof ze op de peperdure lak van je Porsche Carrera met hun sleutel een streep trekken dan...
        Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
        BE-Wommelgem
        .: 20D & D700 :.

Comment

Hi,

Ik breng nog even mijn eigen topic naar boven...

Toen ik jullie reacties gelezen had, was ik enigszins gerustgesteld... tot een halfuurtje geleden :-(

Ik kopieer enkele foto's via mijn cardreader naar mijn harddisk. Stop het kaartje weer in mijn camera. Krijg ik weer die melding dat het kaartje niet werkt :-(( Formatteren helpt niet...
          Precies dezelfde situatie dus als met mijn eerste kaartje dat definitief defect is.

Voor de zekerheid haal ik het kaartje nog eens uit de camera. Ik stop het er weer in en nu werkt het gelukkig weer.

Maar het is duidelijk dat mijn vertrouwen in smartmedia volledig weg is. Had ik dit van tevoren geweten...

Ik heb eens een paar foto's genomen van het kaartje om te tonen hoe het er uit ziet na een 20 tal keer gebruikt te zijn in mijn cardreader.

Is dit normaal dat dit zo wordt? Het is misschien moeilijk te zien op de foto maar sommige delen zijn zelfs helemaal mat geworden...

550D - Canon 15-85 f/3.5-5.6 IS USM - Tamron SP 90 mm F2.8 Di VC USD Macro 1:1 - Tamron SP 70 300 mm f4 5.6 di vc usd

Comment

euh, de smartmedia is niet het probleem, de cardreader wel denk ik. Ik vind het eigenlijk niet normaal dat de reader/writer in de camera deze krassen niet maakt en dat cardreaders hier blijkbaar niet in slagen.
            ToM.___ //Fuji s602.
            www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
            It goes to 11 you know? 1 louder.

Comment

Hey;

Heb ook nare ervaring met de smartmedia kaartjes.
              Niet zo zeer de krassen door de cardreader, maar eerder ook het probleem met het niet herkennen van de kaart na gebruik in de reader.

De problemen kwamen telkens ik de foto's op het kaartje wiste via de cardreader.
              Nu wis ik de kaart in het toestel en dit levert geen problemen meer.
              My flickr space

Comment

Hoi,

Inmiddels heb ik mijn cardreader van mijn pc gekoppeld, en doe ik het dus weer via mijn camera...
                Traaaaaag 3 minuten voor 128 Mb; mijn cardreader deed dat in nog geen 45 seconden.

Nog iets dat ik zou willen weten...
                Als jullie je kaart uit je cardreader halen, klikken jullie dan eerst op dat groene icoon 'Hardware ontkoppelen'?

Dat ik nu met een card-reader zit, die niet vredelievend is voor mijn sm kaartjes, lig ik niet wakker van. Ik ben toch aan het sparen voor zo'n X drive. Maar wie garandeert me dat die minder bruusk zal omgaan met mijn sm kaartjes. Ik denk dat ik best eerst eens contact opneem met iemand die zo'n X drive heeft om eens te testen...

Groetjes,

Comment

In mijn X-drive 1 schuiven de SmartMedia kaartjes in elk geval als boter, in het begin duwde ik zelfs nog wat harder omdat ik een 'klik' of zo verwachtte en dacht dat de kaartjes er niet goed inzaten...

Comment

Hi Worfke,

In mijn X-drive 1 schuiven de SmartMedia kaartjes in elk geval als boter, in het begin duwde ik zelfs nog wat harder omdat ik een 'klik' of zo verwachtte en dacht dat de kaartjes er niet goed inzaten...
                    Intussen heb ik ook zo'n X-drive en het is inderdaad heel wat beter dan in mijn cardreader. In de camera gaat het echter nog gemakkelijker...

Btw, de allereerste keer dat ik een sm card in mijn x-drive, had ik die ondersteboven erin gestoken zonder dat ik het wist. Nergens kan je eigenlijk zien in de handleiding of op de doos hoe het precies moet.
                    Maar op de doos zie je een SD kaart, waarop je kunt uitmaken dat die met de contactpunten naar beneden wijst...
                    Dus deed ik het ook zo voor de sm kaart. Er kwam SM op het display, dus dacht ik dat ik goed zat. Enfin, op Copy gedrukt en dat pijltje begon te bewegen, maar na 15 minuten was dit copieren nog niet gedaan. Was niet normaal voor 128 Mb. Twee seconden op de Copy button en toen kwam er een kruis op het display. Heb dan moeten resetten...

Dacht al dat ik met een defect toestel zat. Kaartje eens omgedraaid, copieren en na twee minuten kreeg ik een biep te horen

Voor de degenen die dus plannen zo'n x drive te kopen en met sm werken... De contactpunten moeten dus naar boven wijzen

Groetjes,

Comment

Working...
                    X