Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

alpha 300 vs alpha 100 - AF/geluid

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• alpha 300 vs alpha 100 - AF/geluid

hallo,

ik heb al ruim een jaar een Alpha 100. Naar volle tevredenheid. Het enige waar ik me aan erger is de redelijk trage AF en het geluid van deze. Alsook de luidruchtige sluiter...

vandaar de vraag, is dit steeds hetzelfde 'probleem' bij de nieuwe alpha's ( ik noem de 300,) of hebben ze hieraan gewerkt?

dus ten opzichte van de alpha 100.

moest de AF wat sneller werken en de sluiter stiller zijn zou ik graag overstappen naar de 300, en mijn Sony 16-105mm behouden.( omdat ik het nut niet inzie van de 350...)

Ik vind deze vergelijking nergens terug... dus misschien iemand die het zelf heeft ondervonden?

alvast bedankt!

Re: alpha 300 vs alpha 100 - AF/geluid

De A300 is men eerste dslr maar ondervind geen probleem met het scherpstellen. Indien je in de buurt van Knokke Heist woont mag je gerust eens komen testen.
    Sony A300 :.: Sony 18-70 f3.5-5.6 :.: Minolta 35-70 f4 :.: Minolta 28-135 f4-4.5 :.: Sony HVL-F42AM

Comment

Sony beweert dat de autofocus van de A200 (dus ook A300) 1.7x sneller is dan die van de A100.
      Of deze veel stiller is weet ik niet.
      about.me/stijnv

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
        Sony beweert dat de autofocus van de A200 (dus ook A300) 1.7x sneller is dan die van de A100.
        Of deze veel stiller is weet ik niet.
        De A300 snel, dat zeker. Maar zoals ieder toestel heeft hij soms zijn kuren en blijf je bij weinig licht een paar seconden op en af focussen, al gebeurt dit zelden.

Stil? Bij de prins karnavalverkiezing (foto's met A300 en 50mm f1.4) gisteren, heeft er toch niemand over geklaagd!

G
        fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
        Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

heb zelf de a200 en de AF zou sneller moeten zijn, dan die van de a100, al kan ik dat niet staven, aangezien ik nog maar 1x een a100 van een kennis in handen heb gehad.. Een snelheidskanon zullen ze nu nog niet zijn, dat is wel een feit..Als de focus af en toe bij low-light situaties wat blijft zoeken (hunting) ligt dat ook voor een groot deel aan je lens die je erop hebt zitten, mijn Tamron 28-200 XR heeft er sneller last van dan mijn andere lenzen..Voor mijzelf is het geluid niet echt storend, heb nog geen oordopjes in moeten doen..

Comment

Working...
          X