Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 50D of 5DMKII echt minderwaardig ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 50D of 5DMKII echt minderwaardig ?

Beste BD leden,

Ik volg al een tijdje de interessante discussies, prachtige foto's, goede tips e.d. hier op dit uistekende forum.
    Op het ogenblik werk ik nog steeds met de oude Canon 350D, maar was van plan om te schakelen naar een 50D of 5DMKII.
    Na het lezen van diverse discussies, zowel hier als op andere forums blijkt dat deze toestellen beide toch niet zijn wat het zou moeten, dus wel degelijk nog fouten hebben.
    Nu had ik graag geweten van de personen die er al eentje on hun bezit hebben, hoe het nu infeite zit, hebben jullie deze "fouten" al ondervonden of niet, of valt het allemaal wel mee ?
    En welke van de twee zouden jullie prefereren, ervan uitgaande dat ik nog maar twee deftige lenzen in mijn bezit heb, n.l. 17-40 L f4 en 70-200 L IS f2,8.

In ieder geval al bedankt voor de wijze raad.

owja.... heb er hier op het forum al achter gezocht maar nog niet teruggevonden (zal wel aan mij liggen), maar hoe komt het dat een cropcam een groter brandpuntafstand geeft dan een ff, waarbij dezelfde lenzen gebruikt worden ??
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Re: Canon 50D of 5DMKII echt minderwaardig ?

Mijn 5DMKII werkt feilloos.
    De brandpuntsafstand van een full frame objectief verandert niet als je die lens gebruikt op een cropcamera. Doordat de sensor kleiner is, is ook de nuttige beeldhoek kleiner en LIJKT het alsof je er millimeters hebt bijgekregen.

Comment

Beiden zijn super toestellen, je zult niet snel meer nodig hebben volgens mij
      "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Tip: beperk je tot het lezen van discussies waar eigenaars van deze toestellen hun ervaringen geven en ga niet af op "de vrouw van mijn buurman zijn schoonzoon heeft ergens gelezen dat...".

Deze hoge resolutie camera's zijn minder vergevingsgezind voor lens en man/vrouw achter de lens, zeker als je op 300 % kijkt.
        We all go a little mad sometimes. Haven't you?
        Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
          Beiden zijn super toestellen, je zult niet snel meer nodig hebben volgens mij
          Mooi logo'tje Reservoir_Dog;
          Heb ik gisteren pas, persoonlijk ontworpen!
          « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Veronique Bekijk bericht
            Hoppa, thx! Nu kan ik ze ook gebruiken als ik een D700 ga aanschaffen

On topic: Mijn raad: Verkoop de 17-40. Koop een 24-70 2.8L en de 5DII

Comment

Ja, de 50D en 5DII zijn echt minderwaardig.

Ik ben gestart met een 10D.
              Anderen zijn gestart met een D60 of zelfs met een D30.

Allemaal veeeel beter dan een 50D of een 5DII.

Comment

Is een mooi logotje, wist niet dat dit persoonlijk was.
                Mag ik het gebruiken?
                "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
                  De brandpuntsafstand van een full frame objectief verandert niet als je die lens gebruikt op een cropcamera. Doordat de sensor kleiner is, is ook de nuttige beeldhoek kleiner en LIJKT het alsof je er millimeters hebt bijgekregen.
                  Bedankt voor de info
                  Maar als het alleen maar zo lijkt, waarom zweren sommige (oa dierenfotografie) bij een cropcam en geen ff ?
                  Dan kun je toch net zo goed dezelfde foto nemen met een ff en op de pc hiervan een crop maken ? Of ben ik daar verkeerd in
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Ja, met een 5DII had je een foto kunnen nemen en die gebruiken als avatar. Ik snap dat je met een D700 zelf dingen moet beginnen ontwerpen.
                    Sorry, kon dit echt niet laten

on topic: je gaat je ogen niet geloven als je ziet wat deze toestellen u meer bieden dan uw 350D
                    Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                    http://www.stevevandegaer.be

Comment

Ik denk dat als Canon vandaag een 350D zou uitbrengen, dat dit toestel nog veel harder zou afgekraakt worden.

Ik denk ook dat als Canon volgend jaar een 60D of een 6D uitbrengt dat je wel zal lezen dat 50D of 5D beter waren.

Hier eens een positief draadje van vooral 5DII eigenaars. Zij die hem hebben vertellen dus dat het een beter toestel is dan de 5D. Opmerkelijk is ook dat leest dat ze vinden dat de focus beter is, terwijl anderen dan weer beweren dat het dezelfde van de 5D is.
                      Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                        Anderen zijn gestart met een D60 of zelfs met een D30.

Allemaal veeeel beter dan een 50D of een 5DII.
                        Absoluut. Ik wil mijn oude D60 echt niet ruilen tegen zo'n minderwaardige 5DII, echt niet. Neen, je moet niet komen aandringen. Je krijgt er zelfs de grip en de extra batterijen niet bij.

Oh ja, en denk je nu werkelijk dat je plots betere foto's gaat kunnen trekken omdat je van een 350 gaat overstappen naar zo'n minderwaardige 50D of 5DII . Leer eerst eens werken met wat je hebt. Investeer desnoods in wat goeie lenzen, dat is al veel belangrijker.

Trouwens, dit is hier welgeteld je eerste post, je lijkt wel een trol die een vuurtje komt stoken. Toon eens wat werk van je.
                        Je hebt al zoveel gelezen op diverse fora dat de 50D & 5DII minderwaardig zijn maar blijkbaar heb je nog nergens gelezen hoe die cropfactor nu juist in elkaar zit?? Raar hoor.
                        Last edited by hvr_oosterzele; 13 december 2008, 11:35.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                          Hoppa, thx! Nu kan ik ze ook gebruiken als ik een D700 ga aanschaffen

On topic: Mijn raad: Verkoop de 17-40. Koop een 24-70 2.8L en de 5DII
                          die heb ik vandaag ook besteld 24-70 2.8L , ben nooit echt fan geweest van de 24-105 die ik waarschijnlijk wel aan een collega verpatst krijg

Comment

Oh ja, en denk je nu werkelijk dat je plots betere foto's gaat kunnen trekken omdat je van een 350 gaat overstappen naar zo'n minderwaardige 50D of 5DII . Leer eerst eens werken met wat je hebt. Investeer desnoods in wat goeie lenzen, dat is al veel belangrijker.

bwa, ik ben toch van mening dat de camera soms een groot stuk zal bepalen of je de foto kunt nemen of ni ...

de 50D en 5DII tov 350D hebben gewoon veel betere iso's waarmee je kunt werken en veel langer met beschikbaar licht (zonder statief en zo) kunt werken.

(Als je het toestel niet onder de knie hebt kun je met geen enkele deftig fotograferen)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PhilippeVDP Bekijk bericht
                              (Als je het toestel niet onder de knie hebt kun je met geen enkele deftig fotograferen)
                              Ik gok dat de 350D makkelijker 'onder de knie' te krijgen is dan de 5DII of 50D

Comment

Working...
                              X