Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 350D en "Picture Style"

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon EOS 350D en "Picture Style"

Van een vriend-fotograaf in Nieuw-Zeeland, kreeg ik deze link doorgestuurd:

Het ziet ernaar uit dat dit echter niet te gebruiken is met een 350D. Of vergis ik mij? Iemand enige ervaring? En is dit nuttig?
    Kan dit eventueel met een Powershot G9 gebruikt worden?

Ik moet zeggen dat ik DPP (en de andere Canon-software) wel geladen heb, maar eigenlijk niet gebruik.

(misschien hoort dit draadje eer in Beeldbewerking, maar omdat ik een specifieke vraag over de 350D heb, of de G9, heb ik maar onder Camera's gepost)
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Re: Canon EOS 350D en "Picture Style"

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
    Van een vriend-fotograaf in Nieuw-Zeeland, kreeg ik deze link doorgestuurd:

Het ziet ernaar uit dat dit echter niet te gebruiken is met een 350D. Of vergis ik mij? Iemand enige ervaring? En is dit nuttig?
    Kan dit eventueel met een Powershot G9 gebruikt worden?

Ik moet zeggen dat ik DPP (en de andere Canon-software) wel geladen heb, maar eigenlijk niet gebruik.

(misschien hoort dit draadje eer in Beeldbewerking, maar omdat ik een specifieke vraag over de 350D heb, of de G9, heb ik maar onder Camera's gepost)
    Vziw ondersteunt de 350D geen picture styles. Canon is daarmee begonnen met de 30D, als ik me niet vergis.
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
      Vziw ondersteunt de 350D geen picture styles. Canon is daarmee begonnen met de 30D, als ik me niet vergis.
      inderdaad vanaf 30d
      grtz
      nikon coolpix s9100

Comment

In theorie ligt het gebruik hiervan maar een firmware upgrade ver, maar er is al sinds 2005 geen nieuwe versie firmware meer uitgebracht voor de 350D, bovendien kan je de bewerkingen zoals je op de gegeven link vind zelf bekomen in photoshop.
        Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
        Website : http://runaque.deviantart.com/

Comment

Mijn 20D heeft ook geen picture styles, maar als je in RAW fotografeert, kun je ze wel gebruiken in de nieuwste versies van DPP
          Greetz Geert.
          Canon gerief...

Comment

Dank voor de input; het lijkt me duidelijk (hoewel... hoe ik een en ander kan bekomen in PS is me nog niet duidelijk)
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Working...
            X