Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help!!! Welke camera moet ik kopen??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Help!!! Welke camera moet ik kopen??

Hallo ik weet absoluut niet wat ik moet doen!! Al wekenlang zoek ik op vergelijkingssites, forums.. achter een geschikte camera voor mij maar overal staat iets anders en ik kijk ook maar bv. alleen naar Canon en Nikon wat misschien niet zo slim is.

Ik ben 15 jaar en ik ben aan het sparen voor een camera die maximum €400-500 mag kosten.

Ik wil cursussen fotografie gaan volgen maar de camera ook kunnen gebruiken voor vakanties, uitstappen... zonder dat ik schrik moet hebben dat mijn camera kapot is.

Omdat ik ook niet juist weet hoe een reflex werkt heb ik schrik dat ik elke keer als ik een foto wil trekken moet draaien aan de lens en ik wil ook niet een hele dag met de schrik rondlopen dat mijn lens in mijn rugzak kapotgaat.

Vele mensen zeggen dat ik het beste af ben met een reflex maar ik had misschien toch gedacht aan een Canon powershot G10.
    Maar ondertussen weet ik het echt niet meer want ik ken absoluut niets van al die termen en wat men overal vertelt.

Alvast bedankt om dit te lezen en ik hoop op goede raad

Re: Help!!! Welke camera moet ik kopen??

Je moet nog veel leren denk ik, maar je bent nog zeer jong.
    Het beste dat ik je kan aanraden is niet te beginnen met een reflex toestel maar met een bridge.
    En dan zou ik u de Panasonic Lumix DMC-FZ28 aanraden.
    Dit toestel is werkelijk zeer goed en bied enorm veel voor zijn geld.
    Op dit forum lees ik niets dan lof over dit toestel.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Hey juppekes

Een spiegelreflex zou ik zeker niet aanraden

Ik ben nu al 3 jaar bezig met plaatjes maken en speel nog altijd met mijn G7

Daar ikzelf nog geen lessen heb gevolgd (buiten veel lezen op BD ) ben ik zelf nog niet toe aan een spiegelreflex

Volg de goede raad op van Red Falcon en begin met een bridge

Als je zin heb kijk maar eens wat ik al allemaal uit mijn klikdoosje heb getoverd

Wat voor merk je moet kopen moet je een beetje voor jezelf uitmaken
      Bootjes

Comment

D40 nieuw
        D60 - D80 tweedehands.

Je bent jong en leert snel.
        Nikon D80 - Nikkor 18-200 - Nikon SB900

Comment

Als bridge is de Sony H50 zeker een aanrader! Makkelijke menu's, en prachtige resultaten!
          Volgens mij beste koop van het moment, gezien MP, optische zoom, groot scherm...

Succes

Comment

Hallo,

Prima ! jong bloed met interesse voor fotografie
            Tof ook om al een cursus te willen volgen!
            Best laat je, je door iemand met wat ervaring rondleiden in het wereldje van de fotografie...
            iemand die je t verschil kan laten zien tss een bridge en een DSLR.. ..(DSLR heeft meestal een goede "in de hand liggen" factor)
            de mogelijkheden voor en nadelen (als die er zijn ) vb: de soorten geheugenkaarten, de nabewerking...enz. Alvorens naar de winkel te stappen Waar je je toestel t best in steekt, als je op pad gaat.......enz.
            Voor je 400-500 € geld heb je al heel wat (soort) camera (desnoods DSLR met kitlens....)...
            Kijk eens rond of er niemand van BD uit je buurt is.............
            Succes!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Petronix Bekijk bericht
              Hallo,

Prima ! jong bloed met interesse voor fotografie
              Tof ook om al een cursus te willen volgen!
              Best laat je, je door iemand met wat ervaring rondleiden in het wereldje van de fotografie...
              iemand die je t verschil kan laten zien tss een bridge en een DSLR.. ..(DSLR heeft meestal een goede "in de hand liggen" factor)
              de mogelijkheden voor en nadelen (als die er zijn ) vb: de soorten geheugenkaarten, de nabewerking...enz. Alvorens naar de winkel te stappen Waar je je toestel t best in steekt, als je op pad gaat.......enz.
              Voor je 400-500 € geld heb je al heel wat (soort) camera (desnoods DSLR met kitlens....)...
              Kijk eens rond of er niemand van BD uit je buurt is.............
              Succes!
              Bedankt maar ik ben bang dat ze mij in de winkel ook maar gaan aanrade wat ze het meest liggen hebben want mijn vriendin heeft een Sony Alpha gekocht omdat ze daar zo over stoeften in de winkel maar eigelijk wist ze zelf nog ineens niet wat voor Sony Alpha en is haar verder zo goed als geen uitleg gegeven...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xLotjeuhx Bekijk bericht
                Ik ben 15 jaar en ik ben aan het sparen voor een camera die maximum €400-500 mag kosten.

Ik wil cursussen fotografie gaan volgen maar de camera ook kunnen gebruiken voor vakanties, uitstappen... zonder dat ik schrik moet hebben dat mijn camera kapot is.

Omdat ik ook niet juist weet hoe een reflex werkt heb ik schrik dat ik elke keer als ik een foto wil trekken moet draaien aan de lens en ik wil ook niet een hele dag met de schrik rondlopen dat mijn lens in mijn rugzak kapotgaat.
                Met deze gegevens zeg je inderdaad dat je geen dSLR (reflex) wilt maar een bridge.

Er zijn hier al verschillende types genoemd alleen weet ik uit ervaring dat de constructie van de canon powershot G7 ongeloofelijk is.
                Iemand van mijn klas heeft die en hij sleept dat overal mee. Fuiven, uitstappen met scouts, ...
                Die zit vol van de krassen en verschillende malen gevallen en werkt nog steeds uit de kunst, per uitzondering van wat zand tussen het draaiwiel.

Tot zo ver mijn uiteenzetting van de bouwkwaliteit.

Wanneer je dan toch zou kiezen naar canon G-reeks te gaan zou ik opteren voor de G9. Meer dan recent genoeg en dan heb je nog mooi geld over voor een grote geheugenkaart, extra batterij, eventueel voorzetlens, ....
                Die gecombineerde ISO/voorkeuzeprogramma wieltje werkt niet zo lekker, daarom ook de keuze naar de G9 waar dit nog afzonderlijk is.

veel succes met de zoektocht!

Comment

of een goeie fotorugzak kopen ;-)

ik sleep mijn toestel (met lenzen) overal mee en alles heeft het tot nu toe overleeft.
                  regen hou ik buiten door men hand boven de lens te houden als ik in de regen fotografeer (hoewel niet alle toestellen daar tegen kunnen).

zelf ben ik niet zo een liefhebben van bridge camera's omdat ik een beetje het idee heb dat je de nadelen van compact en SLR samenvoegd in 1 camera
                  daarmee bedoel ik dat je die niet in je broekzak steekt en er niet zo makkelijk een andere lens op zet.
                  hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xLotjeuhx Bekijk bericht
                    Bedankt maar ik ben bang dat ze mij in de winkel ook maar gaan aanrade wat ze het meest liggen hebben want mijn vriendin heeft een Sony Alpha gekocht omdat ze daar zo over stoeften in de winkel maar eigelijk wist ze zelf nog ineens niet wat voor Sony Alpha en is haar verder zo goed als geen uitleg gegeven...
                    Daar ging mijn raad juist over, je bevragen met iemand met ervaring, het verschil zien tss de soort toestellen.....met de bedoeling dat ze je in de winkel niets "opdringen" waar je niets van weet....
                    Maar dat je gewapend met goede raad ernaar toe stapt, en jij beslist wat je wil!
                    En je dan nog laten vertellen, waar je het best gaat ....
                    Good luck!

Comment

Working...
                    X