Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gezocht: 1GB CF-card...eentje die werkt !

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Gezocht: 1GB CF-card...eentje die werkt !

Gisteren meer dan 500 foto's genomen en ben tot de conclusie gekomen dat een grote CF-card toch soms handiger is dan alles naar de laptop weg te schrijven. Dat werkt wel op het einde van de dag bv, maar in "volle actie" wissel je toch sneller van kaart.
    Omdat ik hier soms berichten lees van niet-compatibele CF-kaartjes ( met de Canon 10D ) vraag ik het eerst liever.
    Zijn er hier mensen die reeds met 1GB-kaartjes EN een 10D (probleemloos) werken ?
    En zo ja, waar aangekocht en aan welke prijs ?

Nog een andere oplossing is 2 x 512Mb kaartjes, en een X-Drive. Kaartje vol, dan steek je hem gewoon in X-drive terwijl je verder doet met het tweede kaartje...

Just my 2c worth

David
    Canon met glas...

Comment

Originally posted by CAN10NE
      Gisteren meer dan 500 foto's genomen en ben tot de conclusie gekomen dat een grote CF-card toch soms handiger is dan alles naar de laptop weg te schrijven. Dat werkt wel op het einde van de dag bv, maar in "volle actie" wissel je toch sneller van kaart.
      Omdat ik hier soms berichten lees van niet-compatibele CF-kaartjes ( met de Canon 10D ) vraag ik het eerst liever.
      Zijn er hier mensen die reeds met 1GB-kaartjes EN een 10D (probleemloos) werken ?
      En zo ja, waar aangekocht en aan welke prijs ?

Hallo CAN10NE, ik werk al een tijdje met 2 kaartjes van 1 Gig nl: 1 GIG POWER (silicon) CF en 1 GIG van RIDATA beide goede kaartjes zonder problemen bij de 10 D. Bij http://www.powerinnumbers.com.au gekocht (wel bekend bij de BD'ers) Prijzen zijn 189 (GIG POWER)en 228 (RIDATA) euro. Dus schappelijke prijzen denk ik zo om toch te kiezen voor 1 GIG, gaan zo een 403 foto's (jpeg bestanden) op 1 kaartje en 164 op de 1Ds
      Mvg Patrick Billen, alias Tommie
      www.wondermooi.be
      www.patrickbillen.be

Comment

Er bestaat nog steeds onduidelijkheid over de compatibiliteit van de 10D met MLC CompactFlash kaartjes. Ikzelf heb problemen gehad met een 1GB kaartje met Toshiba MLC controller. Misschien is het toch verstandig om de iets duurdere SLC kaartjes te gebruiken, als je ze kan vinden. Aangezien SLC nog niet groter te krijgen is dan 512MB, zul je het in dat geval met kleinere kaartjes moeten doen. Bij mij lukt het in elk geval perfect nu.

Dat is mijn idee erover, maar vermoedelijk ben ik in de minderheid. Als je echt 1GB wil, waarom dan geen Microdrive? Die zijn het goedkoopst per MB (en een echte GB, ipv 975MB).
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Bedankt voor jullie reacties. Ik ben op de site van powerinnumbers eens gaan kijken, ze hebben daar nu reeds 4 types van 1GIG CF-kaarten:

- Ridata: 228,25 euro
          - Power: 189,75 euro
          - Transcend 30x : 216,5 euro
          - Transcend 45 x: 239,5 euro

Maar ik zie er geen microdrives staan ? Waar zou ik die het goedkoopst vinden ? ( Vandaag in de FNAC gezien, ik weet het niet meer precies, maar toch > 300 euro )

Comment

Originally posted by CAN10NE
            Maar ik zie er geen microdrives staan ? Waar zou ik die het goedkoopst vinden ? ( Vandaag in de FNAC gezien, ik weet het niet meer precies, maar toch > 300 euro )
            Bij Topvision in Luxemburg stonden ze onlangs 169 euro of zoiets.
            Kijk ook eens bij Topfoto in Duitsland en op Geheugenkaart.be.
            Pieter
            --
            Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Working...
            X