Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe investering: nikon d300 of canon 100-400L

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• nieuwe investering: nikon d300 of canon 100-400L

ik sta voor een belangrijke investering, momenteel bezit ik de canon eos 400D.

ofwel koop ik een Canon 100-400l is usm lens ofwel switch ik naar Nikon en schaf ik mij een D300 aan met een nikkor 70-300

hoofddoel: actie- voetbalfoto's van mijn 2 zonen .....

ik kan maar niet beslissen .....!
    Last edited by MichelP; 10 december 2008, 16:53.
    Mijn website: http://www.michelpyck.be

Re: nieuwe investering: nikon d300 of canon 100-400L

Ik weet niet met welke lens deze fotos gemaakt zijn

maar in mijn zoektocht naar de Nikon D 300 heb ik deze voetbalmatch gevonden.
    Kijk daar ook eens naar de skifotos en het hondje dat naar zijn baasje sprint.

Voor mij staat het practisch vast dat ik een D300 ga kiezen wegens het superieure focussysteem.
    Enkel betreffende de lens heb ik nog twijfels.Waarschijnlijk heeft die Zweed een 18-200 mm gebruikt.Trouwens ben jij tevreden over die Tamron 18-200 mm?
    Veel kijk-en voetbalgenot!
    Flickr PBase
    Nikon D700 Nikkor 70-300mm Tamron 28-75mm.

Comment

Voor snelle actie foto's zou ik ook overwegen de camera te vervangen door een versie met meer/betere autofocus punten, al ben ik zelf met mijn 400D nog niet zoveel tekort gekomen ...

Als je een 100-400 wilt testen kunnen we misshien afspreken in de buurt van gent...
      Mijn foto's
      Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
        Voor snelle actie foto's zou ik ook overwegen de camera te vervangen door een versie met meer/betere autofocus punten, al ben ik zelf met mijn 400D nog niet zoveel tekort gekomen ...

Als je een 100-400 wilt testen kunnen we misshien afspreken in de buurt van gent...
        heb de 100-400 efkes kunnen testen in de mediamarkt op een 450d en die focuste wel snel maar dat is natuurlijk niet genoeg om een deftige test te doen
        heb jij toevallig voorbeelden van voetbalfoto's met 100-400m en de 400d ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door EdDu Bekijk bericht

Voor mij staat het practisch vast dat ik een D300 ga kiezen wegens het superieure focussysteem.
          Enkel betreffende de lens heb ik nog twijfels.Waarschijnlijk heeft die Zweed een 18-200 mm gebruikt.Trouwens ben jij tevreden over die Tamron 18-200 mm?
          euh, die tamron 18-200 gebruik ik zogoed als niet ...
          wie geïnteresseerd is mag eventueel een bod doen ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door EdDu Bekijk bericht

Vlgs mij zijn deze foto's gemaakt met de D300 en een 70-200 2.8 (VR AF-S) op F4 ingesteld. Dit is een dijk van een lens die het zelfs op een D50 nog goed doet voor sport. De D300 stelt goed scherp maar het objectief speelt ook een grote rol bij sport.
            Groetjes, KC
            www.sportbeelden.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KCfoto Bekijk bericht
              Vlgs mij zijn deze foto's gemaakt met de D300 en een 70-200 2.8 (VR AF-S) op F4 ingesteld. Dit is een dijk van een lens die het zelfs op een D50 nog goed doet voor sport. De D300 stelt goed scherp maar het objectief speelt ook een grote rol bij sport.
              Ja, het zal inderdaad niet de 18-200 geweest zijn

Comment

weet iemand mij te vertellen of de 70-300 goed genoeg is voor sportfotografie (buiten in goed licht) ?

Comment

Hier nog meer info over Nikon D 300 en lenzen.
                  Deze Zweed schrijft wel originele reviews en als je alles aandachtig leest kan je hier en daar wel vinden welke objectieven hij in sommige gallerijen gebruikt heeft.
                  En inderdaad die fameuze 70-200 VR komt hier aan bod.

Edit: This blog has moved to Please visit me there. I got my D300 in december 2007, trading in the D200 I had before. Since this camera has so many features, I dont want to call this a review, it w…

Veel leesplezier gewenst!
                  Flickr PBase
                  Nikon D700 Nikkor 70-300mm Tamron 28-75mm.

Comment

Als je over de Nikon 70-300 VR spreekt: ja, die voldoet (voor mij) uitstekend voor sport, ook voor voetbal.

MAAR: op een bewolkte winterdag zal je waarschijnlijk problemen hebben met f5.6 diafragma op 300mm! Zelfde geldt voor indoor voetbal...

Ipv een nieuw toestel misschien een 70-200 2.8 overwegen? Of een f4? Helaas pindakaas heeft alleen Canon zo'n fatsoenlijk geprijsde f2.8 en f4 lenzen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pin13689 Bekijk bericht
                      ik sta voor een belangrijke investering, momenteel bezit ik de canon eos 400D.
                      ...
                      ik kan maar niet beslissen .....!
                      Ik zou eens overwegen om je Canon te houden, en een 70-200 F2.8 objectief van Canon aan te schaffen? (al dan niet het model met IS) ? Tenzij 200 mm natuurlijk niet genoeg voor je is.

De D300 is natuurlijk ook een mooie keuze, maar volledig switchen naar Nikon zal wel een duur grapje worden?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bke Bekijk bericht
                        Ik zou eens overwegen om je Canon te houden, en een 70-200 F2.8 objectief van Canon aan te schaffen? (al dan niet het model met IS) ? Tenzij 200 mm natuurlijk niet genoeg voor je is.

De D300 is natuurlijk ook een mooie keuze, maar volledig switchen naar Nikon zal wel een duur grapje worden?
                        ja inderdaad die 200mm is tekort, anders wel een prachtlens

ik denk van de 100-400 te nemen, ik zie overwegen lovende kritieken over deze lens en ook op een 50d (misschien mijn toekomstige body) presteert hij goed

Comment

ja inderdaad die 200mm is tekort, anders wel een prachtlens

ik denk van de 100-400 te nemen, ik zie overwegen lovende kritieken over deze lens en ook op een 50d (misschien mijn toekomstige body) presteert hij goed
                          Ik heb zelf de 100-400 op een 400D sinds 1,5 jaar, voor natuur niet voor sport.
                          Beide zijn op zich goed, maar de 100-400 is niet erg lichtsterk en de 400D heeft geen snelle AF tracking (dit laatste is inderdaad beter op de 50D)
                          Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar beide eigenschappen lijken mij erg nuttig voor sport
                          Heb je echt 400mm (=560 op een crop) nodig op een voetbalveld ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                            Ik heb zelf de 100-400 op een 400D sinds 1,5 jaar, voor natuur niet voor sport.
                            Beide zijn op zich goed, maar de 100-400 is niet erg lichtsterk en de 400D heeft geen snelle AF tracking (dit laatste is inderdaad beter op de 50D)
                            Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar beide eigenschappen lijken mij erg nuttig voor sport
                            Heb je echt 400mm (=560 op een crop) nodig op een voetbalveld ?

heb nog nooit een 70-200 gebruikt bij voetbal maar volgens mij is het te kort, iemand die hier meer ervaring mee heeft ?

Comment

heb nog nooit een 70-200 gebruikt bij voetbal maar volgens mij is het te kort, iemand die hier meer ervaring mee heeft ?
                              voor volleybal is het zoombereik voldoende 70/200 f/4 alleen zat ik met mijn 350D in de ISO800-1600 dan liever een foto met wat ruis dan een bewogen foto ...

Maar voetbal zal nog een ander paar mouwen zijn. Als je je toespitst op 1 persoon kan jeje positie wel zo kiezen dat die 200 wel voldoende is.

Comment

Working...
                              X