Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

pentax update?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• pentax update?

Ik las het volgende op het pentaxsite

"OPMERKING: teneinde de nieuwe Pentax DA* 16-50 en DA* 50-135 op uw K10D te kunnen gebruiken is het noodzakelijk om de K10D firmware versie 1.30 te installeren. "

ik heb net een 50-135 gekocht (tweedehands wel - dus niet nieuw maar ik vond geen nieuwere versie dan de mijne op de site...)
    wat is dit juist?

Re: pentax update?

Om de SDM motor in de lens te kunnen gebruiken moet firmware 1.30 geïnstalleerd zijn op uw K10D.
    Om na te kijken welke firmware er op uw toestel staat :
    Menu-toets ingedrukt houden en ondertussen toestel inschakelen.
    De versie van de firmware wordt dan op het display getoond.
    Indien de versie ouder is dan 1.30 kunt u de recentste versie HIER downloaden.
    Lees eerst het PDF bestand en zorg voor een volledig opgeladen batterij.
    Groetjes van tozumi

Bezoek hier mijn webstek

Comment

Re: pentax update?

Het objectief zal ook werken zonder die upgrade hoor. 't Zal alleen op de traditionele manier scherpstellen en niet met SDM. Vraag is of je wil dat het SDM gebruikt op een K10D... De mogelijkheid bestaat dat je K10D niet 100% juist gecalibreerd is voor SDM. SDM is immers pas nadien geïntroduceerd, en in de K10D is er al op geanticipeerd maar ook niet meer dan dat. Mijn K10D moest worden afgesteld bij De Beukelaer om juist met SDM te werken. Als je de firmware op een lagere versie laat en de K10D traditionele AF gebruikt, dan loop je het risico op dat probleem niet...

Wim
      Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

Working...
      X