Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon met nikon lenzen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• canon met nikon lenzen?

Vandaag tijdens de les wist een medestudente het volgende te vertellen:

Ze was op zoek naar een nieuw toestel. om meer informatie vast te krijgen over wat ze moest kopen is ze naar een winkel gegaan. Daar was toevallig ook een canon verkoper en die wist haar te vertellen dat bij de nieuwe canon's ook nikon lenzen werkten. Je zou volgens hem dus perfect een canon kunnen kopen en daar om het even welke nikon opschroeven.

Lijkt mij sterk (de opdraairichting is al tegengesteld).
    Is hier iets van aan of dikke zever en misleiding?
    hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Re: canon met nikon lenzen?

Het kan er loopt ergens nog een topic over bij objectieven.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tyrr Bekijk bericht
      Vandaag tijdens de les wist een medestudente het volgende te vertellen:

Ze was op zoek naar een nieuw toestel. om meer informatie vast te krijgen over wat ze moest kopen is ze naar een winkel gegaan. Daar was toevallig ook een canon verkoper en die wist haar te vertellen dat bij de nieuwe canon's ook nikon lenzen werkten. Je zou volgens hem dus perfect een canon kunnen kopen en daar om het even welke nikon opschroeven.

Lijkt mij sterk (de opdraairichting is al tegengesteld).
      Is hier iets van aan of dikke zever en misleiding?
      Het is er wel vér over...

Ja, je kan de meeste Nikon-lenzen op een Canon EOS gebruiken. Je hebt wel een speciale adaptor nodig. En je hebt geen autofocus en geen diafragma-sturing voor Nikon "G"-lenzen. Ook voor de andere Nikon lenzen (met diafragmaring) vraagt belichtingsmeting een ietsje meer tijd...
      "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

manueel AF en lichtmeting ok, maar met AF en diafragmaregeling, vergeet het!
        5DmkIII en wat glas

Comment

hej Tyrr,

kijk hier eens: http://www.fredmiranda.com/forum/topic/714474

vr gr, Lucky

Comment

Ik begrijp echt niet waarom een verkoper er baat zou bij hebben om zoiets aan zijn klanten te zeggen. Het Canon-gamma is bovendien uitgebreider dan Nikon.
            Er is maar één lens waar enkele Canonisten een adapter voor kopen en dat is de Nikon 14-24/2.8. Mijn inziens is het wel gemakkelijker om van meetafaan te beginnen met Nikon als je dan toch Nikon lenzen wil gebruiken...
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
              Ik begrijp echt niet waarom een verkoper er baat zou bij hebben om zoiets aan zijn klanten te zeggen. Het Canon-gamma is bovendien uitgebreider dan Nikon.
              Er is maar één lens waar enkele Canonisten een adapter voor kopen en dat is de Nikon 14-24/2.8. Mijn inziens is het wel gemakkelijker om van meetafaan te beginnen met Nikon als je dan toch Nikon lenzen wil gebruiken...
              Voor manuele primes is het natuurlijk wel interessant. Excellente prijs/optische kwaliteit verhouding. En aan FD-objectieven heb je niet zoveel op je EOS-camera. Kun je ook nog een M42 adapter aanschaffen voor andere juweeltjes. Dat werkt niet zo lekker bij de F-vatting.
              Je kan van meet of aan wel met Nikon beginnen, probleem is echter wel dat pre-AI objectieven helemaal op geen enkele Nikon DSLR passen (behalve de D40 en D60 zonder lichtmeting). Andere objectieven wel, maar niet met lichtmeting. Althans niet op de consumenten modellen.
              Op Canon heb je wel altijd lichtmeting. Welliswaar gesloten diafragmameting. Dat weer wel.
              Ik ben op zoek naar een MB-20.

Comment

Ik denk ook dat zowel Canon als Nikon voldoende alternatieven bieden om met eigen glas uitstekende prestaties te leveren, met momenteel uitzondering van de Nikon 14-24 AF-S, waar Canon nu nog geen waardige tegenspeler voor heeft, maar die komt er op termijn volgens mij wel.

Maar dat een verkoper zoiets verteld vind ik wel straf, wat heeft hij daar aan

Met een adapter werken is behelpen, en je verliest een deel van je functies, ofwel kies je voor Nikon ofwel voor Canon, of nog een ander merk, maar merken gaan vermengen, daar komen problemen van.

Comment

Let op.
                  Die persoon was in een fotowinkel, waar toevallig ook een Canon verkoper was. Het gaat dus niet om de verkoper van die fotowinkel die zoiets beweerde, maar een leverancier ofzo van Canon, die daar net op dat moment in de winkel was.
                  Misschien had die medestudente vermeld dat ze al Nikon lenzen had liggen, waarom die Canon kerel vertelde dat ze die ook op een Canon toestel kon draaien.

Er zit dus wel wat logica achter, maar het feit dat die Canon kerel dit vertelde zonder de beperkingen erbij te vermelden is natuurijk idioot. Als het een goeie fotowinkel was, zou de verkoper van de winkel dit wel moeten toegevoegd hebben.

Maar aangezien het een verhaal van horen zeggen is, weten we er wellicht niet helemaal het fijne van.

Comment

dikke zever dus dat het gewoon erop gedraaid kan worden.
                    Van die tussenringen heb ik ook gesproken, maar daar werd niets over gezegd.
                    Dus een nikon lens zo op een canon body.
                    hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

Working...
                    X