Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1D MKII + kleuren

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 1D MKII + kleuren

Ik had vroeger al gelezen dat de kleuren, voortgebracht door dit toestel, niet uitgesproken mooi zijn.
    Ik ben benieuwd hoe andere gebruikers met dit toestel werken v.w.b. de in-camera instellingen (jpg, goed te krijgen of niet?) en/of postprocessing (raw, welke converter / instellingen ...).

gr
    Yannick
    Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs, while the Universe is trying to create bigger and better idiots. So far the Universe is winning - Rich Cook

Re: 1D MKII + kleuren

in camera instellingen: altijd standaard RAW
    postprocessing naar believen...

nog nooit problemen gehad met slechte kleuren ofzo

trouwens, mooie kleuren, das puur subjectief hé
    5DmkIII en wat glas

Comment

Ik ben van de standaard JPG's die uit het toestel rolden nooit tevreden geweest. Ik heb altijd de 'RAW+L' instelling gebruikt (behalve de eerste 10 foto's ofzo). Als sommigen de foto's onmiddelijk wilden, kregen ze de JPG's, dan kon ik rustig de RAW's bewerken en hen deze achteraf bezorgen.

Ik herinner mij nog goed dat toen ik het toestel voor de eerste keer gebruikte teleur gesteld was van de beeldkwaliteit. Pas toen ik in RAW begon te werken zijn de kwaliteiten van de sensor naar boven gekomen.
      ...Canon EOS D...
      .:Mijn website in opbouw:.

Comment

Ik werk ook met ne Mark II, in principe steeds in raw en als het niet anders kan in jpeg met Adobe RGB als kleuromgeving. Witbalans steeds met een grijskaart bepalen als je in jpeg wil werken, in raw mag dat ook maar dan heb je de keuze na de opname, wat in jpeg niet het geval is .

MVG, Jeff
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Mijn indruk is ook dat de jpg kleuren ondermaats zijn, vandaar dat ik ook mijn toevlucht zocht tot raw. Welke software hanteren jullie bij de postprocessing?

gr
          Yannick
          Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs, while the Universe is trying to create bigger and better idiots. So far the Universe is winning - Rich Cook

Comment

altijd eerst Lightroom, en daarna photoshop en dergelijke
            5DmkIII en wat glas

Comment

Vroeger Lightroom, nu Capture One 4 Pro.
              LR is het beste pakket prijs/kwaliteit. Als de beeldkwaliteit echter primeert is Capture One de betere.
              BD0808BE

Comment

Lightroom / capture one ...
                Niemand gebruikt de rawcoverter van PS of canon DPP (niet dat ik van dat laatste fan ben).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yannicks Bekijk bericht
                  Niemand gebruikt de rawcoverter van PS of canon DPP (niet dat ik van dat laatste fan ben).
                  Indien ik me niet vergis, is de rawconverter van LR exact dezelfde als die van Photoshop, namelijk ACR. En ik gebruik die wel degelijk.
                  David Leemans
                  Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Zolang het "standaard" werk is voldoet ACR prima, doch wanneer je detail in de schaduwen wil met een minimum aan ruis, steekt C1 er torenhoog bovenuit.

DPP is zeker niet slecht ( en voor mij beter dan ACR van Adobe ) maar je hebt een pak meer mogelijkheden met C1.
                    BD0808BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yannicks Bekijk bericht
                      Ik daarentegen wel, als je kunt leven met de ongebruiksvriendelijke interface voor mij één van de beste raw converters
                      1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Precies omwille van het geringe gebruiksgemak ben ik er geen fan van.
                        Daartegenover staat dat ik her en der lees dat DPP het best de canon-parameters kan interpreteren (wat me enigszins logisch lijkt), vandaar dat ik via dergelijke korte vragen de discussie wil bijsturen.

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                        Ik daarentegen wel, als je kunt leven met de ongebruiksvriendelijke interface voor mij één van de beste raw converters

Comment

Dat klopt als een bus. De Canon parameters zijn idd. het best aan te passen in Dpp. Ook de mogelijkheid om "remote" te shooten zijn aanwezig in DPP. Maar nu deze feature ook beschikbaar is in C1Pro doe ik DPP bijna nooit meer open.
                          BD0808BE

Comment

Working...
                          X