Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn nieuwe Panasonic FZ-8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Mijn nieuwe Panasonic FZ-8

EINDELIJK is hij gisteren aangekomen! (volgens mij heeft de sint er toch wat mee te maken hoor )

Gisteren uitgepakt en aandachtig bestudeerd. Om te beginnen de Accu 24 uur laten laden.
    Ik vond niet dadelijk hoelang je de eerste keer de accu moest opladen, maar het kon geen kwaad dacht ik.

Dit zijn de pics die ik genomen heb met mijn oud toestel van het nieuwe toestel:

Met zonnekap:

Vandaag dan maar begonnen met foto's nemen

Na wat gesukkel was dit mijn eerste leuke foto:

http://kefke.toyotaclub.be/FZ8/Kerstmannetje.JPG (7MP)

Ik heb nog wat foto's, vooral binnen genomen (tussen het examen leren door)

Wat heb ik vastgesteld:

-Ik nog veel moet leren, de verhoudingen tss de AV-waarde (of hoe noemt dat?), sluitertijd en ISO-waarde
    Vooral dat laatste eigenlijk. Als ik dan eindelijk een mooie lichte en scherpe foto heb dan is er meestal veel ruis door de hoge iso-waarde.

-dat het veel toestel is voor €200, maar voor de originele €320 zou ik het een tegenvaller vinden.

Voorbeeldje:

Maar ik ben zeker met de nodige lectuur dat ik mooie foto's krijg.
    En ik moet toegeven, de living is niet de ideale plaats om foto's te nemen.

Maar hier enkele panorama-foto's, om even de zoom duidelijk te maken:

Hier panorama (zonder zoom)

Zoom (De OLV Basiliek te Tongeren)

Zoom (Ford Fiesta onderaan de straat)

Digitale zoom (trekt op niets, maar het kan )

En deze vond ik gewoon leuk (jammer van de verlichtingspalen achteraf, was meer om de zoom uit te testen eigenlijk)

[MOD]
    Je enthousiasme is leuk om zien, maar lees er toch maar eerst de forumreglementen op na.
    http://forum.belgiumdigital.com/f87/
    Alle foto's zijn veel te groot. Vandaar dat ik ze achter een linkje heb gezet.
    De max. toegestane afmetingen van de foto's is 900pixels aan de langste zijde en max .400KB groot (250KB aanbevolen).

Als je een beoordeling/tips van je foto's wil krijgen, plaats je deze best in de fotohoek.
    Last edited by Ticor; 7 december 2008, 20:47.

Re: Mijn nieuwe Panasonic FZ-8

Een lithium-ion accu mag je geen 24 uur laten laden, maar omdat de lader op tijd uitschakelt kan dat dan ook helemaal niet (gelukkig maar anders krijg je een explosie ).

Je moet die accu dus gewoon zo lang laten laden tot de lader aangeeft dat de accu geladen is.
    Maak die accu ook nooit leeg, want daar kan een lithuim-ion accu ook niet tegen.
    Je mag die altijd bijladen zodat je steeds met een volle accu vertrekt, dan gaat ze langer mee.

Kan je even de forumreglementen bekijken over het formaat en het maximum aantal foto's?
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

hoi ben ook in het bezit van een FZ-8
      voor zoom kan je ook naar 3 pix gaan dan heb je 18x zoom in plaats van 12 en kan je die digitale zoom achterwege laten. voor macro opnames vind ik dat ideaal.(wel speciale close-up lens aangeschaft van het merk zelf) verder veel oefen met je toestel dan heb er er uren plezier van
      en sinds ik een statief heb vind ik de foto's nog beter uit het toestel komen
      maar mijn volgende toestel op mijn verlanglijstje is de G1 van Panasonic lijkt me een klasse toestel.
      Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
      Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

Comment

Heb net een nieuwe allereerste digitale camera gekocht: panasonic FZ28.
        (die sinterklaas toch hé).

Altijd gepruld met een analoog spiegelreflex camera canon 3000 (wel content van, en houd hem mooi bij)
        (met veel reclamaties van de vrouw over het vele geexperimenteer).

Ik word nu al duizelig van de vele mogelijkheden.
        Ben splinternieuw in het digitaal wereldje maar ben nu al enthousiast!! Ook over het toestel.

Comment

Working...
        X