Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dankzij jullie comments,hopelijk juiste keuze

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dankzij jullie comments,hopelijk juiste keuze

    Hallo;

    'k Had een topic gestart over die 40D, van err99 ' waarom zou ik die kopen '. wel ik ben 14 jaar en heb me kapot gespaard voor geld te hebben... Daarom ben ik vanplan niet te kopen:

    - 40D(750€) met zijn

    -lens: 18-55 iS (170€) te kopen,

    -maar wel te kopen: de 450D (530€) en de :

    -lens: Canon EF 28-135mm F:3.5-5.6 IS USM (400€) .

    Ik ben gewoon te bang voor al mijn maandenlange gespaarde centen te geven aan een toestel waar ik gewoon onzeker over ben? Je bent gewoon bang dat het bij jou ook gaat voorkomen, en met fotografie wil je toch plezier maken hé, wel dan wil ik niet met dat gevoel zitten , elke foto ik maak.

    Wat denken jullie hier van?

    Bedankt !

  • #2
    Re: Dankzij jullie comments,hopelijk juiste keuze

    Wat ik er van denk? Dat je als 14-jarige sowieso een toptoestel koopt als je uit die twee kiest!
    My Flickr page!

    Comment


    • #3
      Re: Dankzij jullie comments,hopelijk juiste keuze

      Ten eerste zijn uw prijzen nogal aan de hoge kant...
      Heb vorige week zelf de 40D aan 630euro gekocht. Dan blijft er nog wat geld over voor een betere lens, bv Tamron 17-50.
      Mr wat mij ook verontrust is het feit dat een paar verhalen u tegenhouden om een beter toestel aan te kopen. De 40D heeft toch wel meer pluspunten, buildquality, snelheid,...
      Als ik van u was zou ik ook eens de goeie commentaren opzoeken en niet enkel het negatieve, want dan moet je volgens mij niets aankopen en uw centjes op de bank laten staan. Alhoewel op de bank..
      Canon : 5D2 + grip | 24-105 4.0L | 135 2L | 70-200 4.0L | 50 1.4 | 85 1.8 | 1.4x Extender II | 580exII
      Fuji : Fuji X10

      Comment


      • #4
        Re: Dankzij jullie comments,hopelijk juiste keuze

        'k Had een topic gestart over die 40D, van err99 ' waarom zou ik die kopen '. wel ik ben 14 jaar en heb me kapot gespaard voor geld te hebben... Daarom ben ik vanplan niet te kopen:
        Ooit van garantie gehoord ?? De 450D kan net zo goed kapot gaan met een andere error melding.
        Canon 450D | Canon 50D | Canon 10-22 mm f/3.5-4.5 USM | Canon 17-55 2.8 IS USM | Canon EF-S 18-200mm F/3.5-5.6 IS | Speedlight 430EX | Cokin Z-PRO (100mm) Filter System
        http://www.flickr.com/photos/dollias/

        Comment


        • #5
          Re: Dankzij jullie comments,hopelijk juiste keuze

          Houd er ook rekening mee dat die lens (Canon EF 28-135mm F:3.5-5.6 IS USM) op een cropcamera (zowel de 450D als 40D hebben een cropfactor van 1,6) eigenlijk een 45-216 is, niet veel breedhoek dus...
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

          Comment


          • #6
            Re: Dankzij jullie comments,hopelijk juiste keuze

            Ik vraag me toch ten zeerste af waarom je niet een keer in je eigen topic verder gaat maar waarom je telkens een nieuw topic opent... maar dit weer terzijde...

            Anyway, heb je al eens gezocht op "450D ERR 99"? Die ERR99 komt namelijk bij alle Canon camera's voor. Van de 300D tot de 1D Mk III. Waarom is dit? Heel simpel, omdat ERR99 een algemene Error is wat op verschillende problemen kan duiden, van eenvoudig op te lossen (het schoonmaken van de lenscontactjes) tot dure reparaties (het vervangen van een sluiter bijvoorbeeld) Wil je persé niet te maken krijgen met de ERR99, dan koop je best geen Canon, want dat risico heb je met een Canon altijd. ERR99 houdt feitelijk niets anders in dan dat de camera een probleem heeft geconstateerd.
            www.indetailfotografie.nl

            Comment


            • #7
              Re: Dankzij jullie comments,hopelijk juiste keuze

              Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
              Ik vraag me toch ten zeerste af waarom je niet een keer in je eigen topic verder gaat maar waarom je telkens een nieuw topic opent... maar dit weer terzijde...

              Anyway, heb je al eens gezocht op "450D ERR 99"? Die ERR99 komt namelijk bij alle Canon camera's voor. Van de 300D tot de 1D Mk III. Waarom is dit? Heel simpel, omdat ERR99 een algemene Error is wat op verschillende problemen kan duiden, van eenvoudig op te lossen (het schoonmaken van de lenscontactjes) tot dure reparaties (het vervangen van een sluiter bijvoorbeeld) Wil je persé niet te maken krijgen met de ERR99, dan koop je best geen Canon, want dat risico heb je met een Canon altijd. ERR99 houdt feitelijk niets anders in dan dat de camera een probleem heeft geconstateerd.
              omdat dit over iets anders gaat over een 450D body & 28-135 IS USM en niet over een 40D err 99

              Comment


              • #8
                Re: Dankzij jullie comments,hopelijk juiste keuze

                40 D + Tamron 17-50 f2.8 lijkt me toch ideale set om creatieve fotografie mogelijk te maken. Degelijke, snelle en functionele body met goede en lichtsterke lens voor redelijke prijs:

                bv bij http://www.cameraexpress.nl/

                Canon 40D: 626 Euro
                Tamron 17-50 f2.8 lens: 328 Euro
                (ook leuk Canon 50 mm f 1.8: 88 Euro)

                Comment


                • #9
                  Re: Dankzij jullie comments,hopelijk juiste keuze

                  Oorspronkelijk geplaatst door cedricje.l Bekijk bericht
                  Ik ben gewoon te bang voor al mijn maandenlange gespaarde centen te geven aan een toestel waar ik gewoon onzeker over ben? Je bent gewoon bang dat het bij jou ook gaat voorkomen, en met fotografie wil je toch plezier maken hé, wel dan wil ik niet met dat gevoel zitten , elke foto ik maak.

                  Wat denken jullie hier van?

                  Bedankt !
                  Ik denk dat je beter een 40D kan kopen.

                  Dan heb je de zekerheid dat bij elke foto de je maakt de AF wel werkt, met of zonder err 99.

                  Jan.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Dankzij jullie comments,hopelijk juiste keuze

                    hallo,

                    Vermits ik met Nikon werk geef ik geen commentaar op de body maar ik ben wel vrij zeker dat je tegen die 28mm gaat aanlopen, 45 mm op kleinbeeld is binnenshuis amper te gebruiken.
                    De al voorgestelde 18/50mm F2.8 is imo een betere lens ,alleen al door de lichtsterkte.
                    Veel succes met je keuze


                    grtjs Jos
                    D800 en een goed glasservies

                    Comment


                    • #11
                      Re: Dankzij jullie comments,hopelijk juiste keuze

                      Ik heb zelf twee 40D's, en heb hier nooit aan getwijfeld. Ik zou eerlijk gezegd ook nu nog de 40D kopen (en niet de 50D trouwens) en dan een degelijke 17 of 18-50 2.8 erbij kopen, de lens die je nu op je 450D gaat kopen is echt niet breed genoeg voor algemeen werk hoor.
                      Ik heb zelf ook nog een 24-105, en dit is een schitterende lens, maar voor binnen gewoon niet genoeg, dan gebruik ik de 17-55 IS 2.8.

                      Je moet gewoon geluk hebben met je cam, en denk eraan dat je alleen de problemen op het internet leest, de meerderheid die geen probleem hebben gebruiken hun camera in plaats van hun gal te spuien op het net

                      De enige reden waarom ik volgend jaar een van mijn beide body's ga verkopen is om een 5DII aan te kopen ...

                      Mark
                      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Dankzij jullie comments,hopelijk juiste keuze

                        Oorspronkelijk geplaatst door cedricje.l Bekijk bericht
                        ik ben 14 jaar en heb me kapot gespaard voor geld te hebben...
                        Wat denken jullie hier van?

                        Bedankt !
                        Wil je mijn eerlijke mening? Begin met een tweedehands toestel en leer daarop de knepen van het vak.
                        Als je over een jaar nog steeds gebeten bent door fotografie kan je nog steeds je gespaarde centjes uitgeven aan een nieuw(er) toestel met bijpassende lenzen.

                        In de koopjeshoek hier op het forum vind je bv een 300D met twee lenzen en een CF kaart voor 150€ samen. Ideaal startpaketje voor belachelijk weinig geld.
                        Ook wordt een 20D en 30D aangeboden mocht je toch meer geld kwijt willen.
                        www.bigducksix.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Dankzij jullie comments,hopelijk juiste keuze

                          Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
                          hallo,

                          Vermits ik met Nikon werk geef ik geen commentaar op de body maar ik ben wel vrij zeker dat je tegen die 28mm gaat aanlopen, 45 mm op kleinbeeld is binnenshuis amper te gebruiken.
                          Wat een onzin..! Ik heb bijna standaard mijn 50 mm en 58mm primes op mijn 1,7 crop zitten voor binnen tegenwoordig...! Alleen als ik meer als twee personen op 1 plaat wil gaat de 35mm prime op mijn crop...zeer goed bruikbaar...dus 28mm op een crop is echt wel bruikbaar voor binnen...het is maar net wat je zoekt he (Of je moet natuurlijk in een huisje van 2 bij 2 wonen )


                          Anywayz...topic numero 20 over Cedric zijn 40D/450D
                          Mijn objectieven zijn all round...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Dankzij jullie comments,hopelijk juiste keuze

                            Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                            Anywayz...topic numero 20 over Cedric zijn 40D/450D
                            't Zijn examens hé
                            www.bigducksix.be

                            Comment

                            Working...
                            X