Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stopt productie canon EOS...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Stopt productie canon EOS...

    Hallo,

    Was daarpas in FNAC in brugge, en ze zeiden daar ' De canon 40D hebben we hier niet op voorraad, deze wordt niet meer geproduceerd'

    Ik denk dat dat niet klopt? weet iemand hier meer over?

    groetjes

  • #2
    Re: Stopt productie canon EOS...

    Waarom zou de 40D wel nog geproduceerd worden, als er nu een 50D is ?

    Ook lenzen worden slechts een tijd geproduceerd, en als de voorraad bijna is uitverkocht wordt er weer een reeks geproduceerd.

    In tegenstelling tot de 5D is de 40D nog overal terug te vinden. Ook op de Canon site.

    Gewoon zoeken waar er nog voorraad is van de 40D.

    Jan.

    Comment


    • #3
      Re: Stopt productie canon EOS...

      Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
      Waarom zou de 40D wel nog geproduceerd worden, als er nu een 50D is ?

      Ook lenzen worden slechts een tijd geproduceerd, en als de voorraad bijna is uitverkocht wordt er weer een reeks geproduceerd.

      In tegenstelling tot de 5D is de 40D nog overal terug te vinden. Ook op de Canon site.

      Gewoon zoeken waar er nog voorraad is van de 40D.

      Jan.
      waarom zou de 40D productie stoppen? Als er een nieuwe versie van een LAPTOP uitkomt, waarom zouden ze de oude dan niet meer produceren... Zie niet in wat dat voor nut heeft hoor...

      Maar bon, als jij het zegt

      Comment


      • #4
        Re: Stopt productie canon EOS...

        Oorspronkelijk geplaatst door cedricje.l Bekijk bericht
        waarom zou de 40D productie stoppen? Als er een nieuwe versie van een LAPTOP uitkomt, waarom zouden ze de oude dan niet meer produceren... Zie niet in wat dat voor nut heeft hoor...

        Maar bon, als jij het zegt
        FNAC zegt dat.

        En inderdaad gaan winkels die geen voorraad hebben altijd wel iets bedenken zodat je iets anders (lees: duurder) zou kopen.

        En als Canon meer geld kan verdienen door oude 40D te verkopen ipv nieuwe 50D dan wordt de 40D verder geproduceerd.

        Jan.

        Comment


        • #5
          Re: Stopt productie canon EOS...

          Dacht bij het lezen van voorgaande topics dat de 40D niet te vertrouwen was ingevolge err.99(sic). Waarom er dan nog achter zoeken?

          Hoorde echter wel hetzelfde verhaal bij Foto Rubens te Wilrijk, waar ze nog wel de kit met 17-85 lens aanbieden. Losse bodies blijken ook daar een probleem (zelfs voor het personeel dat nu prové ne 50d body moet kopen).

          (omdat alle topics hier door elkaar lopen en de mijne is stilgevallen)

          Zelf heb ik het besluit genomen om de voormelde kit bij Rubens aan te kopen. Reden: goed toestel en geen slechte lens.

          Toestel: Heb ook de 450 in mijn handen gehad, voelde niet goed aan. Besluit: niet kopen. Gebruiksgemak van de 40d ook beter (display op de bovenzijnde + bedieningsknoppen). Merk zit in het koppeke, zoals sommigen altijd ne gsm van Nokia willen.

          Lens: Verschillende bronnen geraadpleegd. Besluit: Lenzen is in hoofdzaak iets persoonlijks. De ene zzegt mij een zoom te nemen à la 18-200, de andere zegt dat hij nooit een zoom nodig heeft. Omdat ik nog niet weet welke richting uit te gaan, neem ik gewoon het goedkoopste alternatief (buiten de webshops), zijnde de kit die bij Rubens aan 999 staat (met 2Gb geheugen incl.).

          Raad voor beginners: surf zoals ik uitgebreid op internet om de specificaties van toestellen en lenzen op te snorren. Als ge een beetje weet wat ge wilt, bezoek dan een speciaalzaak om u verder te informeren en uw keuze in het echt te bekijken. De meeste mensen op dit forum zullen (wat ik absoluut niet betwijfel) zeer veel weten over fotografie, weinigen kunnen nog objectief oordelen over wat gij nodig hebt.

          Als ge nadien met uw materiaal bepaalde problemen hebt (en dan niet die err99), of ge wilt een specifieke lens om speciefieke onderwerpen of taken aan te kunnen, lijkt dit forum me wel aangewezen om bij mensen met gelijkaardig materiaal oplossingen te bekomen.



          Mvg

          Comment


          • #6
            Re: Stopt productie canon EOS...

            Oorspronkelijk geplaatst door cedricje.l Bekijk bericht
            waarom zou de 40D productie stoppen? Als er een nieuwe versie van een LAPTOP uitkomt, waarom zouden ze de oude dan niet meer produceren... Zie niet in wat dat voor nut heeft hoor...

            Maar bon, als jij het zegt
            Ja maar de 50D is er wel om de 40D te vervangen.
            Canon maakt verschillende toestellen in verschillende segmenten.
            En zodra er een opvolger uitkomt zal de productie van de oudere versie stoppen. Dat zal afhangen van de stok van onderdelen die ze nog ter beschikking hebben of hoe eenvoudig ze die nog kunnen aanschaffen of produceren aan een voordelige prijs.
            Tot sluitertijd, Dirk

            Comment


            • #7
              Re: Stopt productie canon EOS...

              Net als bij auto's...als Volkswagen met een nieuwe golf komt gaan ze de oude ook niet meer produceren he

              Maar ja, als je het antwoord al weet Cerdric...waarom vraag je het dan nog?
              Mijn objectieven zijn all round...

              Comment

              Working...
              X