Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Toevallig iemand naar Top-Foto Düren ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Toevallig iemand naar Top-Foto Düren ?

<font face="Comic Sans MS"></font id="Comic Sans MS">
    Hallo allemaal,

Heb gisteren mijn Batterie Pack voor de CP 5700 ontvangen. Krijg het apparaat niet aan de praat. Alles geprobeerd, ja inderdaad nieuwe batterijen, apparaat geassembleerd volgens de voorschriften,aangezet enz.. maar niets marcheert.Ik krijg nl.geen stroom naar de camera.Contacten nagezien, veertjes ietsje gerokken.Kortom Murphy is langs geweest.
    Ben van de streek van Aalst-Ninove. Uiteraard bereid de te delen in de kosten van verplaatsing.

Groetjes,
    Pol.
    Leeft en LAAT LEVEN !

U spreekt van veertjes gerokken,maar ik denk dat er nog
    een ander contact moet vrijgemaakt worden.
    Canon 7D + Canon 350d + 70-200/f4.0LUSM + 17-40/f4.0LUSM
    Nikon Coolpix 775 en cp 5700

Comment

Originally posted by gtr
      U spreekt van veertjes gerokken,maar ik denk dat er nog
      een ander contact moet vrijgemaakt worden.

Der moet inderdaad nog een klein plaatje losgemaakt worden waar een aantal (5 of 6) contactjes zitten. Niet vergeten?

Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

BTW: als je mijn batterygrip eens wil proberen op jou toestel ter vergelijking, mail me even.

Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Originally posted by Hombre
          BTW: als je mijn batterygrip eens wil proberen op jou toestel ter vergelijking, mail me even.

Inderdaad, klein plaatje ook losgemaakt op het fotoapparaat om de pinnetjes contact te geven.Heb daarjuist met een stroomtester de contacten gechecked waar het pack in het fotoapparaat gaat en er komt inderdaad geen stroom uit. Dus er moet iets schelen met het pack zelf.
          Dank alvast al voor de reacties en groetjes,

Pol.
          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Bedankt gtr voor het mailtje, bedankt Hombre voor de vriendelijke aanbieding en bedankt Joris (jdm) voor de suggestie om het toestel eventueel naar Düren terug mee te nemen.
            Gelukkig is het probleem nu opgelost na een telefoontje met de sympatieke Ingo Albert die mij wist te vertellen dat oplaadbare batterijtjes ietsje korter zijn. Door de contactjes in de lade van het Batterie Pack aan de Pos. zijde wat boller te zetten(schroevendraaiertje er achter en wat wringen) gaat alles naar wens. Dus alles dik in orde.

Groetjes,

Pol
            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Originally posted by Pol Callens
              Gelukkig is het probleem nu opgelost na een telefoontje met de sympatieke Ingo Albert die mij wist te vertellen dat oplaadbare batterijtjes ietsje korter zijn.
              WOW! Dit is nieuw voor mij. Oplaadbare AA batterijen hebben een ander voltage en zijn bovendien korter!? Zijn het nog wel AA's
              Pieter
              --
              Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Originally posted by pgordebeke
                Gelukkig is het probleem nu opgelost na een telefoontje met de sympatieke Ingo Albert die mij wist te vertellen dat oplaadbare batterijtjes ietsje korter zijn.
                WOW! Dit is nieuw voor mij. Oplaadbare AA batterijen hebben een ander voltage en zijn bovendien korter!? Zijn het nog wel AA's
                Neenee Pieter, geen andere voltage, maar wel iets korter aan het positieve uiteinde (het topje is ietsje korter). Vergelijk maar eens, je zult zien.

Groetjes,
                Pol.
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Neenee Pieter, geen andere voltage, maar wel iets korter aan het positieve uiteinde (het topje is ietsje korter). Vergelijk maar eens, je zult zien.
                  Toch een ander voltage hoor: NiMh's hebben 1.2V ipv 1.5V. Ben vergeten waaraan dat ligt.
                  Ik ga straks eens een paar batterijtjes naast mekaar zetten. Het is bijna zoals schoenen: een Italiaanse 44 is kleiner dan een Duitse of Amerikaanse.
                  Pieter
                  --

Comment

Toch een ander voltage hoor: NiMh's hebben 1.2V ipv 1.5V. Ben vergeten waaraan dat ligt.
                    Ik ga straks eens een paar batterijtjes naast mekaar zetten. Het is bijna zoals schoenen: een Italiaanse 44 is kleiner dan een Duitse of Amerikaanse.
                    Zou dat dan de reden zijn waarom ze iets korter zijn Pieter?

Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Inderdaad, klopt Pieter. Niet herlaadbaar : 50,10 mm en 1,5 Volt ; herlaadbaar : 49,80 mm en 1,2 Volt. Voltage gemeten, maar staat bovendien op beide exemplaren. Wat de afmetingen betreft, heb gemeten met een schuifpasser. Wel straf dat 0,30 mm het verschil kan maken tussen geen stroom en wel stroom in de lade van het Batterie Pack.

Groetjes,
                      Pol.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Inderdaad, klopt Pieter. Niet herlaadbaar : 50,10 mm en 1,5 Volt ; herlaadbaar : 49,80 mm en 1,2 Volt. Voltage gemeten, maar staat bovendien op beide exemplaren. Wat de afmetingen betreft, heb gemeten met een schuifpasser. Wel straf dat 0,30 mm het verschil kan maken tussen geen stroom en wel stroom in de lade van het Batterie Pack.
                        Gelukkig is het allemaal eenvoudig opgelost en kan je nu met genoeg stroom op stap.
                        Pieter
                        --

Comment

Gelukkig is het allemaal eenvoudig opgelost en kan je nu met genoeg stroom op stap.
                          Inderdaad Pieter, als daar nog niet genoeg stroom in zit.
                          Btw,heb je een mailtje gestuurd.
                          Groetjes,

Pol.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Working...
                          X