Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke digitaal fototoestel kies ik best?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke digitaal fototoestel kies ik best?

Ik ben dus een fervente snowboarder, en zou nu eens willen een deftig digitaal kodakske kopen om fotoo'kes te trekken. Nu heb ik enkele vereisten.
    Dit kodakske zou toch minstens 4M pixels aan moeten kunnen een behoorlijk deftige zoom (+12x (zou moeten genoeg zijn maar meer zou nog beter zijn)) en zou MOETEN minstens een 10tal foto's per seconde kunnen trekken (om zo een deftige sprong te kunnen fotogreferen in al zijn facetten...). Ik had gedacht aan de Canon powershot G3 (mss G5 maar vind die nogal duur) Kan die G3 die 3 opties of raden jullie mij eerder nog een andere aan... (ps: heb al gekeken op site canon en die G3 ziet er deftig uit... maar zou liever de mening eens bezien van gebruikers van zowel de G3 als de G5 als nog andere merk of type gebruikers aan wat mijn voorwaarden voldoen!!!)

Ik heb mijn vraag ook al gesteld op http://www.tones.be/forum/viewtopic.php?t=7004&postdays=0&postorder=asc&star t=0 en heb al enkele goede reacties gehad... maar werd naar hier door verwezen. Ook als je alles vlug eens overloopt op het tones-forum zal je zien wat de bedoeling is van het fototoestel...

Alvast bedankt, freakyme

Qua zoom zit je met een G3/G5 aan 4x . Wel is het mogelijk om een teleconverter van 1.75 of zelfs 2.0 te gebruiken maar dat geeft je nog maar een zoom van 7 a 8 x.
    http://www.vannecke.be
    Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
    Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

Comment

Ook 10 foto's per seconden betwijfel ik dat je dat zal halen met een G3/G5.
      Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

Comment

Freaky, als je die 12x zoom en 10 frames per seconde gevonden hebt, laat het ons dan weten. Enkele van onze professionele sportfotografen zullen geweldig enthousiast zijn, zeker voor een goeie 1000 euro. No offense, maar het lijkt alsof je de volgende generatie Porsche wil kopen voor de prijs van een Seat Ibiza. (Excuses aan eigenaars van het laatste. )

Als je voor een aardig budget een snelle camera wil kopen, stap dan eens naar een winkel waar je een Fuji 602 of een Nikon CP5700 of iets dergelijks kan uitproberen. De G3 is ook een knap toestel, maar naar mijn gevoel niet het allersnelste, zoals dat met wel meer Canons het geval is. Verwacht geen mirakels op het vlak van snelheid. Digitaal heeft in dat opzicht nog een zekere weg af te leggen.
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Weet je freakyme, diene Freder!k lijkt me toch gene domme mens te zijn hoor
          Zijn raad zou ik zeker niet in de wind slaan
          :: http://www.dpix.be ::

Comment

Originally posted by Frederik
            Weet je freakyme, diene Freder!k lijkt me toch gene domme mens te zijn hoor
            Zijn raad zou ik zeker niet in de wind slaan
            LOL
            Pieter
            --
            Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

freakyme,

Canon EOS 1D, de snelste digitale camera van het moment ,neemt tot maximaal 8 foto's per seconde, dit totdat de buffer (21 foto's) vol is.

prijs (camera zonder lens) ca 4800 EUROkes.

Yoda.
              "Away put your weapon, I mean you no harm"

Comment

Originally posted by Yoda
                freakyme,

Canon EOS 1D, de snelste digitale camera van het moment ,neemt tot maximaal 8 foto's per seconde, dit totdat de buffer (21 foto's) vol is.

Tja, is nog altijd geen 10 /s hé

@Freakyme, ik denk dat je een beetje je eisen zal moeten verlagen. En zie je dat zitten om een duur en zwaar (als je met lenzen begint) mee te nemen terwijl je snowboard?

Comment

Owkey, ik wist namelijk totaal nie hoe ver de technologie staat, en daar ben ik nu dus al goed van op de hoogte ongeveer alvast bedankt. Heb dan andere vraag, welke digitaal kodak raden jullie mij dan best aan onder de prijs van 1000€ om deftige foto's te trekken

greetz, freakyme

Comment

Originally posted by freakyme
                    Owkey, ik wist namelijk totaal nie hoe ver de technologie staat, en daar ben ik nu dus al goed van op de hoogte ongeveer alvast bedankt. Heb dan andere vraag, welke digitaal kodak raden jullie mij dan best aan onder de prijs van 1000€ om deftige foto's te trekken

greetz, freakyme
                    Je hebt net laten zien dat je kennis over fotografie (nog) niet echt aanwezig is...kies dan maar voor een fototoestel met autostand en instellingen dat je later kan beginnen experimenteren. Zoals freder!k en frederik ( hehe subtiel ) al zeiden, de G3 of de G5 of is gaan kijken bij fuji

Tom
                    --Canon PS A40--
                    --BD0180BE--

Comment

Ik heef da idd toe dat ik nie te kl*ten van fotografie af weet, is gewoon om wa deftige fotokes te hbb van snowboarden...en daarom vraag ik aan jullie wat raad (want de meeste onder jullie zullen er iets meer van weten dan ik hoogstwaarschijnlijk) (ps: ik had de G3 van canon al in mijn hoofd...)

Comment

Niet in je hoofd houden, maar kopen.
                        Dan ben je ook van je twijfel af
                        Tip, neem er in ieder geval ook voldoende geheugen bij.

Groeten Omega
                        Canon S 30
                        [ps. je eerste gedachte is meestal de beste]
                        Groeten Omega.

www.digiwaart.nl

Comment

Working...
                        X