Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Olympus WCON

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Olympus WCON

Hi,

Enkele vraagjes ...

1. Treedt er bij gebruik van een wcon ook vigneting op?

2. Naar ik zie heeft Olympus een wcon08 en wcon07. (Ik veronderstel dat de laatste, de recentste is) Is er kwalitatief een verschil tussen beiden?

3. Mijn toestel is dus standaard 32 - 96 mm. Met de 08 wordt dit dus een bereik van 25 - 77. Met de 07 zou dit 22 - 67 worden. Voor mij is dit niet zo evident, maar is er een serieus verschil tussen 22 en 25 mm?

Bedankt voor de reacties...
    550D - Canon 15-85 f/3.5-5.6 IS USM - Tamron SP 90 mm F2.8 Di VC USD Macro 1:1 - Tamron SP 70 300 mm f4 5.6 di vc usd
    http://www.photos-by-gianni.be

bij een breedhoekconverter is er normaal geen vignettering, bij een tele als je niet helemaal ingezoomd hebt wel

bij goedkope voorzetlenzen kan het zijn dat de helderheid in het midden niet identiek is aan de helderheid in de hoeken, wat ook een vorm van vignettering kan zijn. Dit heb ik met mijn WCON-08B van Olympus echter nog nooit opgemerkt

Comment

Ik heb de WCON-08 op m'n S602z, prima breedhoeklens!!

Als ik jou was zou ik gewoon voor die WCON-07 gaan, is nog ietsjes meer breedhoek, dus waarom niet ... zal zeker niet slechter zijn (denk ik) dan de WCON-08

Vignettering is volgens mij uitgesloten!

Comment

Ik heb een WCON7, en nee er treed geen vignettering op

David
        Canon met glas...

Comment

Working...
        X