Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CF en verloren bestanden - UPDATE: kaart gewisseld

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• CF en verloren bestanden - UPDATE: kaart gewisseld

Ik gebruik sinds enkele weken voor het eerst CompactFlash geheugen. voordien had ik enkel ervaring met SmartMedia en een klein stukje met Microdrives. Ik stel vast dat ik nu vaker corrupte files heb dan ooit, en dat zint mij eigenlijk niet. Ik heb hetzelfde ook al van anderen gehoord en gelezen.

Vandaar dus een kleine poll. Wie van jullie verliest af en toe eens een paar foto's door corrupte bestanden, geblokkeerde kaarten of iets anders? Ik stel voor dat wie hierop antwoordt ook de gegevens van zijn kaartje vermeldt en de camera waarmee de corrupte files werden weggeschreven. Misschien is er wel een of ander patroon in te vinden.

Laat ik zelf de aanzet geven:

- Toestel: Canon EOS 10D firmware 1.0.1
    - Kaart: Kingston 1GB (edge stamp THNCF1G0MA)
    - Fouten:
    1. Bestanden die aanvankelijk correct op de kaart stonden, blijken 24u en een paar tientallen foto's later allemaal corrupt te zijn. Na verwijderen en opnieuw plaatsen van de kaart wordt die niet meer herkend door het toestel. Enkel door formatteren kan de kaart opnieuw worden gebruikt. Resulteert in een periode van 7 weken in verlies van ongeveer 120 foto's op een totaal van 1850. Sindsdien let ik erop geen bestanden te wissen op de camera; het probleem heeft zich niet opnieuw voorgedaan.
    2. Afgezien van dit vrij ernstige probleem heb ik sporadisch een foto die op de camera correct op het scherm verschijnt, maar op de pc corrupt blijkt. Hiermee kan ik leven.
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Toestel : Nikon Coolpix 950
    Kaart : Kingston 128M
    Fout :
    2 maal voorgehad dat tijdens een fotoshoot ik ineens een kaartfout kreeg. Nadat ik het toestel uitzette en terug aan, kon ik verderdoen, maar wat bleek, alle foto's waren verdwenen. De eerste keer was na anderhalve dag (van een weekendje) en 70 foto's Parijs, uitgerekend toen ik bovenop de Eiffeltoren stond, klaar om een zonsondergang te trekken. Ik had toen echt zin om er af te springen . De 2de maal was na een paar foto's al en was dus niet erg, maar daarna heb ik het kaartje nooit meer gebruikt (werd uiteindelijk een reservekaartje voor een Canon S20 waar het sindsdien nooit problemen gegeven heeft - maar dus ook niet frequent gebruikt).

Henk

PS: ik zou, als ik van jou was, dus ASAP van kaart veranderen want met zulk kaartje fotograferen is een beetje gelijk russische roulette... In mijn D100 heb ik in elk geval nog geen enkel probleem ondervonden met 512M kaartjes van Ridata en Transcend (beiden bij PIN besteld).

Comment

Nikon D100
      2 stuks microdrive IBM 1GB
      Nog geen enkel beeld gemist op 6 maanden, en een disk is reeds van de desk gevallen op de parket ... ik blijf tevree ...

Comment

Canon Powershot A40
        Memorex 128 mb compactflash
        geen fouten, nu toch al een goeie 8 maand foutloos

Tom
        --Canon PS A40--
        --BD0180BE--

Comment

Ik gebruik een Xd kaartje van 256Mb (Olympus), en een Kigston Compact Flash kaartje van 512Mb in een Olympus 5050Z. Heb tot nu toe geen enkele foto verloren (ik hou nu hout vast ). indien je nog garantie hebt op dat 1Gb kaartje zou ik die nu gebruiken

Groeten,

David
          Canon met glas...

Comment

Minolta dimage 7i ('k zou begot niet weten welke firmware)

ridata 128mb
            Dan-elec 128 mb
            in 1600*1200 fine, ongeveer 140 foto's per kaart, vrij veel weekends waar beide kaarten volgetrokken worden.
            Kaarten worden ontladen ofwel via de kamera ofwel via de pcmcia van mijn portable met adapterkaart

1 jaar gebruik (dan-elec zelf in ocasie van een forum gebruiker gekocht)
            GEEN ENKEL PROBLEEM GEHAD !
            Ik vertrouw die cf kaarten dus voor 100%
            To make your dreams come true, wake up

Comment

met mijn hp850 die ik vroeger gebruikte heb ik tweemaal enkele foto's verloren door corrupte bestanden die camera werkte met secure digital kaartjes.

nu met de 10D en compact flash heb ik nog nooit problemen gehad en ik gebruik verschillende merken, 2 x 128Mb kaartjes van sandisk, 1 256 kaartje van sandisk, 1 256Mb kaartje van memorex en 1 128 Mb kaartje van kodak
              visit my website : http://www.freewallpapersite.com

Comment

Camera's Canon 10D en Nikon E5000
                Kaarten SanDisk 128, 256 en Lexar 256 (en wat kleinere Nikon 32 MB etc)

Eén keer een corrupte file op de XDrive I, maar kan niet zeggen of die fout van het gebruikte kaartje (ik weet niet eens meer welk) of de Xdrive afkomstig is

Comment

Op de laten we zeggen 5000 foto's die ik reeds genomen heb met de 10D heb ik tot hiertoe slecht een 4 tal corrupte files gehad. Ik werk met een kingston geheugenkaart van 256MB.
                  Meestal werd de corrupte file veroorzaakt doordat ik wat ongeduldig was, je moet ervoor zorgen dat er geen schrijfactiviteit meer is als je de camera uitschakeld of als je de CF kaart uit de camera haalt.

Christian
                  Christian D.

Comment

Joehoe mensen (allez, sommigen toch). De vraag was wie er ook PROBLEMEN gehad heeft met welke CAMERA en welk KAARTJE ! Als iedereen hier gaat posten dat hij geen problemen heeft (wat hopelijk veel meer mensen zijn dan die die wel problemen gehad hebben) gaat deze thread hier helemaal zijn doel voorbij schieten, namelijk het proberen te achterhalen of er bepaalde gelijkenissen zijn in sommige probleemverhalen.

Henk

Comment

Hi,

Camera: Minolta Dimage 7Hi 1.01
                      Cf: Transcend Ultra 30x 512MB
                      aantal foto's ~1300, geen enkel beeld fout.
                      Ook niet tijdens kopieeren naar XS-Drive I.

Groet,
                      Edward
                      Olympus four thirds en Panasonic micro four thirds

Comment

Canon Pro70
                        Nikon CP990
                        Olympus E-10
                        Olympus E-20
                        Canon D60
                        Canon 10D

CF:
                        Sandisk - Hama - Ridata
                        Sinds 1999 nog geen enkele corrupte foto gehad ...
                        Alle CF-kaarten nog steeds in perfecte staat.

Jaja
                        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Olympus C4000 zoom
                          SM kaartje 128 MB
                          verschillende keren problemen.
                          Er verschijnt een tekst, (die ik niet begrijp)
                          ik kan geen foto's meer nemen.
                          toestel op en af, op en af... en zo enkele keren
                          ineens lukt het dan wel.
                          enkele foto's verloren. niet allemaal
                          Dit heb ik al een keer of drie-vier meegemaakt sinds februari 2003.
                          Ik heb eens gedacht dat het aan de Image Tank lag, maar nu is het ineens weer goed.
                          Hout vasthouden?

Comment

Originally posted by henkvw
                            Als iedereen hier gaat posten dat hij geen problemen heeft (wat hopelijk veel meer mensen zijn dan die die wel problemen gehad hebben) gaat deze thread hier helemaal zijn doel voorbij schieten, namelijk het proberen te achterhalen of er bepaalde gelijkenissen zijn in sommige probleemverhalen.
                            Dat is waar, Henk, maar het geeft toch aan dat de verhouding tussen goed werkende en problematische CF kaartjes positief is. Ik ben heel blij voor die mensen die (bijna) nooit foto's verliezen, maar ik zou ook graag details horen van mensen die problemen hebben gehad.
                            Pieter
                            --

Comment

Hmmm... Nog maar een paar mensen die echt al meer aan de hand hebben gehad dan de occasionele corrupte file. Ik dacht nochtans dat ik hier af en toe wat posts zag passeren over CF problemen?

Blijkbaar heeft alleen Henk min of meer hetzelfde meegemaakt als ik. Gelukkig is hij niet van de Eiffeltoren gesprongen. Ikzelf stond op het ogenblik van mijn grootste wanhoop aan de waterlijn van de Bretoense kust, en ik kan zwemmen, dus er was weinig gevaar voor mijn leven. Gelukkig werkte het ding weer na een format, anders was de 10D misschien in zee beland.

Eens zien of er nog members zijn die iets te melden hebben over CF perikelen...
                              Pieter
                              --

Comment

Working...
                              X