Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ken je onze belgiumdigital.comFacebook groep al? Dé plaats voor foto's, feedback en aankondigingen!
Spijtig dat ik net geen 4000 euro heb liggen..
Maar het ziet er inderdaad wel een indrukwekkende camera uit!! Benieuwd wanneer er op BD iemand eentje zal hebben..
i-TTL? Weeral een nieuwe flits kopen, Phille.
Wel een veelbelovend WB metingssysteem (vandaag toch nog de achillespees) en een indrukwekkende buffer voor continuous shooting.
Indrukwekkende specs ! Maar ook, en niet in zijn minst, de prijs is indrukwekkend. Ik had eerder iets van een €6000 verwacht...
Het meest ben ik benieuwd naar de performance van hun eigen nieuwe sensor.
een aantal dingen springen in het oog, en het lijkt een indrukwekkend antwoord op de 1D, Canon's prestige machine voor sportfanaten. Dit type is duidelijk gelanceerd voor een doelgroep van journalisten, sportfotografen enz... de D2X zal echter meer afgestemd zijn op nog betere beeldkwaliteit en grotere sensor en een stukje van de enorme buffer en snelhied moeten opgeven.
Wat sprong mij het meest in het oog :
- 8 beelden per seconden aan 5 seconden vult een 40 frames tellende buffer (aub) indrukwekkend, waarbij er 25 NEF's kunnen geschoten worden aan dezelfde snelheid.
- NEF (RAW) + JPEG at one time.
- Orientatie van landscape en protrait L/R opdlag, mooi !
- USB 2.0
- Optionele WiFi IEEE 802.11B standaard module.
- Nieuwe 4.35 Mpix sensor technologie uit eigen Nikon huis.
- Flash synx speed van 1/500 naar 1/250 ( )
- FP high sync speed tot 1/8000
- Electromagnetisch aangestuurde mechanische shutter tot 1/8000
- nieuwe CAM 2000 AF sensor (nog beter dan de CAM1300 ) met 11 AF punten, whaaww... (tot 45% sneller dan de cam1300 champ)
- nieuw Witbalans sensor / systeem
- Tot 350 gr lichter dan 1D dankzij nieuwe batterj met 45% winst.
- compacter dan 1D en 1DH (vorig model)
- Nieuw LCD scherm (groter, helderder, zuiniger)
- nieuwe 1-touch knoppen (vb 100% crop sherpte test) enz...
- Volledig instelbaar in Kelvin °
- 3 type kleurbereiken
- ...
Lijkt mij een schitterend toestel - waar gaat dat eindigen ? Is zeker niet voor mijne portemonnee bestemd...
Ik voel em al komen
Ben je nu met waterige ogen je geld aan 't tellen, Phille ?
Als het nodig mocht blijken, ik wil wel helpen je omgeving (!?) te overtuigen... het ene plezier is het andere waard...
Gegroet, Kariboe
*Eén duimpje -> ja hoor **Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! ***Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!! Euh... deze quotering is zeer subjectief !
ach, ik kan nog wel verder met de D100 hoor
en ik wil tenslotte eerst beelden zien en review na testen lezen.
geeft weeral stof tot discutie. Trouwens mss zitten er kleine kinderziektes in. binnenkort weten we meer. En de D200 wordt voorzien lente 2004
Geen toestel voor mij, maar voor professionele sportfotografen is het een zeer interessant toestel.
Stel je voor... foto's nemen tijdens een match en terwijl je fotografeert rollen ze al binnen op de redactie...
Lijkt me wel wat.
m.v.g.
Jos
ziehier een rechtreekse aanslag op de canon 1D.
Tja het meest in het oog springende van het toestel en zal waarschijnlijk ook wel 1 der belangerijkste redenen zijn waarom het toestel over de toonbank zal gaan is toch wel de ongelooflijke snelheid waarmee de camera plaatjes schiet.
prijs is scherp
maar ik zou verwacht hebben dat ze met een full size CCD zouden afgekomen zijn, blijkbaar niet het geval, dit is toch ook 1 van de redenen waarom de 1D ook zo populair was/is voor de breedhoekfanaten.
'k ben eens benieuw naar de eerste volledige review(s).
PS : het is hier al eens gezegd geweest en ik zeg het nog eens, we mogen blij zijn dat nikon en canon elkaar zo hard concureren, er worden hier ferme stukjes techniek op de markt gebracht tegen verdomd scherpe prijzen (OK 4000 euro is veel, maar als je de prijzen eens zou bekijken van enkele jaren geleden ....)
visit my website : http://www.freewallpapersite.com
de prijs is weldegelijk redelijk scherp, er zit meer dan 2 jaar ontwikkeling in dit toestel, en de 1D kost in catalogus meer dan de helft meer. Een full 35mm sensor (24x36) heeft de 1D ook niet, dat is de 1Ds en die heeft lang niet dezelfde prestaties als de 1D of DH2 maar is ook voor een ander publiek. Ik denk dat de komende 2DX de competitie met de 1Ds zal aangaan, alhoewel, velen hopen op een full frame Nikon, anderen zien weer liever andere zaken eerst ...
Originally posted by fredericrom
maar ik zou verwacht hebben dat ze met een full size CCD zouden afgekomen zijn, blijkbaar niet het geval, dit is toch ook 1 van de redenen waarom de 1D ook zo populair was/is voor de breedhoekfanaten.
Gezien hun DX-lenzen geloof ik niet dat Nikon nog met een full-frame DSLR op de markt gaat komen. Zo wordt immers stilaan het nadeel van die cropfactor kleiner. Toegegeven, het nadeel is dat breedhoek-fanaten zo wel verplicht worden om een DX breedhoek te kopen. Je kan het een beetje vergelijken met wat Olympus met hun Four Thirds doet, behalve dat je daar wel verplicht bent van de nieuwe lenzen te gebruiken terwijl je bij Nikon wel de oude lenzen ook nog kunt blijven gebruiken.
het zou idd een bewuste strategie kunnen zijn, waar Canon de weg bewandeld om je lenzen arsenaal dubbel te gebruiken tov Nikon die nieuw glas op de markt brengen.
Uiteindelijk gaat het om kwaliteit op je scherm en vooral op papier. Een full sensor heeft nu reeds 11 Mpix en dat worden er wss meer.
Ik zie de D2X eerder de 8 of 9 Mpx bewandelen.
Met die nieuwe SB800DX gaat Nikon wel een heel spectaculaire weg op, het nieuwe witbalans systeem wisselt informatie uit met de flash en de WB wordt afgestemd op de duurtijd van flits en intensiteit. De nieuwe WB sensor lijkt me een sterk staaltje techniek, ik ben benieuwd naar de eerste proeven. Ook treedt het tijdperk aan van volledig automatisch D-TLL multiflitsen, waarbij de SB800DX 3 andere identieke flitsers wireless van informatie voorziet zodat de ganse scene realistisch belicht wordt. Allemaal knap, maar kost zakken vol geld
Ben ook benieuwd of de 11 AF area nieuwe Cam2000 de zeer geliefde cam1300 zo naar de kroon steekt. Cam1300 had zich reeds bewezen, maar blijkt te licht bevonden voor het nieuwe focus tracking systeem in combinatie met 8 beelden per seconde.
Comment