Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Klein vraagje over D90

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Klein vraagje over D90

Sinds gisteren de D90 + 18 - 105 VR aangeschatf. Ik moet zeggen dat ik er heel erg tevreden mee ben, alleen heb ik een klein vraagje en hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. Ik heb de handleiding al doorgespit maar ik kom er niet uit.

Als ik in een donkere kamer een foto neem via de zoeker zeg maar, dan gaat netjes het AF-hulplicht even aan om goed scherp te kunnen stellen. Als ik hem op live view zet gaat het AF-hulplicht niet aan..... is dit normaal dat in liveview het hulplicht niet werkt. Ik kan er namelijk niets over vinden in de handleiding.

Alvast bedankt.
    Nikon D90 + AF-S DX 18-105 VR
    Webalbum

Re: Klein vraagje over D90

Volgens mij is dit omdat je gewoon geen autofocus hebt als je liveview op zet.
    Dat dacht ik toch.

Comment

Heeft wel AF bij LV, maar ik kan ook zo gauw niks vinden over het AF-hulplicht bij LV.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Je hebt inderdaad wel AF bij LV maar dan alleen contrast AF volgens mij. Ik kon ook al niets vinden over het AF hulplicht, dus vandaar mijn vraag hier. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
        Mij lijkt het dat het wel moet kunnen anders kan je nooit goed scherpstellen in het donker i.c.m. LV
        Webalbum

Comment

AF illuminator werkt volgens mij enkel (als de optie aan staat natuurlijk) :

Bij autofocus mode -> single servo (dus niet continu)

Wanneer je als autofocus area mode "dynamic' hebt ingesteld werkt AF assist enkel wanneer het actief focuspunt in het center staat.

AF assist werkt ook niet bij landschap en/of sportinstelling dacht ik.

Hopelijk heb je hier al iets aan

Mvg, Pascal

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pascal ph. Bekijk bericht
            AF illuminator werkt volgens mij enkel (als de optie aan staat natuurlijk) :

Bij autofocus mode -> single servo (dus niet continu)

Wanneer je als autofocus area mode "dynamic' hebt ingesteld werkt AF assist enkel wanneer het actief focuspunt in het center staat.

AF assist werkt ook niet bij landschap en/of sportinstelling dacht ik.

Hopelijk heb je hier al iets aan

Mvg, Pascal
            Bedankt voor je reactie, de punten die jij opnoemd hebben volgens mij te maken met foto's schieten via de zoeker. Het klopt dan precies met wat jij zegt, maar ik vroeg me af waarom het af hulplicht niet werkt in LV mode
            Webalbum

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phoenix Bekijk bericht
              Bedankt voor je reactie, de punten die jij opnoemd hebben volgens mij te maken met foto's schieten via de zoeker. Het klopt dan precies met wat jij zegt, maar ik vroeg me af waarom het af hulplicht niet werkt in LV mode
              Ik weet het, je bent er niet veel mee geholpen, maar het werkt in ieder geval wel bij de D3, maar alleen de nodige tijd om scherp te stellen, dus heel kort aan en terug uit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Ik weet het, je bent er niet veel mee geholpen, maar het werkt in ieder geval wel bij de D3, maar alleen de nodige tijd om scherp te stellen, dus heel kort aan en terug uit.
                De D3 heeft toch geen focus assist
                Tenzij alsje er een pillampke op zet
                Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                  De D3 heeft toch geen focus assist
                  Tenzij alsje er een pillampke op zet

Natuurlijk met een SB900 er op hé Hubert, dat maakt toch niets uit dacht ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Natuurlijk met een SB900 er op hé Hubert, dat maakt toch niets uit dacht ik.
                    Dus met pillampke
                    Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Een hoop gelezen, maar nog geen antwoordt op mijn vraag . In ieder geval bedankt voor jullie reactie's!
                      Ik denk dat ik morgen even naar de winkel ga, misschien kunnen ze me daar wellicht helpen.
                      Ik kan in ieder geval een showmodel pakken en kijken of hij het daar ook niet doet. Dan zal het namelijk zo horen, lijkt me erg toevallig anders als er 2 toestellen in mijn bereik het niet doen.
                      Webalbum

Comment

Working...
                      X