Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tweedehands kopen zonder garantie?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tweedehands kopen zonder garantie?

Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe camera, want op ons 4 jaar oude compactje ben ik al wat uitgekeken (een Sony DSC-P93).

Nu zouden we van namiddag bij iemand gaan kijken naar een Canon eos 400D + tamronlens van 55-200 mm + extra batterij + 2 tassen + de 17-85 mm kitlens en dit voor €475.

Hij heeft dit alles deze vakantie gewonnen op het internet maar kan er niet mee overweg. Ook is er geen garantie bij en mijn ouders vertrouwen dit niet zo.

Wat zouden jullie doen?

(wel dringend want we gaan om 2 uur gaan kijken)
    Last edited by Surione; 30 november 2008, 15:26. Reden: Titel aanpassen
    Facebook
    Flickr
    500px

Re: Tweedehands kopen zonder garantie? (dringend!)

Oorspronkelijk geplaatst door Surione Bekijk bericht
    Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe camera, want op ons 4 jaar oude compactje ben ik al wat uitgekeken (een Sony DSC-P93).

Nu zouden we van namiddag bij iemand gaan kijken naar een Canon eos 400D + tamronlens van 55-200 mm + extra batterij + 2 tassen + de 17-85 mm kitlens en dit voor €475.

Hij heeft dit alles deze vakantie gewonnen op het internet maar kan er niet mee overweg. Ook is er geen garantie bij en mijn ouders vertrouwen dit niet zo.

Wat zouden jullie doen?

(wel dringend want we gaan om 2 uur gaan kijken)
    Zelfs als het gewonnen is zou er een garantie kaart in de doos moeten zitten, vindt het trouwens een heel rare combinatie, heb nog nooit gehoord dat je twee tassen en een extra batterij zou winnen bij een camera, de 400D met 17-85 IS was een set van Canon, waar die Tamron dan vandaan komt is mij een raadsel.

Vind het eerlijk gezegd een beetje 'stinken', zou er niet al te veel vertrouwen in hebben eerlijk gezegd, maar ik ben dan ook altijd wantrouwig tegenover zo'n aanbiedingen.

Mark
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

vindt het trouwens een heel rare combinatie
      Inderdaad, da's ook mijn gedacht, 't is een rare combi ! Neem iemand mee die er wat van kent, gaan kijken kost geen geld. Een geroutineerde amateur kan het zaakje makkelijk naar waarde schatten en nagaan of het werkelijk om nieuw materiaal gaat.
      It's the mind and heart behind a camera that matters, not the gear.

Comment

Ik kan niet beoordelen of deze aanbieding ueberhaupt aantrekkelijk is. De vraag is welk risico je zelf wilt nemen. De aanbieder geeft blijkbaar zelf aan dat er geen garantie bij is. De uitspraak "gewonnen op internet" hoeft nog niet te betekenen dat de set nieuw was en voorzien van fabrieksgarantie ed op moment van winnen, afgezien nog van de vraag waar die set vandaan komt en hoe die als "prijs" beschikbaar is gesteld. Iemand kan een apparaat dat twee jaar in een etalage heeft staan garen, best als prijs beschikbaar stellen.

groet Hans

Comment

De prijs lijkt mij alleszins niet echt overdreven. Als je zou kunnen nagaan hoeveel foto's die 400D gemaakt zou hebben... Het probleem is dat dat bij Canon niet zo makkelijk te achterhalen is als bij Nikon bijvoorbeeld.
          Maak alleszins een aantal foto's met beide objectieven, vooraleer je een beslissing neemt.

(en misschien is het iets "betrouwbaarder" te kopen van een andere BD-er, hier in onze Aangeboden rubriek. Je kunt altijd, aan de hand van zijn/haar posten, iets over de persoon achterhalen, zo je wil)
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Petertje Bekijk bericht
            Inderdaad, da's ook mijn gedacht, 't is een rare combi ! Neem iemand mee die er wat van kent, gaan kijken kost geen geld. Een geroutineerde amateur kan het zaakje makkelijk naar waarde schatten en nagaan of het werkelijk om nieuw materiaal gaat.
            Helaas ken ik zo niemand persoonlijk :S

Van de garantie had hij zelf niets gezegd maar we hebben ernaar gevraagd.
            En van die 2 tassen: hij zei één voor enkel de camera en één waar alles in kan (de objectieven, kabels e.d.), zelf snapte ik het nut er ook niet echt van.

Ik weet niet of hij alles gewonnen heeft of ook nog bijgekocht zou hebben...
            Last edited by Surione; 30 november 2008, 12:34. Reden: Typfout
            Facebook
            Flickr
            500px

Comment

Owja, het is een advertentie op Kapaza, en daar kan je mensen beoordelen, en hij heeft allemaal positieve beoordelingen ('t zijn er 16). En er staat o.a. tussen: eerlijke mensen; correcte prijsaanrader etc.
              Facebook
              Flickr
              500px

Comment

Persoonlijk ben ik voorstander van tweedehands materiaal....MAAAAAR!!!!!!!!!! NIET zonder aantoonbare garantie!! (uitgebreid !) Testen ter plaatse is bijna onbegonnen werk...
                Om een klein voorbeeldje te geven ,iets wat ik zelf ooit mee maakte...een aantrekkelijke advertentie van op't eerste zicht goed materiaal, 'twas volgens de verkoper maar goed een half jaartje oud...dus vroeg ik naar de waarborg....vond hij niet meteen...geen probleem volgens hem,die zou hij wel even snel achterna sturen!
                Voor mij wel een probleem !!! ik wil boter bij de vis!!!! Ook wist hij zich niet direkt te herinneren waar hij weer spullen had gekocht voor 1500€ !!!!
                Genoeg ****** aan de knikker voor mij om m'n conclusies te trekken, en tevreden maar niet voldaan huiswaarts te keren ! Er is matariaal in overvloed te koop MET nog geldige garantie ! Als er dan toch iets mis zou zijn wat u bij aankoop over het hoofd ziet ,dan kan u daar toch nog beroep op doen, en anders staat u voor mogelijk nog een heleboel kosten!
                Moraal van't verhaal...koop geen kat in een zak....!
                Mvg, Wim.

Comment

We hebben het afgebeld, vooral m'n ouders hebben me overtuigd.
                  Hij had nog 2 kopers, en ik denk dat ik een ieniminie beetje spijt heb...
                  Facebook
                  Flickr
                  500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Surione Bekijk bericht
                    We hebben het afgebeld, vooral m'n ouders hebben me overtuigd.
                    Hij had nog 2 kopers, en ik denk dat ik een ieniminie beetje spijt heb...
                    Geen spijt hebben!
                    Er zijn zoals gezegt genoeg andere aanbieders.

succes,
                    ron.
                    http://exhi-fotografie.nl

Comment

Re: Tweedehands kopen zonder garantie?

geen spijt van hebben , ik denk dat je ouders een zeer wijze beslissing genomen hebben, als je dat bedrag te besteden hebt denk ik dat je snel aan ander materiaal zult geraken , jonge mensen die iets willen hebben meestal maar weinig geduld en zijn dankbare slachtoffers om je spullen met een "reukje" aan te verkopen, vraag aan je ouders of ze je willen helpen om aan fotomateriaal te komen , voor die prijs koop je al een goede startersset nieuw!!!met enkele jaren garantie!!!
                      http://www.jvs-photography.be/

Comment

voor die prijs heb je een nieuwe D60 met kitlens 18-55 vr en twee jaar garantie erop
                        als je dan wat doorspaart voor een extra lens (of voor nieuwjaar vraagt ) dan ben je zeker van de aankoop de volgende jaren
                        of contacteer eens volgende verkoper hier op het forum
                        Last edited by Gert1971; 30 november 2008, 16:04.

Comment

Hallo,
                          Wacht gewoon af, en raadpleeg regelmatig BD. Er zal wel iets via BD vrijkomen, en dan
                          heb je toch meer zekerheid om iets volledig in orde te kopen. Wil je alle garantie, dan moet je wat geduld hebben.
                          Succes
                          Leo
                          lumix LX100 met Nissin commander en Nissin DI700

Comment

Working...
                          X