Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sensorkras

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• sensorkras

Ik heb onlangs mijn sensor nog eens zuiver willen maken en heb toen een krasje linksmidden gemaakt. Dit kan je alleen zien op de foto's met f 16 en hoger.
    Nu mijn vraag is: is het de moeite om hem te laten herstellen qua prijs want als je een tweedehands kunt kopen voor ong 350 euro is dit misschien goedkoper dan hem te laten herstellen bij canon.
    Toestel is canon 30D en ong 8000 clicks. Vind het een uitstekend tweede toestel en zou hem enorm missen. Wie weet wat dit zou kosten ongeveer??

Groeten Nies

Re: sensorkras

Het krasje zit in het filter(glaasje) voor de sensor, maar ik denk toch dat ze het geheel moeten vervangen. En dan zal de kostprijs inderdaad al heel dicht in de buurt komen van een tweedehands 30D.

Ik maak zelden foto's met het diafragma op f16 en hoger, voor mij zou dat dus niet zo'n heel groot probleem zijn.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Het krasje zit in het filter(glaasje) voor de sensor,
      Als dat werkelijk een glaasje is, lijkt mij dat moeilijk te krassen met normale reinigingsmiddelen.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

kan apart vervangen worden ... weet niet of dit voor de sensor van een 30D gedaan wordt ... waarschijnlijk doet ETB alleen full ... dus bvb Rofa eens vragen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Als dat werkelijk een glaasje is, lijkt mij dat moeilijk te krassen met normale reinigingsmiddelen.
          Het is waarschijnlijk een kras in de coating, iemand heeft hier ooit een probleem gehad met een of andere reinigingsmethode waarbij er een deel van de coating aan het "kleefstokje" bleef hangen.

http://forum.belgiumdigital.com/f36/...coating+sensor (de voorbeeldfoto's zijn ondertussen wel weg).
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Bedankt Black B@ndit voor je advies. Ook ik gebruik zelden hoger diafragma als 16 maar ja heel soms wel he. Zal hem toch opsturen naar rofa denk ik. Oja is niet gebeurd met normaal reinigen maar het vrouwtje was hem aan het cleanen en is eigenlijk mijn eigen schuld dat ik niet gekeken heb.
            De andere reacties waren ook bruikbaar waarvoor dank.
            Zou ik hem terughebben voor oud en nieuw?? Ik heb vandaag een mailtje gestuurd naar hen wat het zou kosten en hoelang het zou duren voor de herstelling....

Bedankt voor jullie snelle reacties.
            Groeten Nies

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dionys62123 Bekijk bericht
              Bedankt Black B@ndit voor je advies. Ook ik gebruik zelden hoger diafragma als 16 maar ja heel soms wel he. Zal hem toch opsturen naar rofa denk ik. Oja is niet gebeurd met normaal reinigen maar het vrouwtje was hem aan het cleanen en is eigenlijk mijn eigen schuld dat ik niet gekeken heb.
              De andere reacties waren ook bruikbaar waarvoor dank.
              Zou ik hem terughebben voor oud en nieuw?? Ik heb vandaag een mailtje gestuurd naar hen wat het zou kosten en hoelang het zou duren voor de herstelling....

Bedankt voor jullie snelle reacties.
              Groeten Nies

Hou ons op de hoogte, ik denk dat de prijs gaat ... tegenvalen, een sensor (bij Canon schijnt dit een set te zijn , (AA filter en sensor) kost aardig wat kluiten.
              Ik weet,de 5D sensor ging over de 1000 euro's

Comment

Pffff 1000 euro.... zoveel kostte hij nog niet nieuw.
                Aleez ik heb een mail gestuurd en zal jullie op de hoogte houden hoeveel het gaat kosten.

Thanks
                Nies

Comment

Pffff 1000 euro.... zoveel kostte hij nog niet nieuw.
                  Aleez ik heb een mail gestuurd en zal jullie op de hoogte houden hoeveel het gaat kosten.

Thanks
                  Nies
                  Dat is de prijs van de 5D sensor, die van jou zal minder zijn, laat ons weten hoeveel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                    Eén zandkorreltje kan voldoende zijn...

Comment

Heb gisteren de mail gestuurd en vandaag al een berichtje teruggekregen met de prijsofferte.

Rofa herstelt ook alleen het glaasje voor de sensor en de kosten zouden 188 euro zijn.
                      Dan zal ik hem laten maken want voor die prijs heb ik geen andere en de mijne heeft maar weinig clicks ong 8000.

Als jullie het verder wilt volgen zal ik jullie daarvan op de hoogte houden. Morgen stuur ik hem op naar nederland.

Groeten Nies.

Comment

Ik heb hem terug van begin deze week. Heel tevreden ervan want hij is ook nog eens juist gezet voor de focus en alles gecleand end. De prijs was inderdaad 188 euro met verzending inclusief.
                        Dit hoofdstuk is nu afgesloten zekers en bedankt voor het volgen ervan.

Groeten Nies.

Comment

Ik heb hem terug van begin deze week. Heel tevreden ervan want hij is ook nog eens juist gezet voor de focus en alles gecleand end. De prijs was inderdaad 188 euro met verzending inclusief.
                          Dit hoofdstuk is nu afgesloten zekers en bedankt voor het volgen ervan.

Groeten Nies.
                          En zo zie je maar, dat Rofa wel een degelijke hersteller is, die niet telkens de motor vervangt omdat de olie eraf moet ;-)

Comment

Working...
                          X