Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 50D of Nikon D90 ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 50D of Nikon D90 ?

Hoi,

Ik ben een regelrechte beginner , en wil me toch een reflex aankopen. Nu zie ik door de bomen het bos niet meer...

Neem ik een Canon 50D of Nikon D90 ?
    Wat zijn de minpunten ? Zijn er betere toestellen in dezelfde prijscategorie ?

En wat voor lens neem ik ? Is voornamelijk om mee te nemen op reis, dus ik veronderstel dat ik vooral landschappen zal fotograferen ...

Re: Canon 50D of Nikon D90 ?

Alvorens de klassieke Nikon vs Canon discussie weer losbarst, zou ik je willen verwijzen naar een link die Purlut in een ander draadje geeft.
    D90 vs 50D.

De Nikon "lijkt beter", en toch ga ik voor Canon. Onlogisch toch?
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Die vergelijking had ik daarnet in die andere thread al gezien. Maar daar weet ik als leek niet veel meer mee. Ik zou de "daarom wel" en de "daarom niet" willen weten. En inderdaad niet de zinloze discussie over al dan niet Nikon of Canon.

Bv de camera functie die op de NIkon zit, heb ik niet van doen. Betaal ik dan voor iets wat ik niet ga gebruiken, of heeft dit toestel voordelen ten opzichte van Canon. Of waarom is die Canon dan beter ....

Comment

beiden zijn goed...

ga ze voelen en betasten.... kies intuďtief als je er rationeel niet uitgeraakt...

je kan niet veel verkeerd doen...
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment